Spring naar bijdragen

Radio Veronica 538 vs Radio 538


mart538

Aanbevolen berichten

Dit is echt een heel mooi stukje radiogeschiedenis en het station klinkt best wel professioneel. Ik ben ook benieuw wie er achter dit station zat en hoelang het heeft bestaan. Wie weet meer over de mensen achter de middengolf piraten uit de jaren 70 in Amsterdam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft Radio 538, ik heb Ad Roberts er ooit nog wel eens over gepolst (naar aanleiding van je eerste posting Mart). Nou was Ad niet zo gemakkelijk spraakzaam te krijgen over zijn "land" periode. Wie erachter zaten ............ onbekend.

Maar goed, naast de VRA was er ook nog Radio Mercurius de voorloper van Unique, daar is wel wat over bekend. Er waren er echter meer.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎27‎-‎8‎-‎2019 om 16:29 zei mart538:

Tja zo kijk je eens in je collectie, 45 jaar geleden was ik 14 met al mijn zakgeld moest ik de laatste 6 uur opnemen op tape koste dacht ik 17,50 gulden ,bandrecorder geleend van mijn broer en opnemen maar.

Na de laatste tonen van Veronica gauw naar de huiskamer om te eten en daarnaar de laatste 2 uur luistenen van Noordzee.

De dag erna stond in het Parool dat er en Piraat uit Amsterdam op de golflengte doorging, nu had ik de band niet uit gezet ( vergeten) en inderdaad daar stond het nog op, de eerste klanken van Radio 538 .

Jammer dat de band vol was zodat er maar en stukje te horen was, maar toch uniek, de band klinkt nog na 45 jaar goed, ik heb het laatste stukje er even opgezet .

Jaren geleden heb ik het ook al eens aangeboden in de hoop dat iemand en langere versie heeft.( ben benieuwd )

 

Groet Mart

 

 

Please login or register to see this link.

IMG_7155.JPG

 

Ik heb hier een opname van die 54 minuten duurt zie ik. Zal hem eens opzoeken.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I just listened to the English programme and the dj says his name is Frank Koller. I think I have heard that name before. Was he involved in some hoaxes with somebody called Otten back in the early 70's????

 

From Hans Knot Report September 2006 (1) (edited)

 

yes Koller and Otten were known for several businesses in that period. For a period they ran the Europop Magazine as well as the Europop discotheque and RNI Mobiele Discotheek, But they had not asked permission to use the name and made some money out of it.

They tried to interfere with Caroline too and had an illegal landbased pirate station on 270 metres, I think on April 30th 1973. Also the ran a small hotel in Amsterdam.

 

Gerard(Van Dam) came back to the persons Koller and Otten: I know Koller had the plans to buy the rights to organise the Caroline Road show early 1973. I thought that when he was willing to do this he first had to go out and getting an idea what Radio Caroline was and also how the atmosphere was on the radio ship. 

Leen himself met Koller (who once told he had been a deejay and another time a technician aboard the MV Mi Amigo) on the MV Mi Amigo when they both went out with a trip organised in 1973 by Rob Olthof (Foundation for Media Communication).
 

bewerkt door scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei mart538:

Dank je wel Douwe, eindelijk na 45 jaar het hele programma gehoord, super.

 

Mart

Graag gedaan Mart

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Klopt.

 

Frans Koller  uit Amsterdam is meegegaan op een boottrip naar de Ross Revenge in 1984. Hij sprak daar met Peter Chicago. Ze kenden elkaar.(zie foto rechts)

 

Salut

Leendert

Caroline zendertechnici Peter Chicago, Frans Koller 1984.jpg

 

Mogelijk was dat een boottocht niet te lang na een radiodag. Rob Olthof stuurde toen lootjes mee als je iets bestelde en op de radiodag werd de winnaar van een boottocht getrokken. Dat was echter fake want ik stond er bij dat hij tegen Koller, die hij enige tijd niet had gezien, zei: "Hier heb je een lootje, dan trek ik straks dat nummer en kan je mee met een boottocht"...……….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Albatrosstudio:

Mogelijk was dat een boottocht niet te lang na een radiodag. Rob Olthof stuurde toen lootjes mee als je iets bestelde en op de radiodag werd de winnaar van een boottocht getrokken. Dat was echter fake want ik stond er bij dat hij tegen Koller, die hij enige tijd niet had gezien, zei: "Hier heb je een lootje, dan trek ik straks dat nummer en kan je mee met een boottocht"...……….

 

Knap dat je dit uit je geheugen opvist. Ik herinner me inderdaad dat Koller een boottocht had gewonnen en dus 'gratis' meeging. Hij hoefde dus niet  persoonlijk voor de boottocht te betalen. SMC betaalde de onkosten wel aan mij.

 

De manier waarop Rob Olthof dit  voor Koller heeft geregeld, verdient helaas niet de schoonheidsprijs. Niet geheel vreemd. Rob haalde wel meer 'rare fratsen' uit. Daar kunnen Hans Knot en Jelle Boonstra nog wel een boek over schrijven...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.