Spring naar bijdragen

Reunie


Juul

Aanbevolen berichten

Ach, wij zijn de slechtste niet. We koesteren onze vrienden.....

 

En grappig, ik heb een hele hoop zendamateurs ontmoet......PA3BGS-Cock  (deed het geluid) en Nico  Steenbergen- PA0NHS en nog een paar PE1 stations.

En leuk als je dan de roepletters riep dan keken ze allemaal op...........hi. En andere mensen keken verbaast.

Was leuk.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei thijs5326:

 

Ik was vanmiddag bij de Norderney. Ook daar was het een gezellige boel.

Het zal best wel gezellig zijn geweest, maar ik zie op de foto voornamelijk ontblote bovenbasten van mannelijke twintigers en een paar studentikoze dames.  Weinig 'grijze haren' van de generatie  van het afscheid  van Veronica en de verloren WK  voetbalfinale.

 

Zouden ze enig besef hebben gehad wat voor speciale dag het vandaag was?

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het zal best wel gezellig zijn geweest, maar ik zie op de foto voornamelijk ontblote bovenbasten van mannelijke twintigers en een paar studentikoze dames.  Weinig 'grijze haren' van de generatie  van het afscheid  van Veronica en de verloren WK  voetbalfinale.

 

Zouden ze enig besef hebben gehad wat voor speciale dag het vandaag was?

 

Salut

Leendert

 

 

 

Ze kennen niet eens  de geschiedenis va de Norderney. Je moet je afvragen of dat wel nodig is........

Ik zag gisteren de bevrijding van de Schelde  en dat wist ik ook niet. En ik ben nog wel zo'n "geschiedenis mens".

Onze TROS bedrijfsjuriste dacht dat het REM eiland een booreiland was geweest dat voor de kust naar olie-gas had geboord..........

 

Ik heb het haar vergeven en zo ook de mensen op de foto van Thijs.

"Het houdt een keer op".

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Juul:

Ze kennen niet eens  de geschiedenis va de Norderney. Je moet je afvragen of dat wel nodig is........

Ik zag gisteren de bevrijding van de Schelde  en dat wist ik ook niet. En ik ben nog wel zo'n "geschiedenis mens".

Onze TROS bedrijfsjuriste dacht dat het REM eiland een booreiland was geweest dat voor de kust naar olie-gas had geboord..........

 

Ik heb het haar vergeven en zo ook de mensen op de foto van Thijs.

"Het houdt een keer op"

 

Niet iedereen heeft dezelfde interesses. Dus het kan voorkomen dat er kennis ontbreekt. 

 

Waar ik me wel over verbaas, is dat er tegenwoordig overal en te allen tijde kennis opgevraagd kan worden via de wonderen der digitale techniek, maar dat meer beschikbaarheid niet per definitie leidt tot meer kennis.

 

Overigens heb ik gisteravond ook dezelfde documentaire bekeken en wist niet dat de bevrijding van Nederland eigenlijk maar een bijvangst was. Het toont aan dat de geschiedschrijving keer op keer herschreven dient te worden als gevolg van nieuwe inzichten.

Dus ook die van de zeezenders...

 

Salut

Leendert

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Jan-2:

 Lex leek wat minder op dreef, haalde weliswaar herinneringen op, maar vertelde ook - voor de zoveelste keer - er nu wel helemaal klaar mee te zijn. Je vraagt je af waarom hij dan iedere keer weer terugkomt bij herdenkingen, etc.. Is het een act? De Norderney mag wat hem betreft opgekocht worden - desnoods door hemzelf - om vervolgens op zijn oude ligplaats tot zinken gebracht te worden ('dan zijn we van dat gezeur ook weer af'). Humor?

 

Eerlijk gezegd vind ik dat idee wel iets hebben. Want laten we wel zijn: wat gebeurt er met het schip over dertig of vijftig jaar? De symbolische waarde is dan nog vrijwel nihil. Niets is voor de eeuwigheid. Dikke kans dat het op zeker moment wordt gesloopt. Vergeleken daarmee is een zeemansgraf misschien wel te verkiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

.

Ik zag gisteren de bevrijding van de Schelde  en dat wist ik ook niet. En ik ben nog wel zo'n "geschiedenis mens".

Onze TROS bedrijfsjuriste dacht dat het REM eiland een booreiland was geweest dat voor de kust naar olie-gas had geboord..........

 

Ik heb het haar vergeven en zo ook de mensen op de foto van Thijs.

"Het houdt een keer op".

 

 

 

 

Dat van de Schelde wist ik ook niet, is gewoon nooit aandacht aanbesteed.

Die bedrijfsjuriste had wel een beetje gelijk, want het was copie van een booreiland uit het meer van Maracaibo - dank zij Heerema die in die regio Curacao en Venezuela had gewerkt in de olie offshore industrie.

Mijn familie heeft de Heeremaatjes nog op de boot naar Curacao ontmoet.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Juul:

Ze had geen gelijk want ze dacht dat het REM eiland een booreiland was geweest dat voor de kust naar olie-gas had geboord.........."

 

Dat was nl haar punt.

Zonder het vetgedrukte te denken had ze ook geen (beetje) gelijk. Ik heb me tijdens een lunch daar ook een keer laten uitleggen wat de geschiedenis van het REM-eiland was. Enorm lulverhaal dat het vroeger van de TROS was. Heb het juffie gewoon bedankt voor haar uitleg.

 

Van iemand geleerd: "Als je aan iemand moet uitleggen wat buitenspel is bij voetbal en die persoon denkt dat voetbal een onderwater sport is zonder bal, dan is de afstand te groot om ooit te overbruggen."

 

1 minuut geleden zei Albatrosstudio:

 

 

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik ben het dit keer niet met je eens.

 

Dat mag gelukkig. :-)

 

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dachau en Auschwitz blijven als concentratiekampen  ook bewaard .

 

Die vergelijking vind ik wel iets te ver gaan, een oud (tig keer al verbouwd) 'zendschip' vergelijken met de vernietigingskampen van Nazi-Duitsland.

 

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dat moet worden doorgegeven aan toekomstige generaties.

 

De belangrijkste (mooiste) opnames en  de gegevens ( Historie Radio Veronica 1959-1974) van de Stichting Norderney, zijn wat mij betreft ruim voldoende en hopelijk nog lang beschikbaar.

Niet een oud schip, wat als het zelfs opgeknapt zou worden, toch een keer naar de sloop gaat.

 

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Oude stoomtrams rijden weer en oude sleepboten worden ook weer in ere hersteld (Furie in Maassluis) om het verleden tot de verbeelding te laten spreken.

 

Als er iemand voor wil betalen vind ik het best, maar rijden die oude stroomtrams, over een paar eeuwen nog steeds?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Robin Westhof:

Niet een oud schip, wat als het zelfs opgeknapt zou worden, toch een keer naar de sloop gaat.

 

De  Eiffeltoren in Parijs is van ijzer en staat er al 130 jaar. Schepen kunnen heel lang meegaan, mits goed onderhouden.

 

 

21 uur geleden zei Robin Westhof:

Als er iemand voor wil betalen vind ik het best, maar rijden die oude stroomtrams, over een paar eeuwen nog steeds?

 

Jij en ik weten dat het in Nederland een keer op houdt. Dat is het moment waarop het land is geïslamiseerd. Rond 2100 als het zo doorgaat. Dan verdwijnt vanzelf alle kunst en cultuur en dus ook het  radio erfgoed. Tot die tijd moeten we het niet opgeven en het in goede staat houden.

 

Misschien staat er  voor die tijd nog een sterke staatsman op met de juiste visie. Altijd  hoop blijven houden. Dat was met de zeezenders ook. 

 

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.