Spring naar bijdragen

Reclame tape RNI


Juul

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor het delen van deze commercials, Juul. Ik gebruik deze (en andere commercials) tegenwoordig in m'n RNI videocompilaties, vroeger gebruikte ik ze in m'n RNI audio compilaties. De combinatie van platen (videoclips), jingles en commercials brengen voor mij een perfect beeld terug van de jaren dat dat allemaal op de radio te horen was ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ja, dat soort tapes heb ik ook. 68 keer DRUM in allerlei varianten. Ben er ook wel klaar mee. Archiveren is ook weggooien.

 

Maar ''wie wat bewaard, die heeft wat' is de tegenhanger van 'archiveren is weggooien'. Laten Hans Knot en Martin van der Ven het maar niet lezen....

 

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ben:

Hartelijk dank voor het delen van deze commercials, Juul. Ik gebruik deze (en andere commercials) tegenwoordig in m'n RNI videocompilaties, vroeger gebruikte ik ze in m'n RNI audio compilaties. De combinatie van platen (videoclips), jingles en commercials brengen voor mij een perfect beeld terug van de jaren dat dat allemaal op de radio te horen was ;)

 

 

 

Gravend in m'n geheugen Ben zou ik de tape wel eens van Pieter Damave hebben gehad. Gek, ik ben gewend alles zo nauwkeurig mogelijk te administreren, tussen door geglipt dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Maar ''wie wat bewaard, die heeft wat' is de tegenhanger van 'archiveren is weggooien'. Laten Hans Knot en Martin van der Ven het maar niet lezen....

 

 

Salut

Leendert

"bewaart"....en het woord "ook" ontbreekt in je reactie. Dus ligt iets genuanceerder...…..

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Albatrosstudio:

"bewaart"....en het woord "ook" ontbreekt in je reactie. Dus ligt iets genuanceerder...…..

 

'Bewaard' had ik inderdaad met een 't' moeten schrijven. Scherp gezien. Het tennissen van gisteren in plaats van op de bank naar de voetbal kijken heeft je goed gedaan.

 

Het woord 'ook' komt bij mijn weten niet in dit spreekwoord voor.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

"de" voetbal "?   Ik prefereer "het"..................(grapje)

 

Kan ik waarderen Juul.

 

Ik had blijkbaar niet mijn beste moment van de dag toen ik de posting schreef.  Ik denk dat ik er taaltechnisch nog wel een draai aan kan geven. Naar 'de ' voetbal kijken is het letterlijk volgen van de bal. Naar 'het' voetbal kijken, zou dan om het voetbalspel gaan.

 

Maar we dwalen af. Het ging om het weggooien van tapes, waar Douwe wel klaar mee is. Archiveren is 'ook' weggooien, is zijn stelling.

 

Ik denk dat een ieder zijn eigen afweging maakt, wat er opgeruimd kan worden. En natuurlijk zul je misschien later wel eens ergens spijt van krijgen. De schrale troost is dat als je dood bent, bijna alles in de vuilcontainer verdwijnt.

 

Soms zijn de achterblijvers op de hoogte van de hobby en overleggen dan met anderen of ze iets aan de spullen hebben. Ik heb dat gehad met Josje, de vrouw van de overleden Tom de Munck.Josje heeft veel van het archief van Tom aan Hans Knot overgedragen en ik kreeg ook nog het één en ander. 

 

Toen Rob Olthof overleed is alles naar zijn beste vriend Hans Knot gegaan. En daar is het in goede handen.

 

Hans is tegenwoordig het inzamelpunt geworden voor bewaard archiefmateriaal van overledenen.  Ik hou mijn hart vast als Hans  er op een dag  niet meer is. Wie neemt dan zijn archief over?  Het vertegenwoordigt wel 'de ziel' van alle zeezenders.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.