Spring naar bijdragen

RNI september 1970


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

1970 09 13-Top30-31mSW.mp3

 

mark westley gebruikt i.d de hitlijst van 10 mei.. Please login or register to see this link.

is een show van hem bij de test uitzendingen op 244. Dus geen sw en ook geen top 30 show..

 

En...1970 09 12 - Sat 1820-1913 RNI (220m) - Mike Ross.mp3   is duidelijk een 49 meterband opname.(  Compleet met afstem pogingen om een spiegelfrequentie te ontwijken...:)

bewerkt door Louis Stuster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-9-2019 om 16:28 zei jan227:

Twee bestanden van 12 september (zo staan ze bij mij op harddisk)

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Ik heb ze niet gechecked...

 

En nog een van 13 september:

 

CORRECTIE, bij beluisteren blijkt : het is een zondag, vanaf 15.51, de DJ is Mark Wesley, en de White Planes staan op nr 8.

Dat zou zondag 10 mei 1970 moeten zijn... maar zond RNI toen wel uit??? In ieder geval klopt de filedatum niet!

Please login or register to see this link.

 

Groet,

Jan

Please login or register to see this link.  

 

Jan als ik dit lees en dit correct zou zijn dan waren ze pas terug de 13e mei

Ik weet niet wat de correcte datum is, sorry

misschien is de opname toch uit augustus?

de korte golf zenders waren uit de lucht begreep ik

hier een stukje eruit van wat ik bedoel:

 

On 30th April the station re-opened on this new wavelength. Also the FM frequency was altered to 100 MHz. Unfortunately a fault developed in one of the transmitters and a fire broke out on board. This was easily subdued but once again RNI was silenced.
 
On 13th May it was back, this time on 1230 kHz, 244 metres, medium wave and 100 MHz FM. Both shortwave transmitters were still out of action. Reception for this new medium wave frequency was excellent until 23rd May when the Post Office resumed its jamming

___________________________________________

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Louis Stuster:

Luister even op 42 minuten. Hier wordt de groeten gedaan aan ene rob in Groningen  Zou nog een hele bekende worden....Please login or register to see this link.

 

Je kunt je een telegram besparen, ik heb Rob Jacobs de opname 10 jaar geleden al aangeboden via een download link. Hij wist het nog en was blij verrast.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jan227:

Ter aanvulling:

Please login or register to see this link.

Alan West op korte golf en FM, terwijl Andy Archer op de middengolf  "voor de huisvrouwen" (volgens Alan West) zijn ding doet...

Groet,

Jan

 

This was actually the second day of the World Service. It started on 22nd September.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎23‎-‎9‎-‎2019 om 12:41 zei Paul de Haan:

 

Je kunt je een telegram besparen, ik heb Rob Jacobs de opname 10 jaar geleden al aangeboden via een download link. Hij wist het nog en was blij verrast.

Toch leuke respons gehad. Vertelde me dat ie soms naar RNI luisterde op FM in Groningen. Wel met zo'n over bekende 8 elements Fuba  antenne...Maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.