Spring naar bijdragen

LPAM nog niet 'on air'


Eric

Aanbevolen berichten

Er zijn een aantal stations nog niet "on air'.  Van 66 gemachtigden zijn onderstaande stations nog niet in de lucht. Is daar een tijdslimiet aan verbonden? M.a.w. is er een verplichting of kun je op deze manier ook een frequentie die je hebt toegewezen gekregen de komende 5 jaar weghouden bij een andere gegadigde in dezelfde regio? Door simpelweg aan de financiële verplichtingen te blijven voldoen.

 

675   Stichting Vooren Media  ZH Warmond 

828   Stichting Middengolf  UT Utrecht 

891   Stichting Middengolf  UT Utrecht 

1035 Album AM NB Uden 

1332 Telecom Bennekom B.V.  Gld Bennekom  

1485 60-AM-Radio ZH Rotterdam (Noord) 

1485 Stichting Middengolf UT Utrecht 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen, duidelijk. Op zich wel jammer want er is dus een kans dat je daarmee een andere gegadigde weghoudt. Enfin, als ik het goed begrijp komen er nog 10+ frequenties bij. LPAM is voor mij een leuke ' hobby'  met name in de auto. Ingebouwde radio, met een korte antenne op de auto. Echter de MW doet het bijzonder goed. Voldoende geheugens dus alle LPAM frequenties in het geheugen gezet en bediening in het stuur geintegreerd. Dus zonder afleiding dx' en :-)

Grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Eric:

Allen, duidelijk. Op zich wel jammer want er is dus een kans dat je daarmee een andere gegadigde weghoudt.

Het is bij mij precies andersom.

Omdat iemand opeens een andere dan zijn oude freq aanvroeg heeft hij een ander het zenden onnodig heel lastig is.

Anders was Paradijs gewoon nog steeds in de lucht geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud, ik begrijp je wel, maar ben het toch niet helemaal met je eens. Je bent zelf een groot voorstander van maximale marktwerking en minimale overheid. Dat betekent dat je kunt winnen, maar soms ook verliest als de concurrent, je net even te snel af is. Ik spreek in de context van de LPAM liever over concullega's want het is toch allemaal hobby.

891 kHz is een prima frequentie, dus als jij je antenne ombouwt of desnoods laat ombouwen, want je hebt contacten in de radioamateurwereld,  naar 891 kHz zul je een prima bereik hebben. Zeker richting west, maar ook noord en zuid ben je de ' concurrent'  uit het oosten dan de baas (je hebt het geluk van de Utrechtse heuvelrug in de rug). Weet zeker dat je naar het westen aanzienlijk een beter signaal zult hebben dan 1584 kHz,

Grts Eric 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei peellandfm:

😀

Of 4 september afwachten, wellicht zit er iets tussen wat minimale aanpassing nodig heeft. 

Zou kunnen, maar waarom worden de frequenties niet bekendgemaakt, dan kunnen we monitoren.

Altijd wat met dat AT, nooit eens normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met je eens Ruud, ik vermoed dat het met de aanmeld dagen te maken heeft.

Wat ik al eerder zei aanmelden en komt er geen reactie dan kan het gebruikt worden.

Uit alle beschikbare frequenties van onze buren, AT tekst letterlijk nemen, heb ik een lijstje gemaakt.

En als je hier alle UK frequenties uit filtert, offcom gaat nooit akkoord, dan blijven er niet zo heel veel over.

Is even wat huis werk doen, maar dan heb je een vermoeden om welke frequenties er in aanmerking voor kunnen komen.

En dat komt al akelig dicht in de buurt van de 11frequenties.

Hoorde ook dat het AT korte golf vrij gaat geven voor LPAM gebruik.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
warmte fouten hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.