Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 21-07-1979


Vincent

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Lokeend:

Wat ik weet van Tom de Bree is dat hij onder zijn eigen naam Rick Verhaegen in Middelburg woont en daar op WFM (Walcheren fm) te beluisteren is van 06.00u tot 09.00u met het programma Rick bij 't onbijt.

Grt Rieni Lokerse

Gewoon Verhaagen met dubbel A. Hij werkte bij diverse Vlaamse vrije radio's en exploiteerde de lokale omroep Radio Actief op Walcheren. Tegenwoordig is hij ambtenaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louis Stuster:

Vermeermans aan boord deel 8 alweer..

 

Zaterdag 21 Juli was het weer tijd voor de Belgische Nationale Hitparade en tipparade.Alweer de derde op Mi Amigo. Het zou de laatste hitlijst worden die ik tot nu toe in mijn leven gepresenteerd heb. Want die van zaterdag 28 juli werd pas op 29 juli uitgezonden en gepresenteerd door Ferry Eden.

Rond 22 juli kregen we hoog bezoek! Er kwam weer een tender met daarop niet alleen een nieuwe dj ( Tom De Bree ) maar ook mister Patrick V himself. Gewaagd maar toch.Hij kwam niet alleen zomaar kijken.Aan land vond men blijkbaar de zender wel aardig klinken en men begon zich af te vragen of er met vier man aan boord niet zo langzamerhand tijd was om te beginnen met nieuwsuitzendingen.Op zich begrijpelijk maar nieuws lezen is toch een ander tak van sport.Dus we stonden niet te popelen om het zomaar te zeggen.En we hadden de faciliteiten in feite ook niet voor aan boord. In het hok waar nog de zelfbouw studio bevond moesten we met een radio-cassette recorder ( de enige aan boord ) nieuwsuitzendingen van de BRT en NOS opnemen en berichten met de hand herschrijven. En op ieder uur dus nieuws lezen. Desondanks begonnen we er mee op maandag 23 Juli.Op die dag begon 's morgens vroeg ook onze nieuwe aanwinst Tom De Bree. Na een slechte en korte nacht mocht hij aftrappen tussen 05-07 uur met "welkom in de wereld der wakkeren".Dit enige programma van hem is gelukkig teruggevonden en staat van de week  online.Hoe het verder precies gegaan is met Tom weet ik niet meer.(Ben hem verder nooit meer tegengekomen.Ook niet bij Mi Amigo 45).Wat ik nog wel weet is dat hij jong was ( rond de 17 ) en dat hij toch wel schrok van wat er allemaal op je afkomt als je op zo'n schip werkt.Hij trok dan ook de conclusie er niet mee door te gaan.Gelukkig voor hem kwam er snel weer een tender (waarmee ook twee Belgische zendamateurs meekwamen die een nieuwe coax kabel meebrachten voor de zender ) Want met die zender..daar was ook geregeld wat mee.
 

Tom de Bree deed op zondagmorgen programma bij Mi amigo 45.

In 1981 kon hij dagelijks programma doen bij radio Kompas in Koekelare West-Vlaanderen. Hij leerde er na verloop van tijd ook zijn vrouw kennen. Na Kompas kwam hij in september 84 bij Nova terecht, waar ook Hans Knot nog te horen zou zijn. Daarna kwam hij bij Kiss FM terecht. Bij Extra Gold 94 West Vlaanderen was hij terug te horen als Rick met CK.

 Op Walcheren hoor je op WFM Rick bij het ontbijt 's morgens tussen 6 en 9u naast zijn gewone werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Vincent:

 

In Keukenpret van 18-05-1978 hoor je kort een zekere Rick Verhagen uit Vlissingen in de uitzending van Ton Schipper. Hij is al enkele dagen aanwezig in Playa. Ton merkt ook op dat Nico Volker nog in bed ligt.

Rick Verhaagen of te Tom de Bree is bij heel wat vrije radio dagen aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op ‎25‎-‎7‎-‎2019 om 18:31 zei Lokeend:

Ik heb van Rick gehoord dat hij geadviseerd werd  toen hij aan boord kwam door Daniel Bolen om weer zo vlug mogelijk afscheid te nemen omdat de organisatie niet goed in elkaar zat. Ook zoekt Rick nog het boek Sylvain Tack. Grt Rieni Lokerse.

Ben er verder in mijn stukjes niet op in gegaan. Wel klopt het dat hij de nacht doorbracht in de hut van Daniel Bolen. We moesten allemaal de hutten delen. Het was nogal druk. En zeeziek worden we natuurlijk als landrotten allemaal vrees ik. in mijn geval duurde het ook langer dan een dag voordat ik een beetje mens was.. Heb verder begrepen dat Tom ook een hele ander voorstelling van zaken had. Komt nog bij dat ie erg jong was...Maar laat Tom het zelf maar eens vertellen!

bewerkt door Louis Stuster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-7-2019 om 08:45 zei martinja:

Mi-Amigo 272 - 21071979 - 1700-1735 Uur - Daniel Bolen - Weekend Disco

Please login or register to see this link.

 

de info vermeld in de file het volgende:

Golden Radio Vlaanderen collection enz ..maar ook:

 it came from Rob Bosman Jansen who's recorded it in Dordrecht The Netherlands on BASF DP26 Double play magnetic tape.7 in real - 732m/2402'

 

Ooit via ruilen met Rob verkregen

Toen was alles nog met de post en brieven schrijven naar elkaar in de 70s en de 80s

Rob heeft het dus ooit opgenomen te Dordrecht

Ik weet nog dat hij schreef , is dit nog wel interessant voor jou om te ruilen, je hebt al zoveel haha

Ook had hij een mening over die programma's Mi-Amigo 272

Ik schreef toen , blijven opnemen AUB Rob , denk aan de toekomst, bewaren

Want ik denk dat het niet blijft duren, blijven doen

En zie het duurde nog minder lang dan ik dacht

Natuurlijk in die tijd kosten goede banden hopen geld en waren er mensen die keuze' s maakten.

 

Groeten, Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.