Spring naar bijdragen

Mi Amigo Bulk eraser


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Albatrosstudio:

Nee van een ander dan Bokkebroek zonder n.

 

Bedankt voor de  correcte spelling. Ik zie zijn naam vaak met 'n', vandaar mijn schrijfwijze. Overigens is zijn echte naam natuurlijk geen Bokkebroek, maar Michel  Moorkens. Niet te verwarren met dj Mike Moorkens.

 

De veel besproken bulk eraser is dus niet door de BOB in beslag genomen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Binnenkort in het museum van Jaap Schut te zien?

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Leendert Vingerling:

 

Bedankt voor de  correcte spelling. Ik zie zijn naam vaak met 'n', vandaar mijn schrijfwijze. Overigens is zijn echte naam natuurlijk geen Bokkebroek, maar Michel  Moorkens. Niet te verwarren met dj Mike Moorkens.

 

De veel besproken bulk eraser is dus niet door de BOB in beslag genomen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Binnenkort in het museum van Jaap Schut te zien?

 

Salut

Leendert

 

 

 

Was die bulk ereaser maatje cassette?  Hij-zij lijkt zo klein.

 

wij hadden er 1 waar een hele tape in kon.

 

 

screen 28.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ometheo:

Bij de VRT televisie vertelde 'Peer'zelf in geuren en kleuren het verhaal over de Bulk erasor:

 

+ de herinneringen van Will van der Steen:

 

" Op 17 februari 1975 vielen de Belgische politie en de BOB een radiostudio van de zeezender Radio Mi Amigo in Opbrakel binnen. In de radiostudio waren 2 personen aanwezig waar onder Radio Mi Amigo DJ Peter van Dam.

 

Tijdens de ondervraging wist Peter van Dam de in de radiostudio aanwezige programmabanden te wissen. Voormalig Mi Amigo DJ Will van der Steen kijkt terug op deze gebeurtenis. Peter van Dam deed dit ook, enkele jaren geleden bij de VRT.
 
REACTIE WILL VAN DER STEEN:
Toentertijd was er overgeschakeld naar C120 cassettes van BASF. Op B&O cassette-recorders. De enige machines die de cassettes van die lengte niet verrot draaide. De B&O's bleken geen gestabiliseerde voeding te hebben. Na circa 17.00 uur daalde in Brakel de netspanning tot circa 180 volt, naar bleek. (Het TV-beeld werd zelfs minder hoog, dus het TV toestel in de huiskamer kon dat niet behappen.) Dus draaiden de B&O's te langzaam en bleken de uitzendingen op het schip te kort in tijdsduur. Dus ras spanningstabilisatoren aangeschaft om het probleem op te lossen.


Er waren minstens 3 bulk-erasers in Brakel, dus kon Peter zeker snel de cassettes uitwissen, nadat de spullen het politiebureau waren ingesjouwd. En zoveel cassettes waren dat niet aangezien op dat moment niet alle programma's meer in Brakel werd opgenomen. Enkel de stationcalls en de adverteerders stonden op spoelen.
Overigens lijkt mij het aantal van 5 vrachtwagens lichtelijk overdreven, aangezien in mijn VW-kever makkelijk de spullen voor 2 studio's pasten."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed werk Robin om dit nog even op te halen uit de archieven.

 

Het is een gebeurtenis die door de ogen van twee mensen wordt verteld. Aan wiens herinnering hecht je nu meer waarde?

 

Peter van Dam heeft het over 3 busjes van de Rijkswacht en 4 personenwagens van de BOB. Allemaal met zwaailichten. Drie mensen ,waaronder hij, zijn toen gearresteerd. Peter spreekt  ook over één bulk eraser. Tenminste in de enkelvoud vorm.

 

Will van der Steen heeft het ineens over vijf 'vrachtwagens' en drie bulk erasers.

 

Ik ben geneigd om Peter van Dam te geloven, want het was maar een simpele studio. Waarom zou je dan drie bulk erasers hebben. Van Dam was bij de aanhouding aanwezig, Will van der Steen niet.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

Het is dus een magneet om (cassette) banden snel mee te wissen.

Echt waar heb nog niet van zo iets gehoord, laat staan gezien te hebben.

Dat je met een sterke magneet banden kunt wissen, dat weet ik wel.

 

Theo

Maar het wissen met een permanente magneet is niet wenselijk, het richt de ijzerdeeltjes in een richting (dat betekent ruis op de band), daarom een open kern transformator op wisselspanning die een wisselend magneetveld maakt en dus de ijzerdeeltjes door elkaar schut.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.