Spring naar bijdragen

RNI juli 1970


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Louis Stuster:

Denk dat deze opname ergens uit maart of april komt..

a. 49 meter was nog aan

b. Duitse programma's waren eind juni al weg ( Zelfs  nog voor de Caroline week )...

als je het programma afluistert is ccr nr1 en presley nr 30 voor de laatste dag, morgen een nieuwe top 30.Klopt precies met  Please login or register to see this link.

 

dus 4 juli 1970 is correct...

groet, Jan

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

o.k  goede argumenten. Maar die 49 meter dan....?

Op ‎10‎-‎7‎-‎2019 om 00:17 zei Jan-Fre:

6-9 juli 1970: geen opnamen 

 

vrijdag 10 juli 1970:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

11-18 juli: geen opnamen. Als je wel iets hebt, deel ze dan aub

Hoor hier compleet andere jamming techniek. ( frequentie sweep ) waarom?  En dat ruim een week nog na de Britse verkiezingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-7-2019 om 12:28 zei Louis Stuster:

o.k  goede argumenten. Maar die 49 meter dan....?

-49m ging defect 010470  

-49m kwam pas 020770 weer in de lucht

Eea verklaard ook waarom de Duitse uitzendingen tijdelijk gestaakt zijn (zonder kortegolf had dat nl. niet zoveel zin).

NB. 31m werd pas 050870 voor het eerst gebruikt

Op 15-7-2019 om 12:28 zei Louis Stuster:

Hoor hier compleet andere jamming techniek. ( frequentie sweep ) waarom?  En dat ruim een week nog na de Britse verkiezingen?

Na de verkiezingen werd de high power jammer te Canewdon uitgezet (oa vanwege klachtenregen van omwonenden) en vanaf toen werd de eerste site te Rochester gebruikt.

 

vr.gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-7-2019 om 13:45 zei Jan-Fre:

De jamming ging door tot en met 23 juli 1970, de dag dat de Mebo het anker lichtte en terug voer naar de Nederlandse kust.

Vreemd dat ze dat niet eerder deden, was de jamming ook eerder gestopt.

Voor Walcheren heb je een directe zeelijn naar Londen, de ontvangst zal dan nauwelijks minder zijn geweest, zeker zonder de jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Vreemd dat ze dat niet eerder deden, was de jamming ook eerder gestopt.

 

Omdat men (nog) hoop had, dat de jamming (uiteindelijk) zou stoppen, met de nieuwe regering aan de macht en er was ook nog overleg geweest tussen RNI en de nieuwe minister (Postmaster General) Christopher  Chataway, over het eventueel stoppen van de stoorzender.

 

Op 14 juli bleek dat het een verloren zaak was voor RNI, omdat het ministerie van de Postmaster General een verklaring uitgaf dat men door zou gaan met het storen van RNI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Omdat men (nog) hoop had, dat de jamming (uiteindelijk) zou stoppen, met de nieuwe regering aan de macht en er was ook nog overleg geweest tussen RNI en de nieuwe minister (Postmaster General) Christopher  Chataway, over het eventueel stoppen van de stoorzender.

 

Op 14 juli bleek dat het een verloren zaak was voor RNI, omdat het ministerie van de Postmaster General een verklaring uitgaf dat men door zou gaan met het storen van RNI.

Dat snap ik, maar voor de NL kust liggen zonder Marine Offences etc  was toch zowiezo handiger dan voor de UK kust met een antizeezender wet. Bvb voor de bevoorrading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Dat snap ik, maar voor de NL kust liggen zonder Marine Offences etc  was toch zowiezo handiger dan voor de UK kust met een antizeezender wet. Bvb voor de bevoorrading.

 

De reden dat men (trouwens) naar de Engelse kust ging, was een gebrek aan (genoeg) adverteerders en men had de hoop dat het aan de overkant van de plas beter zou gaan om (Int) adverteerders aan te trekken.

 

De Duitse programma's hadden (toen) natuurlijk weinig zin meer via de middengolf, voor de kust van Walcheren zou het nog wel zin hebben een Duitse programmering , het liefst op een lagere frequentie, want dan inderdaad goede ontvangst in Londen en ook in het Duitse Ruhrgebied.

 

Uiteraard ook makkelijker voor (de) bevoorrading vanuit Nederland.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Robin Westhof:

 

De reden dat men (trouwens) naar de Engelse kust ging, was een gebrek aan (genoeg) adverteerders en men had de hoop dat het aan de overkant van de plas beter zou gaan om (Int) adverteerders aan te trekken.

 

 

Adverteerders zijn geintersseerd in aantal luisteraars en of het signaal goed doorkomt. Het 1 hangt van het ander af.

Mijn stelling is dat de signaal sterkte vanaf Walcheren kust tov de plaats voor de UK kust weinig verschil voor London, de belangrijkste markt, had gemaakt.

 

Ergens snap ik wel dat met voor de UK kust ging liggen, maar als je merkt dat er geen goede ontvangst is (jamming) kies je toch eieren voor je geld, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Adverteerders zijn geintersseerd in aantal luisteraars en of het signaal goed doorkomt. Het 1 hangt van het ander af.

 

Of gelijk in februari/maart 1970, via de korte golf heel de dag dominees brengen, dan heb je (al) een mooie inkomstenbron en kun je nog een beetje experimenteren, wat je nu eigenlijk op die middengolf wil doen.

 

Via de hoge frequenties was er geen echt goede ontvangst mogelijk in het Ruhrgebied, dus dan Duitse uitzendingen programmeren is eigenlijk een (grote) misser, dat kan alleen met hoog vermogen via een lage frequentie en zou dat dan technisch mogelijk zijn geweest vanaf de MEBO II ?

 

Met alleen uitzendingen gericht op Engeland, had je ook kunnen weten dat een goede inkomstenbron via Engelse adverteerders moeilijk zou worden, gelet op hoe moeilijk Caroline het had de periode, na 14-08-67, om het hoofd boven water te houden.

 

 

3 uur geleden zei ruudam:

maar als je merkt dat er geen goede ontvangst is (jamming) kies je toch eieren voor je geld, lijkt mij.

 

Met die stoorzender en andere problemen waren het eigenlijk 4 verloren maanden voor de Engelse kust en voordat men begon uit te zenden op 28-02-70 (nog voor Scheveningen) had men ook al ruim een maand alleen maar lopen testen.

 

Dus alles bij elkaar (toen al) ruim een half jaar geen (echte) inkomsten en de laatste twee maanden (weer) voor de kust van Scheveningen, kon (natuurlijk) ook geen redding meer brengen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎18‎-‎7‎-‎2019 om 18:00 zei ruudam:

Dat snap ik, maar voor de NL kust liggen zonder Marine Offences etc  was toch zowiezo handiger dan voor de UK kust met een antizeezender wet. Bvb voor de bevoorrading.

Klopt. Maar Meister en Bolier hadden een lening afgesloten met de grote Veronica baas van 1 miljoen gulden. Onder een voorwaarde: wegwezen voor de Nederlandse kust

Op ‎19‎-‎7‎-‎2019 om 18:41 zei ruudam:

Adverteerders zijn geïnteresseerd in aantal luisteraars en of het signaal goed doorkomt. Het 1 hangt van het ander af.

Mijn stelling is dat de signaal sterkte vanaf Walcheren kust tov de plaats voor de UK kust weinig verschil voor London, de belangrijkste markt, had gemaakt.

 

Ergens snap ik wel dat met voor de UK kust ging liggen, maar als je merkt dat er geen goede ontvangst is (jamming) kies je toch eieren voor je geld, lijkt mij.

Klopt. De afspraak die larry tramain maakte was ook dat ze weg zouden gaan voor de Engelse kust. Dus voor de Belgische  kust, met een al smaller wordend kanaal, had zeker een aardige optie geweest...Maar ik weet uit de Magdalena ervaringen dat de zee daar wel heel erg onrustig is...

bewerkt door Louis Stuster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Louis Stuster:

Klopt. Maar Meister en Bolier hadden een lening afgesloten met de grote Veronica baas van 1 miljoen gulden. Onder een voorwaarde: wegwezen voor de Nederlandse kust

Klopt. De afspraak die larry tramain maakte was ook dat ze weg zouden gaan voor de Engelse kust. Dus voor de Belgische  kust, met een al smaller wordend kanaal, had zeker een aardige optie geweest...Maar ik weet uit de Magdalena ervaringen dat de zee daar wel heel erg onrustig is...

met of zonder anker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei ruudam:

Ik noemde Walcheren omdat wij gekeken hebben wat een goede plek voor 1395 was, voor BigL. Nog daar rondgereden om een site aan de kust te vinden.

Helaas is daar van alles mis gegaan met het bekende resultaat.

Zeker interessant geweest. Want Walcheren ligt i.d tegenover London. Dit is ook precies de reden waarom de AM letterlijk en figuurlijk zo snel mogelijk opgeblazen moet worden. De EU landen willen niet hebben dat vanuit buurlanden op hun grondgebied radio activiteiten ondernomen kunnen worden. En natuurlijk forse machtigingen opbrengsten misslopen..

Op ‎15‎-‎7‎-‎2019 om 13:45 zei Jan-Fre:

De jamming ging door tot en met 23 juli 1970, de dag dat de Mebo 2 het anker lichtte en terug voer naar de Nederlandse kust.

Jammer dat daar geen opnamen van zijn . Heb begrepen dat ze tot een uur of 11 in de ochtend gewoon doorgingen en toen vrij plots stopten. En vervolgens werden weggesleept. Ook opmerkelijk want de heenreis deed de Mebo 2 zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.