Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 16-07-1979


Vincent

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
Op 29-7-2019 om 01:53 zei bert ree:

Wie dus een briefje schreef naar het welbekende adres, kreeg zijn brief terug dat de firma er niet meer was....

RADO79.pdf 596 kB · 46 downloads

 

Wat ik hier niet goed begrijp is dat er op deze verzonden brief geen afzender staat vermeld. Hoe kunnen zij dan weten waar dat moet terug gestuurd worden als er geen afzender is. Is verzonden in Oostende ...ja... maar daar eindigt het toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Geert M.:

 

Wat ik hier niet goed begrijp is dat er op deze verzonden brief geen afzender staat vermeld. Hoe kunnen zij dan weten waar dat moet terug gestuurd worden als er geen afzender is. Is verzonden in Oostende ...ja... maar daar eindigt het toch?

blijkbaar heb ik het document niet volledig ingescand waardoor het adres niet zichtbaar is, maar het staat erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Op Radiopedia zie ik dat naast Wim De Groot en Daniel Boonen hun echte naam niet word vernoemd! Zelf weet ik het nu ook niet meer mocht ik het geweten hebben.

Wie weet hun echte namen?

 

Please login or register to see this link.

 

----------------------------------------

te weinig platen in de studio heeft uiteindelijk als gevolg dat de  dj's draaien om te draaien, de programma's gaan niet altijd gezellig meer klinken. met ook als gevolg dat de moed zakt voor nieuwe dingen te proberen.

Toen ik een vrije radio had Radio WMR (Weekend Muziek Radio de 2e na bezoek B.O.B in november 1981) te Oostduinkerke in 1982 in een oorlogsbunker in een bos besloot een dj ons te verlaten.

Hij begon ook in een kleine bunker bij een boerderij te Oostduinkerke net bij Nieuwpoort een zender Mi-Amigo voor Nieuwpoort.

Toen ik er eens  op bezoek was zag ik onderling tijdens een gesprek hun frustratie.

Ze kregen terug een antwoord te horen dat al eerder werd gezegd

Er waren zo weinig singles dat ze de achterkanten moesten draaien !

Met als gevolg dat alles werd gedraaid!

Het bleef bij dit bezoek want armoe was er troef in die bunker

Ik denk dat er ook geen programma's zijn van dit station zijn bewaard.

Na de bunker verhuisde dit station 2 x in Nieuwpoort en stierf het een stille dood.

 

De zeezender periode van Mi-Amigo heb ik meegemaakt, dus ook toen het leek alsof de DJs alleen nog nog zin hadden om 3 platen na elkaar te draaien.

Als fan begon het me toch wat frustratie te bezorgen.

Ik vond ook dat het niet meer gezellig klonk

Ik nam in die tijd als ik als zeevisser-schipper aan wal was programma's op.            Ik weet nog dat ik er opeens nog weinig zin in had.

Dat was me nog nooit overkomen sinds ik eind 1977 begon op te nemen

Het kan best dat ik daardoor even niet opnam of mijn recorder(s) eventjes op een andere zeezender stond om op te nemen.

Of besloot dat mijn tapes beter konden dienden voor een, andere zender op te nemen. Het koste toen allemaal veel en hopen geld. Zeker voor de betere banden.

De 1979 programma's die ik opnam zwerven op het internet rond.

Hoe dan ook , blij dat ik een hoop opnam toen om te bewaren.

Ruilen koste ook geld en een hoop tijd , want daarvoor moest je ook weer banden kopen voor copies te nemen.

 

Wat een superluxe is het heden ten dage om hier bv  eventjes op linken te klikken en te downloaden. Zeker voor nieuwe mensen . Gratis.

En nu met die kleine draagbare computer schijven.....is dit geen kast meer met dozen banden.

Dit jaar was eer een actie bij de Carrefour hyper , 2 terra van 89 naar 69 euro.

Ik dacht ..hoe is het mogelijk ..

Er lagen 5 x 500 giga schijven die weg moesten aan - 50 percent

Ik geloof dat het me nog  23 euro per schijf nog koste

Ik nam ze allen mee

Waarom die prijzen zo laag waren geworden en dan nog eens aan de helft minder  en ze weg moesten was me onduidelijk

iemand die er was  had als antwoord dat er meer USB sticks op komst waren....tja ?

overproductie ergens in Azie vroeg ik? Nee was het antwoord

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dank aan Louis (Johan Vermeer) voor al de uitleg over Mi-Amigo in 1979

 

Het leuke is dat ik nu op zondag 11082019 vanaf 1600 uur luister naar Johan Vermeer (wel via internet) naar Mi-Amigo Internationaal SW

Het programma '' Soundtrack of the 70s ''

40 jaar zit er tussen !

Ook Johan Vermeer word een oude zeeschuimer haha!

In 1979 was ik 28 jaar en schipper op de N.723 Pallieter

Ik weet nog dat ik bij het afvaren naar de visgronden speciaal afweek en eens een rondje rond het schip vaarde in de zomer , en snel terug weg want tijd ....

Een aantal mensen stonden te wuiven, ik dacht toen ook...wie zou Johan Vermeer zijn.

Den Mario familielid nam wat foto's voor ons , hij, was de zoon van mijn mede-vennoot de oudere grote baas mijn schoonbroer.

Die moest niks van radio en zeezenders weten mijn schoonbroer!

2 tegengestelde polen tja..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.