Spring naar bijdragen

TROS Hilversum 2 - 03-01-1976 - 1600-1800 - Ferry Maat - Nederlandse Top 40


Vincent

Aanbevolen berichten

Werd de Top 40 destijds om een of andere reden 2x uitgezonden?

 

Ik heb namelijk twee opnames hiervan nu. De eerste van Do 1 januari en bovenstaande van Za 3 januari. Beide met Ferry Maat en beide met dezelfde Top 40 editie maar wel twee verschillende uitzendingen.

 

Ik snap er niets van. 🤨

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eergisteren:

Okay, dus Ferry Maat heeft een half jaar lang twee keer per week hetzelfde programma gemaakt?

 

Ik vind het echt bizar.

 

Langer, want vanaf 29 - 5 stopte de Tros met de Top 40 en ging Maat 2 keer per week de Europarade presenteren. Buiten de Soulshow (do 20-22) waren dit de enige uren van hem op de radio. Dit kon nog in die tijd, er was buiten Radio Mi Amigo geen concurrentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎1‎-‎6‎-‎2019 om 12:19 zei thijs5326:

 

Langer, want vanaf 29 - 5 stopte de Tros met de Top 40 en ging Maat 2 keer per week de Europarade presenteren. Buiten de Soulshow (do 20-22) waren dit de enige uren van hem op de radio. Dit kon nog in die tijd, er was buiten Radio Mi Amigo geen concurrentie.

 

Op ‎1‎-‎6‎-‎2019 om 10:53 zei Eergisteren:

Okay, dus Ferry Maat heeft een half jaar lang twee keer per week hetzelfde programma gemaakt?

 

Ik vind het echt bizar.

Het was inderdaad bizar, maar het had niet te maken met een gebrek aan concurrentie. Wel met het feit dat de NCRV weigerde om het zaterdagse sportprogramma van de popzender Hilversum III te halen. Uit protest zette de TROS een 100 procent-popprogramma er recht tegenover op de informatiezender Hilversum II.

Dan nog was dat overigens geen reden om Ferry twee keer dezelfde hitlijst te laten afdraaien. Ze hadden Ferry op zaterdagmiddag ook een lekker programma met vrije muziekkeuze kunnen laten maken tegenover de sport van de NCRV.

Helaas was de TROS nogal van de lijstjes.  

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Eind jaren 90 deed de tros het zelfde,  toen met de Nationale Hitparade. Die werd toen uitgezonden op donderdag op radio 3, gepresenteerd door Peter Teekamp en Martijn Krabbe. En de zaterdag daarna zaten die zelfde twee op radio 1 weer die zelfde lijst te presenteren. Dat was een actie omdat er op 1 sport moest komen volgens de tros. Daarom deden ze dan op radio 1 die lijst omdat dat eigenlijk op 3 moest komen

Ik vond het niet erg, want ik vond die muziek, Peter en Martijn zo leuk, dat ik er zaterdag weer lekker voor ging zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.