Spring naar bijdragen

26-07-81 Testuitzending op 272 AM 1


martinja

Aanbevolen berichten

Ja, da's wel heel mooi, want dat is eigenlijk ook mijn vraag: daarom heb ik 'm ook maar es neergezet - mogelijk dat iemand meer van deze uitzendingen weet, want ik weet het ook niet, maar het is uitgezonden op de frequentie waar Mi Amigo op uit zond en mijn idee is, dat het hier vanaf land is geweest.

 

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Martinja en Juul,

 

Volgens mij zijn dit opnamen van proefuitzendingen van Radio Paradijs, alhoewel zij hun naam niet noemen in deze uitzendingen.

Het waren voornamelijk Nederlandstalige platen die gedraaid werden, waarbij na elke 3 platen een afkondiging plaatsvond.

 

Dat gebeurde vanaf een zendschip voor de Nederlandse kust. Lang heeft dit niet geduurd, omdat de Nederlandse justitie ingreep en het schip enterde en het naar een haven sleepte.

 

Het was het laatste schip, dat ooit nog voor de Nederlandse kust uitzond.

 

Eigenlijk hoort deze opnamen dus thuis in de categorie "Zeezenders".

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martinja,

 

Bijgaand een citaat uit Media Pages:

 

"De zeezender Radio Paradijs was voor het eerst te beluisteren op zondag 26 juli 1981 op 270 meter met testuitzendingen. De Telegraaf en Veronica TV besteedden op woensdag 29 juli uitgebreid aandacht aan de nieuwe zeezender. Op zaterdag 1 augustus 1981 enterde de Nederlandse overheid het zendschip van Radio Paradijs en bracht het naar Amsterdam. "

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.