Spring naar bijdragen

Radio 5 niet op FM


rob68

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

 

Het is toch jammer dat commercie zo'n grote rol speelt in keuzes die de publieke omroep maakt. Ik krijg toch de indruk dat de belangen van luisteraars, die betalen voor de NPO, zo niet optimaal gediend worden.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 5 bestaat bij de gratie Gods van de NPO. Want van harte gaat het niet, zonder analoge ether.

En er zijn vele programma's gericht op dezelfde doelgroep als Radio 5 van zgn commerciële ondernemingen. Zoals LXClassics, maar die worden getreiterd met hoge Toezichtkosten waardoor ze hun DAB distributie moeten staken. Terwijl er geen reclame is, en alles uit eigen zak wordt betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De concurrentie voor de 3FM doelgroep is moordend, want iedereen richt zich daarop (20/49)

Dus is 3FM grotendeels `meer van hetzelfde` en lijken de meeste grote zenders zo op elkaar. Dezelfde muziek, dezelfde flauwe discjockeys. 

En is er dus weinig voor andere groepen, waaronder de grootste groep 50+´Belachelijk en eigenlijk schandalig natuurlijk, zeker het gedrag van de NPO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei ruudam:

Dus is 3FM grotendeels `meer van hetzelfde` en lijken de meeste grote zenders zo op elkaar. Dezelfde muziek,

 

 

Dat vind ik niet. De muziekkeuze van 3FM is veel breder dan bijvoorbeeld van 538, en daarom hebben ze ook een ander publiek. Leeftijd zegt niet alles.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gaat er gebeuren als de FM-zenders over een paar jaar uitgezet worden vraag ik me dan af. Dan houden we alleen 5G en wellicht nog DAB+ over (als dat dan nog bestaat). Weg voordeel van FM-bereik voor het bekende rijtje stations, met de NPO voorop. Blijven er dan wel centen over voor 50+ radio als die kennelijk nu met 3FM verdiend moeten worden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Will Stevens:

 

Dat vind ik niet. De muziekkeuze van 3FM is veel breder dan bijvoorbeeld van 538, en daarom hebben ze ook een ander publiek. Leeftijd zegt niet alles.

 

Ja maar p[rimair dezelfde doelgroep 20-49, met wellicht ander, breder format, maar ondertussen worden andere complete doelgroepen vergeten

28 minuten geleden zei rob68:

Wat gaat er gebeuren als de FM-zenders over een paar jaar uitgezet worden vraag ik me dan af. Dan houden we alleen 5G en wellicht nog DAB+ over (als dat dan nog bestaat). Weg voordeel van FM-bereik voor het bekende rijtje stations, met de NPO voorop. Blijven er dan wel centen over voor 50+ radio als die kennelijk nu met 3FM verdiend moeten worden?

 

 

Comm zenders en misschien ook NPO snappen maar niet dat met het verlagen van hun distributiekosten voor FM en gebruik van DAB en 5G, met veel meer aanbod, ze minstens hetzelfde bedrag wat ze bezuinigen kwijt zijn aan extra promotiekosten om hetzelfde marktaandeel te behouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ruudam:

Comm zenders en misschien ook NPO snappen maar niet dat met het verlagen van hun distributiekosten voor FM en gebruik van DAB en 5G, met veel meer aanbod, ze minstens hetzelfde bedrag wat ze bezuinigen kwijt zijn aan extra promotiekosten om hetzelfde marktaandeel te behouden.

 

Precies. Ik denk zelfs dat er niet tegenop te promoten valt. De content alleen zal het verschil moeten gaan maken. In het geval van de NPO zou dat met minder reclame-inkomsten nog steeds moeten kunnen, voor de commerciëlen kan het wel eens ander verhaal worden. Of die FM draait voorlopig nog lekker door ondanks al dat DAB gepromoot natuurlijk, ook niet ondenkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.