Spring naar bijdragen

Veronica Nieuwsradio (VNR) (onbekend)


Harmen

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Harmen:

Ooit heb ik mijn cassettebandjes laten digitaliseren en vandaag kwam ik ze toevallig weer tegen en heb ik er willekeurig wat beluisterd. Op een van de bandjes kwam ik een opname tegen van Veronica Nieuwsradio. Zo te horen is het waarschijnlijk een opname van de laatste dag dat het station uitzond. Heb het allemaal niet gecontroleerd en weet de tijden ook niet. Veel plezier en wie weet kan iemand het dateren.

 

Please login or register to see this link.

Deze is van 10 mei 1996 inderdaad de laatste dag.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei PowerMusic:

Deze is van 10 mei 1996 inderdaad de laatste dag.

Ik heb de opnames niet beluisterd, maar het afscheid was om 20.00 die dag. De zender op 1395 AM schakelde iedere dag op dit moment uit vanwege Albanie.

 

Prompt kwam hij zoals altijd terug om 23.00 uur . Ongemoduleerd.

Niemand had de moeite genomen de Nozema te bellen om het ding uit te laten.

Ik heb toen gebeld, en na wat uitleg, dat ze toch echt gestopt waren, is toen inderdaad even later de zender uitgezet en gebleven. 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Misschien tijdens de avond/nacht, maar overdag was er nog maanden lang (goede!) non stop muziek, op die frequentie (1395 kHz) te horen.

Later werd de zender weer aangezet, met maar 10 kW, inderdaad met prima muziek.

Wie daarvan de kosten heeft betaald weet ik niet.

Het was om de frequentie bezet te houden begreep ik.

De 10 kW vanaf Lopik kwam tot ongeveer Eindhoven.

 

Het is wel de 1395 geweest die een blokkade in Lopik heeft veroorzaakt. Vanaf 2003 mocht daar niets meer boven de 1000 kHz, zelfs de lullige 2 kW van 1332 waren verboden. De 1395 veroorzaakte heel veel storing in Ijsselstein in de wijk Zenderpark, zeker toen die nog met 50 a 100 kw daar draaide voor VNR en BNR. En je weet, de bewoners winnen altijd, al moet alles plat.

 

Ik had vanaf 2003 de 1395, idee was deze met 10 kW aan te steken in Lopik, om de storing in de hand te houden, volgens berekeningen bleef het dan ruim binnen de normen. Ook de 1332 die ik later kocht was met de 2  kW natuurlijk goedkoop en snel  in de lucht te krijgen. Er zijn nog procedures gevoerd om het convenant van niets boven de 1000 tegen te houden, met een kort geding op dezelfde middag als de feestelijke ondertekening bij de Gerbrandytoren zou plaatsvinden, wat werd gewonnen. De gasten waren al aanwezig, drankjes en hapjes stonden klaar.

Helaas werd alter de bodemprocedure alsnog verloren.

En de lulletrekkers in een forum maar zeiken waarom het allemaal niet in de lucht was.

17 uur geleden zei PowerMusic:

Op de opname hebben ze het over 19.00 uur! Maar heb het destijds zelf niet gehoord dus 20.00 zou ook best kunnen.

Ik heb het wel live gehoord, een maatje van me werkte voor VNR. Maar weet het ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei ruudam:

Later werd de zender weer aangezet, met maar 10 kW, inderdaad met prima muziek.

Wie daarvan de kosten heeft betaald weet ik niet.

 

Misschien toch (nog) de Vereniging Veronica of (al) de Manaus groep?

 

2 uur geleden zei ruudam:

De 10 kW vanaf Lopik kwam tot ongeveer Eindhoven.

 

Was prima te ontvangen in het westen, vond het jammer, toen er na een paar maanden van prima muziek, een einde aankwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.