Spring naar bijdragen

Radio piraten (radiostations) van vroeger ........


XXL Radio Rotterdam

Aanbevolen berichten

Zijn er nog oude radiopiraten van toen onder ons. Wij van XXL Radio Rotterdam zijn nu te beluisteren via het internet, maar waren vroeger actief op de FM band. Met een Stentor stuurzender en aardig wat power erachter van 150 watt, waren we wel hoorbaar door heel Nederland 😁. Nu vraag ik me af, zijn er nog radiopiraten onder ons uit de jaren '80? Zo ja laat wat van je horen via dit forum. Zo ben ik ook op zoek naar een oude radiopiraat die vroeger gevestigd was in een zijstraat van de Binnenweg te Rotterdam! Wie kan me hierbij helpen?

Hier nog even een greep uit wat oude radiopiraten zenders stations uit de '80 jaren;

 

  • Radio Atlantis
  • Radio Benelux
  • Free Radio Rotterdam
  • Radio Havenstad
  • Radio Decibel
  • Intersound
  • Radio Hofstad (Den Haag)
  • Radio Transatlantic


Wij zijn zelf al een aantal jaren actief via het internet, Internetradio Please login or register to see this link. . Ook zoeken we nog DJ's die willen draaien bij Internetradio XXL Radio. Interesse kunt u altijd via onze website versturen. 

Groetjes Rick Hoppezak
XXL Radio Rotterdam

internetradio_xxl_radio_rotterdam.png

 

bewerkt door XXL Radio Rotterdam
Wat toevoegingen van tekst en afbeeldingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit zelf meegewerkt aan illegale uitzendingen maar al sinds begin van de jaren '80 fanatiek luisteraar. Destijds uiteraard van ieder 'signaal-ontvangst' minstens een cassettebandje aan opnames maar deze zijn in de loop der jaren verloren gegaan. Jaren later uit frustratie toch weer de oude hobby opgepakt en met een soort van aircheck-inhaalactie bezig om de schade van de vermiste cassettes te herstellen. Dankzij o.a. dit forum alweer aan prachtige opnames uit de jaren '80 kunnen komen van stations waar ik toen naar luisterde. 

Wat betreft Rotterdam schieten o.a. de volgende stations mij te binnen; Radio Amerika, Atlantis, Transatlantic, Delmonte, Elbo, ZZN, Mi Amigo, Jaffa, Stad Centraal, Free Radio Rotterdam, Amor, Rapar, RFM, Europoort, Action, Flamingo, Columbia, Bermuda, Calypso, Kingston, Nightlife 105, Randstad, Yoko 3, Exclusief, SRS, 2000, Triton, Cadonia 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke berichten en foto's komen er weer voorbij! Foto's van Radio Havenstad hahaa, uniek dit!! Oude en leuke tijden komen weer naar boven hier. Ben nog wel benieuwd naar mijn vraag over de zijstraat van de Binnenweg, welke radiopiraat zat daar gevestigd? Ik luisterde toen af en toe, en ben op zoek naar een DJ die daar toen draaide. Bedankt voor de tip Richard en jeffry87.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei hans558:

Ik heb meegewerkt aan Radio Nova, Spijkenisse 105.3 !

 

Heb je daar nog opnames van ? Altijd welkom.

 

Groetje,

Martin

Cleaned by Oldies 45

 

Hofstad_DenHaag-19810500-1358-1411-unknown-HaagseBuv

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-6-2019 om 19:20 zei Robin Westhof:

 

Vanuit een hijskraan?

 

Mastbouw-Radio-Atlantis_groot.jpg

 

Mast(en) Radio Atlantis Rotterdam.

 

Please login or register to see this link.

Ik met mijn kleine illegale 3 meter zender met een antenne aan een stok vastgezet, de stok in een parasolstandaard en die weer op mijn dakkapelletje, de antenne net boven de nok uitstekend om niet op te vallen. Ik woonde in een doodlopende straat en een van ons stond altijd op wacht voor het raam om ''activiteit'' in de gaten te houden en dan heb je bovenvermelde torenhoge mast en zelfs een kraanwagen in de straat!! Geen wonder dat de RCD mij waarschijnlijk niet ''interessant'' genoeg vond!! 😀 😇

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Martinja, ja top cd, had deze ook inmiddels al binnen. Ik woonde die tijd t.o. Radio Atlantis. Wij waren toen ook een radiopiraat in Rotterdam, niet zo bekende; XXL Radio Rotterdam. Please login or register to see this link.  maar dan nu legaal op het internet 😉 

bewerkt door XXL Radio Rotterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.