Spring naar bijdragen

TROS Hilversum 3 - Ferry's gouwe ouwe club


Vincent

Aanbevolen berichten

Op 7-8-2019 om 18:37 zei Bosmeester:

Eind '92 tot begin '95. 

 

Volgens de gidsen tot 19-06-1993. Daarna namen Rick van Velthuysen en Corné Klijn het over op de zaterdagmiddag.

 

Overzicht van de gouwe ouwe clubs van Ferry Maat op de radio:

 

24-06-1979 - 26-09-1982 Ferry's gouwe ouwe club (TROS), Hilversum 3
06-10-1986 - 25-01-1987 Gouwe ouwe club (TROS), Radio 2
12-12-1992 - 19-06-1993 Ferry's gouwe ouwe club (Radio 538)

 

Please login or register to see this link.

 

1358431686_DeepinScreenshot_Gebiedselecteren_20190809061224.png.e8173d89e72c00bbb8e20df8b186e404.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 10-8-2019 om 16:58 zei PowerMusic:

Het punt is dat het bijna niet te doen is deze te dateren omdat de presentatie heel summier is! Nummer 51 is het zelfde als 41 maar dan niet volledig.

De GO Club's zijn alleen te dateren als er een stukje Nationale Hitparade achteraan zit (wat vaak wel het geval is).  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 30-3-2021 om 14:21 zei rauhfaser:

De GO Club's zijn alleen te dateren als er een stukje Nationale Hitparade achteraan zit (wat vaak wel het geval is).  

Ik heb een band met nummers van beide programma's door elkaar uit die periode dus ik zou een poging kunnen wagen.

Alleen zijn de geposte bestanden inmiddels verdwenen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-4-2021 om 09:16 zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 

Thanks! Ik kan ze vooralsnog niet plaatsen want daarvoor moet ik eerst een band van zo'n 2 uur afluisteren, en het snelspoelmechanisme van mijn tapedeck is stuk.

Ik kan nummer 41 misschien wel plaatsen in oktober '81, maar kan me herinneren dat Ferry ergens in mei '82 ook The Flower Pot Men en Armand in één aflevering draaide. Dat kan natuurlijk toeval zijn (of niet, het viel me hier al op dat er een aantal nummers twee keer voorkwamen), maar hoe zeker ben je dat deze opnames uit oktober '81 zijn?

 

groeten, Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei multiplexfm:

Thanks! Ik kan ze vooralsnog niet plaatsen want daarvoor moet ik eerst een band van zo'n 2 uur afluisteren, en het snelspoelmechanisme van mijn tapedeck is stuk.

Ik kan nummer 41 misschien wel plaatsen in oktober '81, maar kan me herinneren dat Ferry ergens in mei '82 ook The Flower Pot Men en Armand in één aflevering draaide. Dat kan natuurlijk toeval zijn (of niet, het viel me hier al op dat er een aantal nummers twee keer voorkwamen), maar hoe zeker ben je dat deze opnames uit oktober '81 zijn?

 

groeten, Jan.

Er staat ook niet bij, dat het persé uit oktober 1981 moet zijn, want daarvoor ontbreekt een extra getal 1 in de opsomming van de 4 vermelde programma's. Er staat alleen het jaar 1981 vermeld, gevolg door 4-tal extra nullen, die de maanden en dagen aangeven.

Ik denk dat je daar overheen leest.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Er staat ook niet bij, dat het persé uit oktober 1981 moet zijn, want daarvoor ontbreekt een extra getal 1 in de opsomming van de 4 vermelde programma's. Er staat alleen het jaar 1981 vermeld, gevolg door 4-tal extra nullen, die de maanden en dagen aangeven.

Ik denk dat je daar overheen leest.

 

Gerard

Klopt, ik las '19810000' als '19811000'...

 

Nummer 21 komt uit augustus '82, ik herken Badfinger van mijn tapes. Bovendien maakt Ferry een opmerking over 'Long Hot Summer' van Galaxy-Lin, en de zomer van 1982 was inderdaad lang en warm.

Nummer 31 en 41 hoogstwaarschijnlijk april/mei 1982, en 51 is zoals opgemerkt een onvolledige kopie van 41 (maar wel betere kwaliteit).

De laatste Gouwe Ouwe Club bij de TROS was op 26 september 1982, de laatste plaat die Ferry draaide was 'Summer is over' van Dusty Springfield.

 

Ik ga mijn tapes nog maar eens afdraaien en gelijk maar digitaliseren, ze hebben helaas historisch gezien weinig waarde want er staan alleen losse nummers op, maar voor dit soort zaken zijn ze misschien wel handig...

 

groeten, Jan.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk programma, die Gouwe ouwe club! Ik luisterde er elke week naar en nam ook wel op op een C-90 cassette (mis dus steeds de laatste 10 minuten). Uit mijn archief twee opnamen (met uitgeschreven welke nummers je hoort).

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Ik vermoed dat 51/31 een week later dan 41 is uitgezonden, omdat ze bij bij op resp. de A- en B-kant staan van de cassette.

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.