Spring naar bijdragen

"onze Harm K."


Juul

Aanbevolen berichten

Ik ontdek ineens dat "onze Harm K." een fikse mening heeft over het bewaren van opnamen van o.a. legendarische zeezenders en andere belangrijke zenders.

En toen dacht ik...................was dat niet Harm die jarenlang zich inspande om alles te bewerken en daarna te bewaren? En ons ter beschikking te stellen via de "Download club?"

En dat was ook heel goed van hem, maar z'n mening in onderstaande bijdrage van hem deel ik allerminst, het verbaast mij.

 

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Tino:

Beeld & Geluid flikkert (helaas) al een hoop materiaal weg van de publieke omroepen, of doet er niets mee.

Ik geloof niet dat dit klopt.  Het materiaal blijft altijd eigendom van de omroep.

Volgens mij geeft Beeld & Geluid het dan terug aan de omroep die dan beslist wat er mee gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei pvanklei:

Ik geloof niet dat dit klopt.  Het materiaal blijft altijd eigendom van de omroep.

Volgens mij geeft Beeld & Geluid het dan terug aan de omroep die dan beslist wat er mee gebeurt.

En de omroep beslist dan dat het weg kan. Volgens mij kan Juul daar ook wel wat over zeggen. Bij Beeld & Geluid ligt heel veel op CDR, en dat noemt men dan analoog. M.a.w. het staat nog niet op harddisk. Laat die CDR's nog een tijdje liggen en ze zijn ook onleesbaar. Hoeveel werk kan het zijn om die te rippen? Als je in het archief zoekt staat er ook vaak "ontbreekt", dus die CD's zijn zoek. De focus ligt er op TV, radio is kennelijk niet belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Tino:

En de omroep beslist dan dat het weg kan. Volgens mij kan Juul daar ook wel wat over zeggen. Bij Beeld & Geluid ligt heel veel op CDR, en dat noemt men dan analoog. M.a.w. het staat nog niet op harddisk. Laat die CDR's nog een tijdje liggen en ze zijn ook onleesbaar. Hoeveel werk kan het zijn om die te rippen? Als je in het archief zoekt staat er ook vaak "ontbreekt", dus die CD's zijn zoek. De focus ligt er op TV, radio is kennelijk niet belangrijk.

Tegenwoordig is het meeste (in ieder geval al het publieke omroep materiaal) wat bij Beeld en Geluid ligt eigendom van Beeld en Geluid (wat drager betreft dan, niet wat betreft het programma dat er op staat) en wordt in principe niet weggegooid. (Tenzij de drager van dermate slechte kwaliteit is dat hij absoluut niet meer kan worden afgespeeld of het een dubbeling is van een al aanwezige/gedigitaliseerde drager). Over de beslissingen van de omroepen (waar Beeld en Geluid/ voorgangers "helaas" bijna helemaal los van stonden, wat gevolgen heeft voor de omvang/diversiteit van het archief met name na 1988) heb ik al eens wat geschreven ergens hier :).

 

De ontbrekende CDR's waar jij op doelt zijn waarschijnlijk van de week radio uit december 1987? Die CDR's hebben nooit bestaan, het zijn kopieën van cassettes, waarvan er helaas in 1992  al een heel stel ontbrak..

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er wel nog meer over zeggen, maar wij zijn in "aftastende gesprekken" met B&G en uiteindelijk gaat het om rechten.

Meer wil ik er op dit  moment niet over kwijt.

 

Maar wat ik wel weet is dat de zeezendercollectie bedroevend is gearchiveerd. Maar dat zag ik al toen ik nog werkte en gebruik kon maken van het HA.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.