Spring naar bijdragen

Radio Caroline testuitzending 25-06-1984 (594 khz)


dhadders2000

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei ruudam:

Tja, goede muziek, kan goed Caroline zijn, maar hoe weten we nu dat het C is en op 594? Er wordt niets gezegd, en ik kan me niet herinneren dat Caroline daar ooit zat. Wel 558 en 576.

Ik dacht dat Caroline zowel op 585 als op 594 heeft getest.

Het was eind juni ofwel eind juli 84 dat Caroline te horen was op 594khz 505m met 3 KW. De IBA had op dat ogenblik plannen om de 603khz te gebruiken voor radio Kent en om dat kracht bij te zetten verhoogden ze het vermogen van de zender van radio Kent op 29 juli 84 waardoor Caroline besloot de zender uit te schakelen op 594khz.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bert ree:

Ik dacht dat Caroline zowel op 585 als op 594 heeft getest.

 

Onwaarschijnlijk die (vroege) test met non stop muziek (al) op 25-06-84 via de 594 kHz , Caroline was die periode meer uit de lucht, dan in de lucht, vanwege oliegebrek.

 

Voor het eerst testend met de 10 Kilowatt zender, op 594 kHz, vrijdag 27-07-84.

Zelfde programma als op 963 kHz met de 50 Kilowatt zender.

 

Programma's die dag:

 

  7.00    Dave Richards

11.00    Simon Barrett

15.00    Andy Johnson

19.00    Tom  Anderson

23.00    Edwin King

 

News:  Grant Benson

 

Eerste test op 576 kHz op zondag  05-08-84.

 

Eerste test  op 585 kHz op maandag  25-03 -85, duurde 3 dagen, ontvangst in Nederland( iets) beter, maar in Engeland, minder dan de 576 kHz.

 

06-11 -85 laatste dag op 576 kHz.

 

07-11 -85 (donderdag) voor het eerst op 558 kHz, na het verdwijnen van Laser 558.

 

(Eigen aantekeningen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Op 26-6-2019 om 19:11 zei bert ree:

Ik dacht dat Caroline zowel op 585 als op 594 heeft getest.

Het was eind juni ofwel eind juli 84 dat Caroline te horen was op 594khz 505m met 3 KW. De IBA had op dat ogenblik plannen om de 603khz te gebruiken voor radio Kent en om dat kracht bij te zetten verhoogden ze het vermogen van de zender van radio Kent op 29 juli 84 waardoor Caroline besloot de zender uit te schakelen op 594khz.

 

Ik had dat in die periode ook opgemerkt dat er werd getest op 594 en de 585..

 

bewerkt door Leeman Marc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.