Spring naar bijdragen

Veronica moet aan land -18-6-1974


DAB.Radio

Aanbevolen berichten

Martin & Jaap, mijn opnamen zijn zo'n 10 jaar geleden al eens naar de Downloadclub gegaan. De uren die ik vandaag aanbied zijn wel ""geremastered"" :)

 

Volgens mij heb ik het uur van Tom Collins van die dag ook wel eens voorbij zien komen, maar ik heb het niet in mijn persoonlijke archief.

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben tijdens de "aan land toer" elke dag een z.g. logboek bijgehouden. Het is integraal te lezen hier:

 

©Stichting Norderney.

 

Please login or register to see this link.

 

Dit is bijvoorbeeld pag. over Ridderkerk.

 

 

Ridderkerk.jpg

 

 

Jingle: ©Stichting Norderney.

 

Please login or register to see this link.

 

 

2 uur geleden zei DAB.Radio:

Martin & Jaap, mijn opnamen zijn zo'n 10 jaar geleden al eens naar de Downloadclub gegaan. De uren die ik vandaag aanbied zijn wel ""geremastered"" :)

 

Volgens mij heb ik het uur van Tom Collins van die dag ook wel eens voorbij zien komen, maar ik heb het niet in mijn persoonlijke archief.

 

Hans

 

 

Wat moet ik mij bij "remastered" voorstellen?

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,

 

Het dagboek heb ik wel eens bekeken; omdat ik in Ridderkerk bijna de hele dag als toeschouwer aanwezig was komen bepaalde notities me wel bekend voor.

 

Ik vond het vooral fantastisch om de technici (Karel, Atze en Sietze die dag) aan het werk te zien met de platenspelers, de jingle- en reclamecarts, het bandje waar de radiorebus opstond, enz. Tegen het einde van een uur werd het nieuws van boord op de speakers doorgeprikt en direct na de pips begon de opname van een nieuw uur.

 

Ik schreef ""geremastered""... Mijn opnamen van deze dag zijn lang geleden door de Downloadclub opgepoetst en onder de leden verspreid. Bij wat ik vandaag heb aangeboden ben ik teruggegaan naar de ruwe digitale kopieën van mijn tapes en heb ze een beetje bewerkt (mijn originele tapes waren sowieso niet geweldig). Ik ben zo vrij geweest om dat remasteren te noemen ;)

bewerkt door DAB.Radio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 15-6-2019 om 20:21 zei Juul:

We hebben tijdens de "aan land toer" elke dag een z.g. logboek bijgehouden. Het is integraal te lezen hier:

 

 

Ik heb het logboek gelezen om een indruk te krijgen. Bij mij doemt het beeld op dat het chaotisch was, de  lokatie niet altijd goed was doorgegeven, en er vaak iets was vergeten mee te nemen(band,rebus, reclames, scholieren Top 10, ABTT etc)

 

Wat mij vooral opvalt zijn de insinuaties over homoseksualiteit van met name Bart van Leeuwen, en het duo Hans Mondt en Tom Collins.

 

Een paar voorbeelden:

8 juni: Camperduin:  14.18 Hans Mondt en Tom Collins gearriveerd. Alweer samen!

 

12 juni Egmond 15.27: Bart taait af met Jan Bult. Wat zal die jongen een ervaring opdoen!

 

13 juni  Castricum 14.05: minderjarige jongen gesignaleerd .Met Hans en Tom meegereden.( alleen meegereden?)

15.30 Bart trekt met een minderjarige van hetzelfde kunnen de duinen in om zich te ontspannen.(hoewel!!)

17.05: Bart is uiteindelijk terug met een rood hoofd en een vermoeid lijf vanwege het door de duinen trekken.

 

En verder staat het logboek vol over taart eten, pils drinken, grappen over vrouwen  'lekker of knierps', de Tivoli werkstudenten en het te laat komen van Ad Bouman. De opkomst viel niet altijd mee en bestond meestal uit kinderen zoals in Egmond.

 

Enkele jaren later kreeg Veronica (C-omroep)wel hele dorpspleinen vol. De ervaring van toen zal ongetwijfeld  hebben geholpen 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Wat mij vooral opvalt zijn de insinuaties over homoseksualiteit van met name Bart van Leeuwen, en het duo Hans Mondt en Tom Collins."

 

Goh, was mij nooit zo opgevallen.  hi.

 

 

Maar in het dagelijkse leven in de studio was iedereen er gewoon heel open over. Dus geen "probleem" En Leendert je moet het wel zien in de tijd van toen.

Om in Trump termen te spreken ; "Er was geen probleem".

En het logboek werd indertijd geschreven om nog eens terug te kijken met een veel latere bril. En dat is dus nu.

 

Gelukkig hebben wij dit nog, van de andere zenders heb ik nooit wat gezien............Daar was het wellicht onder de pet gehouden.

"Niet over praten, dan bestaat het niet"..................was wellicht het credo ?

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Maar in het dagelijkse leven in de studio was iedereen er gewoon heel open over. Dus geen "probleem" En Leendert je moet het wel zien in de tijd van toen.

Om in Trump termen te spreken ; "Er was geen probleem".

En het logboek werd indertijd geschreven om nog eens terug te kijken met een veel latere bril. En dat is dus nu.

 

Ik denk dat er heden ten dage niet meer over  een mogelijke 'mannenliefde' geschreven zou worden. Geen insinuaties of toespelingen. Niets. Het zal dan over andere zaken gaan. Het viel mij gewoon op. Het logboek zet dan ook een mooi tijdsbeeld neer. 

 

Ook diverse passages over jou, zoals deze:

 

8 juni Camperduin:

15.40 uur: Juul gaat plassen bij de vrouw van de patatboer thuis. Wat duurt dat lang!

16.50 uur: Juul ziet een 'lekker wijf'. Hij is de enige.

17.34: Het hoge woord is er uit. Lex zegt dat hij Juul voor geen miljoen wil missen.

 

Vond het ook weer 'des Ads' dat hij zonder benzine stond en dat Lex hem geholpen heeft, maar Ad zijn geld kwijt was om Lex te betalen. (12 juni Schoorl)

Ik denk niet dat ik het lang kan volhouden met  dit soort chaoten. 

 

Ik vond de uitzendingen overigens helemaal niet leuk om naar te luisteren. Er ging veel mis, te veel gezwam, en te geforceerd leuk doen.

 

Vraag me dan ook af, wat de toegevoegde waarde is geweest. 

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.