Spring naar bijdragen

Veronicaschip wordt drijvende foodtruck?


Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Dit jaar is het precies 45 jaar geleden dat Radio Veronica haar uitzendingen op het legendarische zendschip de Norderney moest staken. Begin dit jaar waren er zorgen om het voortbestaan, aangezien de toenmalige uitbater failliet ging. Nu wordt het Veronicaschip aan de NDSM-werf overgenomen door de uitbaters van Foodtruck Tjaps. De vier twintigers willen leeftijdsgenoten graag kennis laten maken met de geschiedenis van het beroemde zendschip. Met de broodjes van Foodtruck Tjaps wisten de jonge eigenaren op festivals veel klanten te trekken.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1975 was er een idee om De Norderney in de haven van Volendam te plaatsen. Dat ging niet vanwege de diepgang. Het Markermeer en  de haven van Volendam waren gewoon niet diep genoeg. Toch was het idee niet zo gek. Er komen jaarlijks miljoenen toeristen naar Volendam. Zo'n bezienswaardigheid (het echte zendschip in originele staat) in de haven, had volgens mij een groot succes geweest. Bijlage 1975-08-11 Veronicaschip in Volendam.

Veronica 1975-08-11 Veronicaschip in Volendam.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlanders zijn slecht in het koesteren van cultureel erfgoed. Ik heb veel bewondering voor de Engelsen die dat wel goed doen. Kijk wat ze met de Ross Revenge doen. Het schip wordt voortdurend onderhouden en heeft haar oude rol van zendschip niet in hoeven leveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlanders zijn erg goed in geld verdienen.

UK mensen bleken toen al hun afgunst tov ons, geld maken.

Als iets geld kost, en er zit geen verdien model op, haken wij af.

Anders, echt anders, hadden jij en ik al de schepen toen gekocht.

Jij was er niet, ik had het geld niet, echt geprobeerd bij de bank voor een lening.

Dus zaken gaan zo als ze gaan.

De Nordeney is al zo vaak door het commerciële filter gegaan.

Is dus afgetrokken en nog een keer, en nog een keer.

En het werkt niet, in de jaren 70 niet, nu ook niet.

 

tis gewoon staal, meer niet.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee.

 

 

Op 26-7-2019 om 23:39 zei radio tpot:

Nederlanders zijn erg goed in geld verdienen.

UK mensen bleken toen al hun afgunst tov ons, geld maken.

Als iets geld kost, en er zit geen verdien model op, haken wij af.

Anders, echt anders, hadden jij en ik al de schepen toen gekocht.

Jij was er niet, ik had het geld niet, echt geprobeerd bij de bank voor een lening.

Dus zaken gaan zo als ze gaan.

De Nordeney is al zo vaak door het commerciële filter gegaan.

Is dus afgetrokken en nog een keer, en nog een keer.

En het werkt niet, in de jaren 70 niet, nu ook niet.

 

tis gewoon staal, meer niet.

 

Theo

 

 

Inderdaad Theo.

Het is nl zo makkelijk om vanaf een afstand te roepen "moet bewaard blijven".............

Ik denk dan, "doe dan iets".............

 

Het is "mijn Norderney" niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De scrapwaarde van dit soort schepen was lange tijd zo'n 50.000 Euro.

Ik weet niet wat oud staal nu doet, maar de Norderney, zonder motor en van binnen helemaal gestript zou dan niet meer dan zon 30 a 40.000 doen.

Dat is wel met crowdfunding bijeen te schrapen, lijkt mij.

 

Maar ja, dan moet je m ergens neerleggen dus liggeld, en onderhoud komt er dan elk jaar bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

De scrapwaarde van dit soort schepen was lange tijd zo'n 50.000 Euro.

Ik weet niet wat oud staal nu doet, maar de Norderney, zonder motor en van binnen helemaal gestript zou dan niet meer dan zon 30 a 40.000 doen.

Dat is wel met crowdfunding bijeen te schrapen, lijkt mij.

 

Maar ja, dan moet je m ergens neerleggen dus liggeld, en onderhoud komt er dan elk jaar bij.

 

 

Dan ligt ie ergens.......en dan?

 

Dan moeten bijvoorbeeld Ad en Juul weer opdraven zeker. Ik heb nu een dusdanige leeftijd dat ik daar geen zin meer in heb vrienden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom moet er een andere generatie zich er druk om maken en de schouders er onder zetten.

Maar het schip is niet meer wat het was, het letterlijk een schim van wat het geweest is.

Een Ghost ship, het lijkt er in de verte op, van binnen totaal op gevreten.

Ik denk dat het beter en mss goedkoper is om een replica te laten maken.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat museum in Hoorn is echt heel leuk en toen ik er vorig jaar was, werd het ook druk bezocht.

 

Als ik het goed begrijp, is het schip na 1974 nooit meer rendabel geweest, en heeft het alleen maar geld gekost. Dus maakt het alleen nog een kans als attractie binnen een groter geheel.

 

In oude staat herstellen is vast veel te duur. Gewoon als tentoonstellingsruimte gebruiken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

 

 

Dan ligt ie ergens.......en dan?

 

Dan moeten bijvoorbeeld Ad en Juul weer opdraven zeker. Ik heb nu een dusdanige leeftijd dat ik daar geen zin meer in heb vrienden.

 

Tja, en dan......., radio schepen moet je horen.....

 

Jullie hoeven niet op te draven, je weet dat er genoeg mensen zijn die het oppakken, in Jaap Schut en Hans Stuijfbergen heb ik meer dan alle vertrouwen.

Daarnaast zijn er genoeg professionele mensen voor een "bijpassend" radio programma, maar dat heeft alleen zin als er FM is.

Schip en Radio helpen elkaar zo.

 

Wil je nog wel uitgenodigd worden voor een eventuele opening Juul, een lintje doorknippen lukt nog wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een scheepswerf kan het prima doen, maar waar komt het geld vandaan?

Van goed bedoelde mensen die een open oproep doen?

Een oproep doen, op de inhoud van de beurs van een paar mensen?

Ik weet het niet, in de afgelopen 40 jaar is er aan ideeën geen gebrek geweest.

Denk dat het meeste geld is uitgegeven om het dek er uit te halen en en het te verhogen zo als het  nu is.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-8-2019 om 14:30 zei Juul:

Oude tijden komen niet meer terug. "Foodtruck"   heette bij ons gewoon Kombuis.  Maar ja, die is er niet meer.....

 

foto: © Stichting Norderney.

 

 

 

Bemanning eet kombuis.jpg

 

Deze foto is van de Borkum Riff en die is er niet meer, en daar begon het allemaal mee!

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.