Spring naar bijdragen

In de USA kan het wel


ruudam

Aanbevolen berichten

Kijk Jongelui, het kan wel

Een echte zender op AM/FM voor de Baby Boomers, of ons soort mensen die met V en RNI zijn groot gegroeid.

Vandaag begonnen, brand new.

 

Het station: Please login or register to see this link.

De stream: Please login or register to see this link.

 

Het verhaal:

 

06/08-2019

U S A
New Tucson Radio Venture Targets Older 'Lost Audience'
By Cathalena E. Burch Arizona Daily Star Aug 5, 2019 Updated 0001 Aug 6.
Tucson radio will welcome a new station today that features some familiar voices.
This morning, 101.7-FM and 830-AM will go live as KDRI The Drive, a Tucson-focused music and entertainment station targeting listeners between the ages of 45 to 64.
Owners Fletcher McCusker, Bobby Rich and Jim Arnold say those are the listeners that have long been neglected not only in Tucson but nationwide by corporate-owned radio that focuses on the 25-to-40 segment.
“We kind of view them as a lost audience,” said longtime Tucson business titan and community activist McCusker, the only one among the trio who doesn’t have an extensive radio or broadcast background. McCusker’s only foray into radio was a short stint at KWFM — he was the underground rock station’s first hire — when he was 19 in the late 1960s.
The trio closed last week on the $650,000 purchase of the radio frequencies that had been home to Christian broadcaster Family Life. The Drive will play a mix of music from the 1960s through the ’80s and beyond that they say will appeal to an audience that identifies as baby boomers, Rich said.
“It’s not classic rock. It’s not golden oldies. But it’s going to be unique, programmed by Bobby Rich,” McCusker said. “His library right now is 3,000 songs, so you could literally go weeks without hearing the same songs.”
When pressed for a clearer definition of the format, Rich would only say that he planned to “present on The Drive something that (listeners) will be comfortable with and familiar with and will give them something that they want, which is information and entertainment.”
On Thursday, Tucson Radio began playing nonstop novelty songs, including “Camp Granada” and “Purple People Eater” under the name “The Worm.” On Monday morning, it switches gears as The Drive with Rich and Hill Bailey, most recently of KHYT 107.5-FM, in the morning driver’s seat. . . 
Please login or register to see this link.
(via Radio World NewsBytes, excerpts of much longer story)
Greg Hardison, CA, August 5, DXLD yg (6/8-2019)
FCC AM Query already has 830 as KDRI, 50/1 kW, Direxional night only, ex-KFLT really since 7/31. It had been KFLT more than 33 years.
Monthly Local Sunset Times:
August 7:15 [0215 UT]
September 6:30 [0130 UT]
Sunrise times MST:
August 5:45 [1245 UT]
September 6:00 [1300 UT]
FCC pattern maps are Not Found! But NRC Pattern Book VIII of 2013 shows it tight toward the SSE, no good here.
Glenn Hauser, OK, DXLD yg (6/8-2019) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke vondst Ruud, dank! In de USA zijn tenminste nog radioprioniers van tijd tot tijd. En nog veel belangrijker: frequencies zijn beter voor handen. Hoeveel het trekken van adverteerders voor lokale zenders toch een enorme opgave blijft. 

 

Iemand toevallig de faciliteiten (proxy server) en de gelegenheid heeft om eens wat op te nemen dit station de komende tijd? Zou erg leuk zijn om e.a. te horen. 

bewerkt door Lumpie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

Ja Ruud, als dat nog eens zou kunnen hier................"dan werd ik ook weer aktief"

 

PS. de link in het verhaal werkt niet want ik ziet in Europa.

Kijk Juul, zo hoor ik het graag.

Overigens: I am working on it, maar een beetje meer support zou welkom zijn. Met name uit de jongens met wat meer pecunia, die niet alleen naar rendement kijken maar ook naar impact en fun. Kavel B05 (FM in Randstad) lijkt een aardig begin (de middengolf is door mijn "maatjes" geblokkeerd).

Ik zoek nog wat mensen die mee willen doen aan de veiling B05, no risk,  het geld komt veilig op rekening overheid, bij afwijzen wordt het teruggestort.

 

De link werkt bij mij wel......as we speak

22 uur geleden zei radio tpot:

tja een half miljoen euro voor frequenties, das een hoop geld.

 

Theo

De verhoudingen in de US vergeleken met NL zijn heel anders, zelfs de playlist kan afwijken en zal van stad tot stad in Amerika verschillen.

Het grote verschil is dat je daar nog wel eens wat kan kopen, wat hier moeilijk wordt. Bovendien is hier sprake van een bijna monopolie positie van Talpa die alle belangrijke stations, behalve Q-music in handen heeft. In de US is dat niet mogelijk.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ruudam:

 Bovendien is hier sprake van een bijna monopolie positie van Talpa die alle belangrijke stations, behalve Q-music in handen heeft.

Wat wel betekent dat al die stations dezelfde visie en hetzelfde beleid voeren. Daar zit nu juist de kans voor concurrenten om onderscheidend te zijn. De Top 40 laten vallen is volgens mij niet zo'n verstandige beslissing, maar die komt waarschijnlijk voort uit de denkwijze van een (bijna) monopolist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-8-2019 om 15:13 zei Lumpie:

Iemand toevallig de faciliteiten (proxy server) en de gelegenheid heeft om eens wat op te nemen dit station de komende tijd? Zou erg leuk zijn om e.a. te horen. 

Ok hier zijn wat opnames vanThe Drive on KDRI. Heb ze niet door de editor gehaald maar als je ze op volgorde afspeelt heb je ruim 9 uur lekkere muziek.

 

Please login or register to see this link.

 

En mocht  je er geen genoeg van kunnen krijgen is hier de stream url voor je internet radio of media speler.

Please login or register to see this link.

bewerkt door PowerMusic
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-8-2019 om 16:58 zei PowerMusic:

Ok hier zijn wat opnames vanThe Drive on KDRI. Heb ze niet door de editor gehaald maar als je ze op volgorde afspeelt heb je ruim 9 uur lekkere muziek.

 

Please login or register to see this link.

 

En mocht  je er geen genoeg van kunnen krijgen is hier de stream url voor je internet radio of media speler.

Please login or register to see this link.

Prachtig Ed Louter, voor het ter beschikking stellen van enkele opnames.

Het concept spreekt mij wel aan. Je wordt er echt vrolijk van.

Hoe kom je eigenlijk aan de url, ondanks het feit dat er melding is,

dat inwoners van de EEG het station niet kunnen ontvangen?

Met dank,

 

Pierre

Addicted To Music

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei PowerMusic:

Waar heb je die melding gezien? De url haal ik uit mijn browser (pagina bron) is meestal wel even een puzzeltje!

 

Please login or register to see this link.

 

451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU which enforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time. For any issues, contact jspitz@tucson.com or call 800-695-4492.

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-8-2019 om 18:17 zei ruudam:

Ik zoek nog wat mensen die mee willen doen aan de veiling B05, no risk,  het geld komt veilig op rekening overheid, bij afwijzen wordt het teruggestort.

 

 

Ruud,  aan welk bedrag denk je? Als B05 wel wordt toegewezen dan zit het geld van de investeerder in het station. En dan? Hoe krijgt hij  zijn geld terug of hoe verdient hij zijn rendement?

 

Met radio wordt toch geen geld meer gemaakt? Het is toch bijna een gepasseerd moment in de mediageschiedenis ? Of ben ik te somber?

 

Als radioliefhebber stel ik deze 'advocaat van de duivel' vragen. Ken aardig wat grote jongens, maar die willen er wel iets voor terug zien.

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-8-2019 om 18:17 zei ruudam:

 Kavel B05 (FM in Randstad) lijkt een aardig begin (de middengolf is door mijn "maatjes" geblokkeerd).

 

Ik kwam het bericht van 24 juli 2019 tegen dat je een rechtszaak tegen de veiling van B05 hebt verloren. Het kavel wordt  nu opnieuw aangeboden in september en verloopt op 31 augustus 2022. 

 

Hoe wil je dit rendabel krijgen in zo'n korte periode?

 

De ingezette procedure door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) om FM-kavel B05 opnieuw te mogen veilen, kan doorgaan. Woensdagmiddag diende hierover een kort geding aangespannen door Ruud Poeze, maar de rechter heeft hem in het ongelijk gesteld. 

Poeze wil op kavel B05 starten met Classic Radio, een zender met overwegend oldiesmuziek. Vorig jaar was hij één van de vier kandidaten die meededen aan de veiling van kavel B05, het FM-pakket waar tot september 2017 Fresh FM op uitzond.

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KDRI the Drive profileert zich als Drive station en noemt ook nadrukkelijk de AM frequentie op de website. Lange afstanden daar in het Zuiden van de VS, men roemt het bereik van de middengolfzender  op 830 khz, op de website wordt ook aangegeven dat aan de soundprocessing van de middengolfzender gewerkt wordt. Het station target lange afstand autorijders. Dat brengt mij terug naar 1984 en de nadagen van het legendarische Drake Top 40 station KHJ, home of Robert W Morgan. KHJ was tussen 1965 en 1980 op 930 khz het onbetwiste top 40 station in Los Angeles. Het station verloor de strijd tegen de FM stations en nam twee maatregelen; het eerste was AM stereo en men introduceerde Carradio KHJ, 24 uur per dag iedere 10 minuten traffic updates afgewisseld met prima muziek voor onderweg. In mijn oren klonk het als een klok. Hier is een aircheck uit eind 84 in AM STEREO, jawel. Please login or register to see this link.

 

KDRI klinkt goed maar echt nieuw is dit format niet, het is een doorontwikkeling van Easy Rock, the softer end of classic rock. De oorsprong van Easy Rock  ligt in de eind 60er jaren toen veel top 40 AM stations hetzelfde programma ook op fm uitzonden. Daar kwam een verbod op en ziedaar uit de hoge hoed kwam op de fm het alternatief FM rock. Voorbeeld: WABC AM 770 top 40 format, WABC FM werd fm album rock.

 

Eerder vanavond presenteerde een vrouw op dezelfde laid back manier zoals we dat van Jessie Brandon hoorden in 1984.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2019 om 21:49 zei Leendert Vingerling:

 

Ik kwam het bericht van 24 juli 2019 tegen dat je een rechtszaak tegen de veiling van B05 hebt verloren. Het kavel wordt  nu opnieuw aangeboden in september en verloopt op 31 augustus 2022. 

 

Hoe wil je dit rendabel krijgen in zo'n korte periode?

 

De ingezette procedure door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) om FM-kavel B05 opnieuw te mogen veilen, kan doorgaan. Woensdagmiddag diende hierover een kort geding aangespannen door Ruud Poeze, maar de rechter heeft hem in het ongelijk gesteld. 

Poeze wil op kavel B05 starten met Classic Radio, een zender met overwegend oldiesmuziek. Vorig jaar was hij één van de vier kandidaten die meededen aan de veiling van kavel B05, het FM-pakket waar tot september 2017 Fresh FM op uitzond.

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Toevallig had ik het er net over met (1 vd) financiers.

In 2011 en 2017 zijn alle comm. omroepfrequenties verlengd.

Dit onder druk van de 2e Kamer met een motie.

Waarom zou dat niet weer gebeuren voor 2022, de omstandigheden zijn hetzelfde.

 

Dat aflopen van de vergunningen en een daarop volgende veiling is een krankzinnigheid die opgelost moet worden, zeker omdat de FM eindig is.

Gelukkig heb ik wat contacten in "Den Haag" en zal dus aandringen om een besluit NU voor verlenging, want waarom wachten tot vlak voor 2022?? 

Nog beter is dat hele veilen uit de wet te krijgen, want het slaat nergens op. Gewoon verlengen. Veilen zou hooguit op zijn plaats zijn bij de grote - ongeclausuleerde - landelijke kavels. Voor alle andere niet veilen, maar loten, dat komt eigenlijk op hetzelfde neer maar kost de vergunninghouder niets. Probleem is dat er altijd te veel tegen elkaar op wordt geboden, en dat komt de kwaliteit van het programma niet ten goede.

 

Overigens zijn er de laatste tijd een aantal regionale FM kavels zonder veiling verdeeld omdat er maar 1 geschikte kandidaat was. Dus om niet. Voor B05 verwacht ik meer belangstelling.

 

Via de rechter heb ik geprobeerd de veiling van vorig jaar voort te zetten onder de 3 overgebleven kandidaten, want die staan ten onrechte met lege handen. Maar de rechter volgt alleen maar slechte (erkend slechte) regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.