Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 03-07-1979


Vincent

Aanbevolen berichten

23 hours ago, Vincent said:

 

De opnames horen bij elkaar, dus alle drie zijn ze dan van 14 juli. Bedankt, ik ga ze met deze datum toevoegen aan het archief.

 

 

I made a speed correction because it was to slow and split into separate hours.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Hi Vincent,

 

Sorry but impossible to download those 5 files

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Louis Stuster:

Zijn er dan helemaal geen opnames van 4 juli?..opmerkelijk..

I have nothing between 4th of July until the 9th. I remember some years ago someone posted airchecks of the offshore summer of 1979 including Caroline, Delmare and Mi Amigo 272. On those there were extracts of Mi Amigo on the 4th July as Radio 272. I think I downloaded these on a disk...….but cant find it! I will keep looking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jan-Fre:

Ian,

 

I think you mean these, including some 272:

Please login or register to see this link.

 

 

Opgenomen in Vlissingen

4 juli 1979 Delmare 192, Mi Amigo 272 en Caroline 319

Marc jacobs-Wekkerradio (7.30-9) RC
Rob van der Meer-Muziekfabriek 9-10 D
Wim de Groot-Keukenpret 10-12 MA
Ad Roberts-Tussen keuken en kombuis 10/12 RC
Marc Jacobs-Baken 16 12-14 RC (afl 583)
Kees Kaas Mulder-Kaasschaaf (jarig) 12-14 D
Daniel Boolen-Lunch op zee 12-14 MA
John Anderson 14-15 D
Daniel Boolen 14-15 MA

 

Geen idee van wie dit afkomstig is of wat het is. In al die jaren dat ik het heb nog nooit afgeluisterd.

het lijkt me afkomstig te zijn uit de collectie van Johan Blankenstein die in 78 en 79 allerlei fragmenten opnam van de diverse zeezenders. Ik hoor ook nog de stemmen van Astrid de Jager D, Rob Hudson C, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Vincent,

Dank voor deze opnames.

Zeker ben ik niet maar ik denk dat de opnames van maandag 23 juli 1979 zijn .

Hitmaker : Second Life  Reggae Shop =Week van 22 juli ,Daniel Bolen heeft de magdalena verlaten en Johan Vermeer doet voor de eerste keer lunch op zee .

Grtjes Marnik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jan-Fre:

Ian,

 

I think you mean these, including some 272:

Please login or register to see this link.

 

 

Opgenomen in Vlissingen

4 juli 1979 Delmare 192, Mi Amigo 272 en Caroline 319

Marc jacobs-Wekkerradio (7.30-9) RC
Rob van der Meer-Muziekfabriek 9-10 D
Wim de Groot-Keukenpret 10-12 MA
Ad Roberts-Tussen keuken en kombuis 10/12 RC
Marc Jacobs-Baken 16 12-14 RC (afl 583)
Kees Kaas Mulder-Kaasschaaf (jarig) 12-14 D
Daniel Boolen-Lunch op zee 12-14 MA
John Anderson 14-15 D
Daniel Boolen 14-15 MA

 

Geen idee van wie dit afkomstig is of wat het is. In al die jaren dat ik het heb nog nooit afgeluisterd.

That's the ones! They were posted by Walter and recorded in Vlissingen. I asked Hans Hendriks if he could find them, but you have them Jan Fre! Many thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei marnik:

Zeker ben ik niet maar ik denk dat de opnames van maandag 23 juli 1979 zijn .

Hitmaker : Second Life  Reggae Shop =Week van 22 juli ,Daniel Bolen heeft de magdalena verlaten en Johan Vermeer doet voor de eerste keer lunch op zee .

 

Dank je Marnik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎3‎-‎7‎-‎2019 om 06:06 zei Vincent:

Vandaag 40 jaar geleden:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

1538. Mi Amigo 272 Daniel Bolen who is for the first day on board 19‑21h and transmitter close‑down at 22h 3‑7‑79 130’

Op ‎4‎-‎7‎-‎2019 om 23:05 zei Louis Stuster:

Zijn er dan helemaal geen opnames van 4 juli?..opmerkelijk..

Nog te digitaliseren: Mi Amigo  4-7-1979      16.30h.-18.00h.-live- AStuurboord@ Wim de Groot   90'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

1538. Mi Amigo 272 Daniel Bolen who is for the first day on board 19‑21h and transmitter close‑down at 22h 3‑7‑79 130’

Nog te digitaliseren: Mi Amigo  4-7-1979      16.30h.-18.00h.-live- AStuurboord@ Wim de Groot   90'

It would be interesting to hear that Douwe, as that is when they stopped using the name Mi  Amigo, just Radio 272 for a day or two.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 4-7-2019 om 23:05 zei Louis Stuster:

Zijn er dan helemaal geen opnames van 4 juli?..opmerkelijk..

Waarom is dit opmerkelijk?

hoeveel Vlamingen zijn er die opnames in hun bezit hebben die ze  zelf hebben opgenomen ?

hoeveel Vlamingen zijn er die opnames in hun bezit hebben die ze  zelf hebben opgenomen ?

en wie had er een band recorder?

Wie had het geld om stapels banden te kopen?

Waarom zou het niet mogelijk zijn dat er mensen opnamen maar in hun bezit hebben maar niet op dit forum aanwezig zijn of andere plaatsen

Ik weet dat er verzamelaars zijn die je nooit op internet ziet of uiterst zeldzaam.

In Vlaanderen is het altijd huilen met de pet op geweest wat mensen betreft die opnamen en zo ja bijhielden.

Daarmee bedoel ik die veel opnames maakten !

ik ruilde al van dacht ik eind 1977, ik speurde in alle bestaande radiobladen om mensen te zoeken.

Het is echt triestig geweest!

Eens deed ik een Belgisch weekblad met een rubriek Zoekertjes een oproep om te ruilen

Kreeg ik opeens van een Brussels advocaten kantoor een brief waarop 11 of 13 advocaten stonden , ik werd beticht van het verkopen van radio programma's

Terwijl in mijn zoeker alleen stond dat ik wilde ruilen!

Ik schrok en mijn vader die wilde alles het huis uit.

diverse discussies volgden

Toen heb ik bijna alle banden verhuisd op de zolder van mijn zusters huis en bandopnemers

Daarna 1 thuis en weinig tapes

Je wist maar nooit dat plotseling er een inbeslagname kwam door de B.O.B heksen jachten in Belgie.

 

ik zal wel iemand vergeten of mensen die 5 10 of zo keer wat uren opnamen  van diverse zeezenders

Maar ik reken mezelf tot de grootste verzamelaar en opnemen van radio programma's op dit gebied.

Daarna had je Bert Ree! voor de rest oei..

Gelukkig hebben de Nederlandse collega's hopen opgenomen ! ongelooflijk hoeveel er bewaard is.

Er zijn natuurlijk wat mensen uit Duitsland die ook wat opnamen.

Zelf had ik de de eerste weken dat Mi-Amigo 272 uitzond problemen.  Je moet al thuis zijn om te kunnen opnemen.

En als je als ik nog zeevisser bent die 5 7 10 dagen op zee was , tja dan werd er niet opgenomen.

Soms was ik; gelukkig dat er tijdens het thuis zij,n storm was , kon ik nog wat opnemen.

 

Ook die banden, wat veel geld koste in die tijd voor hetgeen de mensen toen maandelijks verdienden !

en soms vielen winkels opeens zonder banden

waar ik woonde in een straal van 30 km had ik 1 winkel met Philips tape die er om de haverklap zonder viel

bestellen terug was altijd tegen de zin van de dame

ondanks goede uitleg kon ze het niet begrijpen dat ik zoveel banden kocht om van de radio op te nemen !

een school bv kocht eens 1 band of de gemeente,  dus ik leek voor haar telkens een rare vogel

nog 1 winkel die ik vond stopte met recorders en banden verkopen na 1 of 2 maanden.

zucht dacht ik

Oostende is voor mij de oplossing geweest en ook veel tijdverlies

afhalen en dozen versleuren met de tram en bus brr

de tramhalte was op 2,5 km van mijn deur , dus met de fiets en dus dozen of zakken dat was wel effe vloeken

ik had nog geen auto, de centen staken in de boot en ik reed mee met mijn schoonbroer om af te varen

mijn 1e auto had ik pas toen ik 29-30 werd, ergens eind 1980 om een zender voor FM in NL af te halen van het Free Radio Magazine. en te testen

Mi-amigo als naam voor een vrije radio te beginnen werd afgevoerd wegens te gevaarlijk door het gedoe die er was geweest voor de zeezender.

Aan de Vlaamse westkust was men veel strenger dan de het gerecht aan de middenkust. rond Oostende.

Het werd Radio Marina (westkust erbij op papier ook) of RMW. na een bezoek politie dieons vond en bezoek bij de onderzoeksrechter door mezelf  (ik was een durver) kwam er geen proces als ik geen Radio Marina terug begon.

De naam zou verdwijnen, ik niet!

Later werd het Weekend Muziek Radio ,en Radio WMR

WMR ...LEES  omgekeerde letters voor ons van RMW  wasx het alsof Radio Marina er nog was

in 1985 in ketenverband werd het Mi-Amigo - WMR Radio

overdag cassettes en s'avonds de eigen WMR jongens

De keten DJs noemden ons Mi-Amigo aan zee haha

Op deze manier zijn we ook even Mi-Amigo geweest van naam.. Ach waren we even tevreden (na de zomer stopten we.

Een hoop studio cassettes van de Mi-Amigo die uitgezonden werden te Koksijde bij WMR radio zijn, trouwens te downloaden geweest bij de Golden Radio club en ik denk ook al via dit forum door Martinja.

Met groot plezier deze Maxwell cassettes toen gedigitaliseerd, wat een goed spul ! 30 jaar of meer die tape blijft goed  met de opnames!

Ook hier veel weken of 1 maand iedere dag ermee bezig geweest.

Digitaal werk is ondankbaar, je ziet al die vele uren tijd niet !

 

Maar ik ben afgedwaald

 

TERUG naar Mi-Amigo opnames en banden ervoor

 

zelf moest ik 30  km naar Oostende en als daar de goede banden nop waren, was er schamrock., je baalde wel

Dacht je na nare ervaringen, ik neem de bruine tape , was die ook op!

had je nog de keuze uit die rot zwarte tape .

eens verplicht geweest ik dacht concert tape te kopen rond ik dacht 1979.

Ik was verplicht 2 op 3 of 1 op 3 te dumpen

tape was slecht om op te nemen

Opnames stonden er niet op of waren heel slecht

of had je een tape waar 1 kant goed was

ondertussen had je ze wel betaald en waren je centen op

 

gelukkig was ik zeevisser en hadden we drinkgeld noemden wij het. of wat geld van vis dat zogezegd tussen wal en schip viel!

 

ik kan je verzekeren dat er een hoop Mi-Amigo 272 opnames hier rondzwerven  dankzij  tapes betaald met centen van vis die tussen wal en schip vielen

Het drinkgeld was afkomstig van af en toe een zeekreeft dat als bijvangst werd bovengehaald in bepaalde visgebieden dichtbij de Engelse kust. Ook van Wullocks enz.. viel er wat te rapen.

Ook van wat diverse vis dat ieder bemanningslid verkreeg voor hemzelf  thuis , familie

Van dit oude visrecht bleef er ook over voor verkoop aan kennissen.

Kortom was ik geen zeervisser geweest, schipper en mede eigenaar rond mijn 24e of 26ste dan was het niet mogelijk geweest!

Natuurlijk rond 1979 moest je ook kiezen want je had ook Radio Delmare bv.

Zelf waren wij ik en mijn neef beiden ook wat fan van Radio Delmare

met dit verschil

hij maakte of verzamelde geen opnames !

Eigenlijk is het straf dat een Belgisch station de nostalgie programma's vooral door Niet Belgen werden opgenomen!

Triestig eigenlijk. Soms denk ik op gebied van radio programma's verzamelen, zelf opnemen om te bewaren zijn we geen volk om het te behouden.

 

Ik weet ook nog de eerste weken van Mi-Amigo 272 ik dacht , ik kan toch niet blijven opnemen ! de banden , het geld

en om een dag op te nemen had je eigenlijk 2 recorders , radio's , kabels nodig als je niks wilde missen

wie had er 2 recorders toen?

bij 1 recorder was het ook ;snel wezen om band te draaien

maar je moest na een tijd opnemen ook de koppen het best eens reinigen !

Anders door vuil en stof aan de opname koppen was het geluid slechter na opname!

Vooral bij Schamrock kon dit langer duren !! want naast de koppen moest je wel meer reinigen.

 

het was soms ook uitrekenen  welke band je gebruikte volgens de uren

banden van 1,50 uur duur of 2 op 9,50 per sec

ofwel op 4,75 eigenlijk spreekkwaliteit gebruiken

1,50 uur had je een grote 3 uur opname

bv bij stuurboord van 1,50 het liefst band gebruiken  van 1,50 uur

of toen  bij Mi-Amigo de dominee ontwijken

zo had je bv naast een band die wat lange was dan 1,50 een stukje dominee om te vullen.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe het was

ik bedoel de mensen die meer het internet tijdperk meemaakten.

en heden ten dagen hier effe  aanklikken download en hupla gratis en zonder werk, kosten het verkrijgen.

Hadden we toen digitale fototoestellen gehad en wat er nu is , waw ik dacht alle dagen 24 o 24 uur nam iemand wel op  o zijn harde schijf.

 

om af te sluiten

mijn dank gaat nog eens uit aan alle mensen die opnamen en de programma's aanboden,  de mensen die zich opofferden om het digitaal om te zetten en ook nu nog dit doen !

ik weet ook nog goed dat ik rond 1999- 2000 toen ik een computer kocht een reserve harde schijf van 20 gig ik 80 euro moest betalen !   de winkel deed me een koopje ! want normaal koste het meer

mijn volgende schijf werd 40  60 giga o.a.. gelukkig begonnen de prijzen te zakken en zette dit zich door en kwamen er grotere ter beschikking.

 

Ik groet Louis en iedereen, we kunnen blijven schrijven enz..

 

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
VOORTZETTING
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.