Spring naar bijdragen

Keizerstad - Nijmegen


martinja

Aanbevolen berichten

Heel veel dank voor de mooie progamma,s maar geb je misschien wat losse jingles van Balthasar ik vond ze altijd super nuu ik ze terug hoor komen de herringen weer terug alvast bedankt oja je had ook Delta uit nijmegen misschien de jingle dat ging van Het of het niet te stooppen was maar de werkelijkheid is anders enz enz nogmaals bedankt

op zippy of mp3.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
  • 10 months later...

De trots van Nijmegen en wat waren ze populair in de jaren tachtig. Snel uit de lucht gehaald en even snel weer terug in de ether. Keizerstad was een fenomeen. Toen ze in 1989 stopten en begin jaren negentig verder gingen op legale basis en verhuisde naar Elst vlakbij Nijmegen nam de populariteit af.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke opnames Martin. Dank!

 

Ik zat zo eens te luisteren en vroeg me af, hoe lang Keizerstad op 2 frequenties tegelijk heeft uitgezonden.

Dus toen ze van 95.8 naar 91.1 gingen en een bepaalde periode 2 zenders aan hadden staan.

En ook of de beide signalen loeihard waren.

 

En als processing-freak vraag ik me ook af, wat voor processing ze gebruikten.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Zouden de opnames uit dit draadje nog een keer gepost kunnen worden in een zipje b.v.? B.v.d.👍

 

 

Op 6-8-2022 om 22:03 zei jinglefreak1972:

Leuke opnames Martin. Dank!

 

Ik zat zo eens te luisteren en vroeg me af, hoe lang Keizerstad op 2 frequenties tegelijk heeft uitgezonden.

Dus toen ze van 95.8 naar 91.1 gingen en een bepaalde periode 2 zenders aan hadden staan.

En ook of de beide signalen loeihard waren.

 

En als processing-freak vraag ik me ook af, wat voor processing ze gebruikten.

Dat was in die tijd gewoon een eenvoudige compressor/limiter (enkelband) meen ik. Keizerstad zond net als vele andere vrije radiostations in Nimwegen waaronder Delta 90 in mono uit. Zo kwam het signaal ook goed weg en was het in ruim het hele land goed te ontvangen mede door het gebruik van de flats.

bewerkt door radiofreak31
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.