Spring naar bijdragen

reclame Radio Delmare


Lokeend

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of er ooit gereageerd is door de adverteerder bij Radio Delmare voor Dolfirodam in Scharendijke. Het was ingesproken door Ferry Eden, maar die sprak de plaats Scharendijke verkeerd uit. Het bedrijf is er niet meer, eerste verhuist naar Maastricht en daarna falliet. Misschien weet Leendert er wat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

8 uur geleden zei Lokeend:

Ik vraag me af of er ooit gereageerd is door de adverteerder bij Radio Delmare voor Dolfirodam in Scharendijke. Het was ingesproken door Ferry Eden, maar die sprak de plaats Scharendijke verkeerd uit. Het bedrijf is er niet meer, eerste verhuist naar Maastricht en daarna falliet. Misschien weet Leendert er wat van.

Dolfirodam. Jeugdsentiment! Heb je dat spotje ook?

 

bewerkt door Martin1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lokeend:

Ik vraag me af of er ooit gereageerd is door de adverteerder bij Radio Delmare voor Dolfirodam in Scharendijke. Het was ingesproken door Ferry Eden, maar die sprak de plaats Scharendijke verkeerd uit. Het bedrijf is er niet meer, eerste verhuist naar Maastricht en daarna falliet. Misschien weet Leendert er wat van.

 

Voor zover ik me kan herinneren is er geen klacht binnengekomen. Ferry zat toen trouwens  al op de Magdalena bij Mi Amigo 272. 

 

Ik zou het spotje weer eens moeten  beluisteren. Scharendijke werd door het' Dolfirodam'(samenvoeging van dolfinarium en Rotterdam) wel op de kaart gezet. Het plaatsje groeide uit tot een bekend watersportcentrum.

 

Een dolfinarium kon toen nog, zonder dat er allerlei activistische groeperingen  zich mee bemoeiden. Het was gewoon leuk om naar dolfijnen te kijken, zonder dat we daar 'iets' verkeerds achter zochten.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Martin1968:

Dank Henk! Wij legden de klemtoon ook anders, maar misschien hoort wel zo als Ferry 't doet.

 

Ik zou de klemtoon ook anders gelegd hebben. Het is een samenvoeging van Dolfinarium en Rotterdam . Misschien hoort het daarom ook wel zo. Ferry is altijd een' zeer precies mannetje' geweest en ik kan me niet indenken dat hij zich niet goed zou hebben geïnformeerd.

 

De  vele boeken die hij heeft geschreven weerspiegelen zijn karakter. Secuur, precies, correct.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lokeend:

Ik woon 10 kilometer van het dorp vandaan, maar hij spreekt het toch echt verkeerd uit. Ferry spreekt het uit als Scharendijke en je spreekt het uit als dubbel a schaarendijke.

 

Ik had het over de klemtoom bij 'Dolfirodam', omdat ik die afwijkend vind van de klemtoon gebruikt bij dolfinarium.   Ik heb niet iets 'vreemds' gehoord in zijn uitspraak over Scharendijke.

 

Ik ken diverse  Zeeuwen en die gebruiken soms een iets andere uitspraak van een woord, dan 'de rest' van Nederland. Ik denk dat het de 'randstedeling' niet zal zijn opgevallen. Die weet niet beter.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lokeend:

Waar ben je geboren in Zeeland Martin?

Vlissingen, m'n opa in Renesse. Tussen 1968 en 1981 woonde ik in Vlissingen, Sas van Gent, Sluis,

Zuidzande (bij Oostburg), Serooskerke (Walcheren)en andermaal in Vlissingen.

Tijdens vakanties in ons zomerhuis in Den Osse (bij Brouwershaven) werd vaak Dolfirodam aangedaan.

En overal waren Caroline, Mi Amigo en Delmare prima te ontvangen. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Leeman Marc:

Is Ferry nog bezig met een boek over Delmare ?  Ik heb Ferry ooit eens ontmoet op 2 sept 2017 tijdens een LONDONDFM media-event te Bissegem en hebben nog samen een Kriekebiertje (zoals hij het noemde) gedronken..

 

Ferry schrijft nu een boek over de hele Mi Amigo geschiedenis. Delmare zit nog in het 'vat'...

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig met volle nieuwgierigheid luisterde ik naar Delmare met hun leuke radiospotjes en dj’s, maar het signaal kwam maar zwakjes door hier in Woumen een dorp nabij Diksmuide. Met een draadantenne van 20 meter lang en een paar windingen rond m’n toestel met nog een aarding eraan was het wel OK. ‘k Ben wel curieus met hoeveel vermogen ze uitzonden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.