Spring naar bijdragen

Veronica 31 augustus 2019


wim1958

Aanbevolen berichten

Toen laatst de Mi Amigo 45 herdenking werd uitgezonden vanuit België en deze werden overgenomen door heel veel middengolf stations 

in Nederland, dacht ik:

 

"Zou het een idee zijn om rond 31augustus een paar dagen Veronica oude stijl uit te zenden op deze zelfde manier?"

 

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Harm ten Brink:

 

Gaat toch meer tijd in zitten dan je zou denken, en het mag niets kosten natuurlijk...

 

Maar er zijn toch enkele heren die het financieel wel  zouden kunnen ondersteunen?

 

Bekend is dat Lex  Harding een forse donatie deed voor de diverse reünie uitzendingen. Maar ik kan me indenken dat de andere miljonairs met een Veronica hart ook wel eens iets zouden kunnen bijdragen.Mijn gedachten gaan naar Erik de Zwart, Ruud Hendriks, Jan van Veen, of Willem van Kooten.

 

Blijkbaar zijn ze nooit benaderd.  Vele 'kleintjes' maken één grote. Nietwaar?

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We krijgen toch niet elke jaar deze discussie hé?

Ad en ik hebben daar op dit moment geen zin meer in en we weten dat de "sponsors" er ook zo over denken.

Klinkt wellicht raar, maar ik heb er op mijn leeftijd geen zin meer in.

Is me veel te veel werk.

Waarom organiseren anderen nu eens niet wat? ( zijn een generatie jonger). Vraag zelf eens aan een aantal bovengenoemde heren.......

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag kwam bij me op omdat het dit jaar toch ook herdacht wordt in het 192 Museum. Het had een leuke bijkomstigheid kunnen zijn. 

En het is ook niet noodzakelijk dat dit van Ad en Juul moet komen. Maar als het dan door anderen gedaan wordt moet het wel de goedkeuring van beide hebben. Ik heb het dan ook over een samenwerking van veel middengolf stations in het land. 

bewerkt door wim1958
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er vindt een personeelsreünie plaats dus aan 'herdenken' moet je niet te zwaar tillen.

 

Ik op mijn beurt heb een paar jaar terug met een aantal andere licentiehouders de laatste Top 40 en Tipparade uitgezonden.

Op zo'n dag is er dan even een piek in luisteraars maar verder levert het helemaal niets op.

En heel eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde niet wanneer derden, zoals ik,  zoiets organiseren.

Het doet 'pijn' om te constateren dat de vroegere medewerkers er geen zin meer in hebben.

Tegelijkertijd kan ik me er wel iets bij voorstellen, op een gegeven moment is het klaar!

 

Dit jaar haak ik sowieso af omdat ik een nieuwe 'broadcast pc' en uitzendlocatie moet inrichten voor mijn eigen zender.

 

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De personeelsreunie gaat niet door in "grote setting". Het is de bedoeling dat mensen die een bijdrage hebben geleverd bij de tot stand koming van het museum er wel zijn.

 

Maar zoals te doen gebruikelijk bij Veronica alles kan veranderen............

 

Ad en ik zijn niet de organisatoren.  We laten het op ons afkomen.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al jaren lang doe ik het op mijn eigen wijze, het herdenken van.

Ik ben rond deze tijd altijd op vakantie, en geniet van het leven en wat er nog gaat komen.😃

Iets uitzenden van vroeger?

Prima maar dat kan ook in een kleine documentaire, die je zelf maakt.

Een uurtje trek ik daar meestal voor uit, dat is voldoende denk ik.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

Ik ben er  nu ook wel klaar mee. 10 jaar geleden was dat een ander verhaal. De  jaren gaan tellen...........

 

En het ergste is, dat het tellen van de jaren ook een keer stopt. Het leven houdt een keer op, helaas.

 

Ik vind het daarom ook bewonderenswaardig dat Hans Knot(bijna 70 jaar) nog altijd onverdroten door gaat met publiceren.

 

Ik heb al jaren geleden voorgesteld om te stoppen met de jaarlijkse herdenkingen, zeezenderdagen etc. Het is ook mooi geweest.

Laat de herinnering voortleven in onze gedachten .

 

Als  bij de oud-Veronica medewerkers en sponsors het zeezendervuur is gedoofd, dan wordt het tijd om het licht uit te doen en de deur te sluiten.Niets is voor de eeuwigheid. 

 

Kom er maar in Douwe...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan  mij voorstellen Juul. Radio 0511 zendt sinds zaterdag jl tussen 1900 en 2000 uur tot 31-8-2019 een aantal specials over de zeezenderij in de maanden augustus 67 in the UK en augustus 74 in Nederland uit. Tussen 2013 en 2018 produceerde ik voor oa Radio 19 en Mi Amigo 45< toen nog 40> een aantal uren met als onderwerp de afloop van de zeezenders toen in 67 en 74. Geen laatste uren of Rob Out op 31-8, wel vele andere relevante airchecks.  Radio 0511 Please login or register to see this link.   zaterdags tussen 1900 en 2000, let op, alleen via de internet stream of kabel Noord in Friesland. De middengolffrquenties 747-1602-1485 zijn na 1900 in gebruik door Radio Seagull.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kan me wel bedenken waarom Juul e.a. er een beetje klaar mee zijn. Eerlijk gezegd ik ook. Maar .......... dit jaar is er zoiets als 100 jaar radio. In de geschiedenis van de radio vindt in Nederland nogal wat plaats, PCGG, het REM eiland en uiteraard hoort daar Veronica in thuis, maar net zo goed al die andere zeezenders.

 

Wat ik altijd weer triest vind van 31 Augustus is dat het je het idee krijgt dat het over was, als ik naar de slotwoorden van Rob Out luister.

Maar anderen namen het stokje over. Want waar ging het nu eigenlijk over? Een andere manier van radio maken. Dat veranderde niet op 31 Augustus 1974. Op die bewuste dag was om 18.00 uur het geluid van Radio 538 te horen, land based dat wel, maar de idealen waren hetzelfde. Eind jaren zeventig komt het dan ook tot een explosie van illegale UKG stations. Maar ook vanaf zee werd er nog steeds hard geknokt. Ook in de jaren daarna is er nog genoeg activiteit, anders misschien, maar toch. Met de komst van de legale commerciele radio dooft het licht een beetje, maar dan komt Zerobase wat het einde betekende voor Radio 192 (op 1332 kHz). Op dat moment was ik net zo kwaad als op die 31ste Augustus. Het had gevolgen, zoals sommigen weten.

 

Om een lang verhaal kort te houden. Voor mij is 31 Augustus een dag van het medium Radio, niets meer of minder. Iets waar Radio Veronica een rol in heeft gespeeld. Maar niet alleen Veronica.

 

Rob Veld

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de geschiedenis ven de zeezenders en met name Radio Veronica, zijn verschillende documentaires gemaakt, cd's, lp's en boeken uitgebracht. Daarnaast zijn er verschillende reünies geweest en prachtige radio uitzendingen met oud medewerkers. Al die verhalen van de Eddy Beckers en Joost de Draaijers hebben we nu toch wel gehoord. Af en toe komt er nog een mooi boek uit met mooie verhalen. Diegene die mooie verhalen willen schrijven, moeten dat vooral blijven doen. In dit geval kan ik het van oud medewerkers wel begrijpen dat het een keertje ophoudt.   Het lijkt anders wel een fanclub van een oude al lang niet meer bestaande beatgroep waarvan de fans nog steeds meer en nog meer willen. Die oud leden van die beatgroep vinden het meestal prachtig dat fans van alles organiseren en herinneringen naar boven halen, maar zelf vinden ze het wel goed zo. Er bestaan nog steeds mensen die The Beatles bij elkaar willen hebben. Maak je niet druk, het houdt een keer op. Veel te warm.

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet dit soort dingen zo lang je het leuk vindt en er energie voor hebt. Als dat er niet meer is hou je op. Met diep respect. Ik vind het wel grappig om te zien dat de Engelsen met dit soort dingen door gaan tot ze er bij neer vallen. Zo is Roger Day al weer bezig met 50 jaar RNI volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei thijs5326:

Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar we herdenken toch ook elk jaar 4/5 mei?  En in mijn geboortestad is het al honderden jaren feest op 3 oktober. Ik draai in elk geval het Laatste Uur op 31 augustus.

hier zet is vaak een programma aan op de datum van de dag . Lekker genieten van Veronica als zeezender en of als landzender Vrijdags om 1900 uur vaak de Top 40 en zaterdags ook om 1300 uur .31 augustus blijft speciaal al vavaf 1974 draai ik dat laatste uur . ieder zijn herinnering denk ik maar . 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.