Jump to content
Sign in to follow this  
Eric

LPAM ontvangst omgeving Leiden (na 11 mei 2019)

Recommended Posts

Posted (edited)

De grote herverdeling is afgerond. Update van de ontvangst in de regio Leiden

1602 kHz - heel zwak Radio Flandria vanuit Friesland Gaasterland. 

1584 kHz - op dit moment leeg (heel zwak UK op de achtergrond)

1566 kHz - geen LPAM, met 1kW (en goede antenne) Vahon zeer stevig signaal en in de auto goed te ontvangen in zeker heel Noord/ Zuid Holland en Zeeland/Utrecht

1485 kHz -  Radio Jong Europa uit Alphen a.d. Rijn. Gaat goed tot Noordzeekanaal (echt opmerkelijk als dit maar 1W is). Richting zuid snel zwakker richting Voorschoten en Delft en daar Borrelronderadio  (met allemaal Radio Tirol programma's/ klassiek, vraag me af wie daar naar luistert (ja ik, in de auto, als ik er voorbij rijd en ontvangst tot De Lier). In omgeving Amsterdam West AMsterdam1485 met oldies (in kleine straal rondom zender)) 

1395 kHz - op dit moment leeg (vlagen van Seabreeze uit Friesland)

1332 kHz - op dit moment leeg

1224 kHz - Groeistad uit Wassenaar. Stevig signaal en tot Noordzeekanaal goed te ontvangen. Oldies format. Prima modulatie.

1116 kHz - Bloemendaal heeft nog steeds vergunning. Helaas masten zijn weggehaald en frequentie is leeg (soms vlagen van BBC Radio Derby met 1 kW)

1035 kHz - op dit moment leeg

1008 kHz - Impact AM vanuit Wassenaar. Zender staat naast Groeistad 1224 kHz. Stevig muzieksignaal. Funk format (alternatief).

891 kHz - op dit moment leeg (ben benieuwd of Radio Paradijs echt nog terugkomt op deze frequentie).

828 kHz - Wereldstad uit Rotterdam-Hoogvliet. Goede ontvangst, maar vanaf Leiden naar het noorden snel zwak.

747 kHz - MCB Radio. Stevig signaal en goed bereik. Nieuw station, veel muziek (iets minder oldies dan Groeistad op 1224 kHz).

675 kHz - op dit moment leeg. (zwak Unique AM uit Wijchen Gelderland). (ben benieuwd of St. Vooren media deze frequentie echt gaat gebruiken of 'voor de handel' heeft geclaimd (je leest hier mee, we horen het graag 😉 )) 

648 kHz - geen LPAM maar radio Caroline. Prima ontvangst in vrijwel heel Midden/West Nederland.

Edited by Eric
typo corr
  • Like 3
  • Thanks 1

Dank je wel voor de update Eric.

Voor mensen die zelf over de band willen gaan, hier 2 linken met een sdr Kiwi ontvanger

Please login or register to see this link.

Annerveenschekanaal

Groningen

En dan hoor en zie je ook wat het verschil is over een kleine afstand.

Theo

Posted (edited)

Theo, hoorde je vanochtend via de sdr in Groningen (en Annerveenschekanaal). Jouw signaal klinkt als een klok. Heel mooi,

Ontvanger in Leiden (maar op de spulletjes thuis hoor ik net ff meer).

Groeistad was binnen een kwartier overgeschakeld van 747 kHz naar 1224 kHz.   Impact (staat op dezelfde lokatie) hoorde ik later in de middag op 1008 kHz (kwam van 1332 kHz). Blijkbaar zijn ze de sdr vergeten want die staat default nog op 1332 kHz 😉

Grt Eric

Edited by Eric
aangevuld

Ik hoorde gisternacht een stevig signaal op 1602, volgens mij een LPAMér, maar hoorde geen ID. Utrecht - Fr is een flinke afstand (misschien flink vermogen ???, waar is de 1 kW zender van Waddenzee???))

747 Alphen komt hier zwak door, dag en nacht. 1224, heel zwak iets te horen, niet te identificeren

Verder niets in U. op een beetje normale radio.

(St MG - Paradijs heeft 828 en 891, die laatste was eigenlijk niet de bedoeling, ook 1485 in U-west.)

Posted (edited)

Ruud, wanneer komt Paradijs weer on air? en welke frequentie? 891 is volgens mij geen verkeerde frequentie

Grt Eric

Edited by Eric

22 uur geleden zei Eric:

Ruud, wanneer komt Paradijs weer on air? en welke frequentie? 891 is volgens mij geen verkeerde frequentie

Grt Eric

Dan heb je Hot Radio uit Huissen nog niet gehoord, ik ook niet maar die komt op 891 en waarschijnlijk net iets te hard

Beste Ruud,

Ik zou het erg leuk vinden om in de auto Paradijs weer aan te kunnen hebben. Natuurlijk heb ik jouw berichten over frustrerende ervaringen met overheden, etc. gelezen. Maar ik hoop toch dat vrijheidsdrang het wint van irritaties over ambtenaren. Vaar lekker je eigen koers. Hopelijk ben je snel weer in de lucht.

Groet,

Jan

Op 13-5-2019 om 16:43 zei ruudam:

Dan heb je Hot Radio uit Huissen nog niet gehoord, ik ook niet maar die komt op 891 en waarschijnlijk net iets te hard

Er komt op 891 ook nog een zender in Veldhoven.

En toch zal 891 kHz geen slechte frequentie zijn richting west, noordwest. Op dit moment (1900UTC) is op bv 1584 kHz al volop Orient muziek te horen vanuit de UK (ontvangst omgeving Leiden). Eerlijk gezegd snap ik Fidelio ook niet want m.i. gaan ze er op achteruit. Monitor anders hier eens voor de ontvangst ten westen van Utrecht Please login or register to see this link.  Ik hoop ook dat Paradijs snel op 891 kHz te horen is, was altijd gezellig in de auto.  

Grt Eric

• Like 1