Spring naar bijdragen

hé eindelijk ziet Leo het licht


Juul

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Juul:

Ik maak al heel lang bezwaar tegen de term bij radioprogramma's van "foute-slechte muziek".............

Want wie bepaald dat nu eigenlijk, het is het "wegzetten" van de mensen die het wel mooi vinden.

 

Mijn vrouw zei altijd bij de platenmij "de platen van Pierre Kartner brengen zoveel op dat Golden Earring lang in de studio konden opnemen".

 

En nu ziet Leo Blokhuis dat ook uiteindelijk in.

 

 

Please login or register to see this link.

 

De zoon van de dominee heeft eindelijk het licht gezien, en hij preekte verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht even tot ik de volgende  ik hier het volgende "foute-slechte muziek" programma voorbij zie komen.

Want dat vind ik het "weg zetten" van een grote bevolkingsgroep.

Want daar hoor ik niemand over.   hi  En daar ging het stukje eigenlijk over.

Waarom denk je dat al die piraten op het platteland zo welig tieren? Omdat heel veel zich zelf dj's noemende types die z.g. foute-slechte muziek"  niet draaien. Vinden ze slecht voor hun imago. Daar had de toenmalige zenderchef van R2, Kees Toering  ook z'n handje van. Hij wilde liever niet dat wij bij.v Frans Bauer gingen draaien. Vond ie niks. Heb daar wel eens bonje over gehad met hem op de gang. Sinds die tijd keek ie niet meer aan. Vond ik wel een compliment............

 

 

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk muziek is een kunst, het beroerd je het doet wat met je.

En soms niet, dan gebeurt er niets.

Maar als er met jouw niets gebeurt, wil dat niet zeggen dat dit ook met  je buurman moet gebeuren.

Polkas en Jannes, radio continu kan hier mee behoorlijk zijn eigen broek ophouden.

Kijk eens naar de grote hoeveelheid LPAM stations die echt echte piraten muziek doen.

 

Theo

 

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf in het algemeen niet zo'n liefhebber van "Hollandse Hits", maar ik ben wel een muziekliefhebber.

Dat anderen genieten van "Gewoon Gerard", "Gewoon Hannes" etc. vind ik prima. Daar hoef je geen waarde-oordeel over te geven.

Ik heb de grootste ruzie gehad om 2 platen die ik veel draaide.

Frans Bauer (ben ik echt geen fan van) met "Heb je even voor mij?" vond ik een leuke plaat, en die was zo populair dat je hem in mijn optiek niet kon negeren.

Hetzelfde had ik met Jan Smit en "Laura". "Wij draaien hier geen Hollandse shit!, we zijn een popzender".

Ik kreeg tranen in mijn ogen van die plaat, zo mooi vond ik hem.

En dat is toch het mooie van muziek, dat het iets bij je teweegbrengt.

Jammer dat er zo in hokjes gedacht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Junebug:

Eventjes goed lezen meneer de expert, ik reageer op het artikel dat geplaatst is, nergens in mijn post citeer ik jou.

 

Had het ook niet persoonlijk opgevat hoor, ik reageerde ook in algemene zin. En ik ben ook geen expert. Die titel heb ik niet zelf onder mijn naam gezet, die ontstaat door het aantal postings.

Ik heb het artikel nog even doorgelezen. Journalisten omschrijven Blokhuis als muziekkenner. Dat zal hij zelf niet erg vinden, hij weet immers ook veel. Maar de term "muziekkenner" komt dus uit de journalistieke hoek. Ze zoeken naar leuke omschrijvingen in een tekst.

"Internetgebruikers" is er ook zo een, dat is dus feitelijk vrijwel iedereen, net als "consumenten".

 

2 uur geleden zei Junebug:

Wanneer ben je eigenlijk expert en hoe kan je dat eventueel worden.

Die vraag kan ik niet beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minutes ago, Juul said:

Heren, zullen we gewoon weer effe door gaan?

 

Juul - donateur en..............expert.

 

Ja hoor, ik vind je mening onzin.

 

Wat je van een specifiek genre vindt of van muziek met specifieke kenmerken vindt is 100% subjectief. Wat de één fout of slecht vindt vindt de ander fantastisch. De stelling die jij doet is dat als er mensen zijn die iets fantastisch vinden dat andere mensen dit dan niet meer als fout of slecht mogen bestempelen. Ik zou niet weten waarom niet.

 

Zelf ben ik onder meer liefhebber van deathmetal, blackmetal en aanverwante stijlen. De meeste mensen vinden vinden dit volstrekt waardeloze herrie en op nationale radio wordt dit al helemaal niet gedraaid. En dat is prima. Vind je het slecht dan vind je het slecht. Ik ga jou niet vertellen dat je dat niet mag zeggen of dat je muziek moet draaien omdat ik het mooie muziek vind. Heb je Cannibal Corpse ook verdedigd tegenover Kees Toering, net zoals je dat bij Frans Bauer deed, of was een en ander toch wat selectiever van aard?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Eergisteren:

 

Ja hoor, ik vind je mening onzin.

 

Wat je van een specifiek genre vindt of van muziek met specifieke kenmerken vindt is 100% subjectief. Wat de één fout of slecht vindt vindt de ander fantastisch. De stelling die jij doet is dat als er mensen zijn die iets fantastisch vinden dat andere mensen dit dan niet meer als fout of slecht mogen bestempelen. Ik zou niet weten waarom niet.

 

Zelf ben ik onder meer liefhebber van deathmetal, blackmetal en aanverwante stijlen. De meeste mensen vinden vinden dit volstrekt waardeloze herrie en op nationale radio wordt dit al helemaal niet gedraaid. En dat is prima. Vind je het slecht dan vind je het slecht. Ik ga jou niet vertellen dat je dat niet mag zeggen of dat je muziek moet draaien omdat ik het mooie muziek vind. Heb je Cannibal Corpse ook verdedigd tegenover Kees Toering, net zoals je dat bij Frans Bauer deed, of was een en ander toch wat selectiever van aard?

 

 

 

 

Je begrijpt het niet beste man. Frans Bauer draaien was de legitimatie van onze achterban. En daar kwam ik voor op.

Het is niet mijn smaak maar daar gaat het niet om. Jij zou een slechte programmamaker zijn.

 

En zullen we de discussie nu maar stoppen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Juul said:

 

 

Je begrijpt het niet beste man. Frans Bauer draaien was de legitimatie van onze achterban. En daar kwam ik voor op.

Het is niet mijn smaak maar daar gaat het niet om. Jij zou een slechte programmamaker zijn.

 

En zullen we de discussie nu maar stoppen?

 

 

 

Je stelt dat je vindt dat muziek als slecht of fout benoemen niet goed is. Vervolgens beargumenteer je dat met het idee dat je achterban de muziek waardeert. Wil dat dan zeggen dat je stelling alleen geldt wanneer het gaat om muziek waarvan je denkt of weet dat je achterban die muziek goed vindt en in andere gevallen niet?

 

Waarom zou ik een slecht programmamaker zijn? Waar baseer je dat in hemelsnaam op? Over wegzetten gesproken..

 

En waarom begin je deze discussie om vervolgens op te roepen hem niet te voeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Harm ten Brink:

Muziek is emotie, en over smaak valt niet te twisten...

Daar valt wel over te twisten (dat doen ook velen), maar dat moet je dus niet doen...

 

Reactie op anderen: plaatje maar weer!

 

Juul, kies er maar eentje uit. Maar niet de Beach Boys of de Stones dit keer... (Frans Bauer hoeft ook niet hoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.