Spring naar bijdragen

Carrier heard on 963khz


shooglynail72

Aanbevolen berichten

  • 2 years later...
10 uur geleden zei bert ree:

on 23rd of November 1978

Dat blijft maar rondgaan, dat Caroline op 23 november 1978 kortstondig in de lucht is geweest op 963 kHz. Dat was de datum dat om 00.01 uur GMT het Plan van Genève van kracht werd, en veel middengolfzenders 1 kHz in frequentie omhoog gingen. Ik heb die nacht de gehele middengolf continu gescand, en heb Caroline toen zeker niet gehoord.

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Zelf heb ik dat fragment 962 naar 963 ook nooit gehoord, volgens "kenners" is het ook maar een heel kort stukje geweest met de tekst "don't despair, we'll be back sometimes".

 

Als het al heeft plaatsgevonden was het zeker niet op 963. Het kristal voor deze frequentie kwam pas aan boord tegen Pasen 1979. Eind maart 1979 werd er nog getest op 962.

 

Bron: Albert Hood - My Memories of a Dear Old Lady.

 

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Wel heb ik het stukje met codenummers dat Caroline, ook maar heel kort, uitzond op 20 Oktober 1978 toen beide generators aan boord van de Mi Amigo "krak" hadden gedaan en ze om 11:55 uur plotsklaps uit de lucht waren gegaan.

 

Niet beide maar ook de tweede. De andere was al een paar maanden niet meer bruikbaar.

 

Bedankt voor de opname, daar maak je me heel blij mee.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Wel heb ik het stukje met codenummers dat Caroline, ook maar heel kort, uitzond op 20 Oktober 1978 toen beide generators aan boord van de Mi Amigo "krak" hadden gedaan en ze om 11:55 uur plotsklaps uit de lucht waren gegaan.

 

Please login or register to see this link.

 

Henk Kruize

Opgenomen door Walter Beilo in Vlissingen. Ere wie ere toekomt. 😉

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Hallo Piet,

 

Zelf heb ik dat fragment 962 naar 963 ook nooit gehoord, volgens "kenners" is het ook maar een heel kort stukje geweest met de tekst "don't despair, we'll be back sometimes".

Wel heb ik het stukje met codenummers dat Caroline, ook maar heel kort, uitzond op 20 Oktober 1978 toen beide generators aan boord van de Mi Amigo "krak" hadden gedaan en ze om 11:55 uur plotsklaps uit de lucht waren gegaan.

 

Please login or register to see this link.

 

Henk Kruize

even in mijn archieven gekeken. Op 20 oktober 78 was Caroline om 1955 Benelux tijd voor 5 minuten in de lucht om nummers door te geven.

Op 1 november 78 lag de zender (met onderbrekingen) aan tussen 16u45 en 18u15 Beneluxtijd met fluitsignalen, ook op 2 november 78 lag de zender aan tussen 14u10 en 15u45, alsook op 8 november 's avonds.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Martin,

 

9 uur geleden zei Martin1968:

Opgenomen door Walter Beilo in Vlissingen. Ere wie ere toekomt. 😉

Dat klopt ook, maar dan moet ik het wel weten, deze opname zit al jaaaaaaaaaaaren in mijn collectie en is via ruilen, ruilen ruilen verkregen. Ik probeer er altijd bij te zetten van wie de opname komt, maar soms weet je het niet meer. Weet jij van alle opnames die je hebt van wie die origineel zijn???

Ik zie hier ook regelmatig opnames, vooral uit de periode Januari-Maart 1973, van Caroline voorbij komen, aangeboden door anderen, en dan zie ik dat de originele opname ooit nog door mij is gemaakt. Weet je, in de jaren 70 en 80 heb ik diverse opnames geruild met heel veel zeezender fans, waarvan ik al weer veel namen vergeten ben en dan krijg je zulke dingen, maar och, daar maak ik me niet zo druk over, scheelt mij weer digitaliseren.

Fijne dag

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Weet jij van alle opnames die je hebt van wie die origineel zijn???

Nee, maar van deze weet ik het heel zeker aangezien ik Walter persoonlijk ken.

 

Ik heb járenlang bij alles wat ik 'binnenharkte' keurig vermeld wie de aanbieder was. Toen er steeds meer opnames 'in de herhaling' werden aangeboden, ben ik daarmee gestopt. Intussen verkeer ik al járen in de positie dat ik vrijwel alles wat wordt aangeboden al heb. Wat dat betreft is de lol er voor mij wel een beetje vanaf.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-9-2022 om 18:18 zei Martin1968:

Nee, maar van deze weet ik het heel zeker aangezien ik Walter persoonlijk ken.

 

Ik heb járenlang bij alles wat ik 'binnenharkte' keurig vermeld wie de aanbieder was. Toen er steeds meer opnames 'in de herhaling' werden aangeboden, ben ik daarmee gestopt. Intussen verkeer ik al járen in de positie dat ik vrijwel alles wat wordt aangeboden al heb. Wat dat betreft is de lol er voor mij wel een beetje vanaf.

binnenkort hoop ik weer wat opnames digitaal om te zetten die je nog niet hebt.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben nog volop bezig tapes uit de jaren 70 80 om te zetten die ik op een Philips bandopnemer heb opgenomen...

 

Nu je het zegt: cassettes en banden die ik eind jaren 70 geruild heb: daar ben ik zelf nog niet aan begonnen, want ik wil zoveel mogelijk omzetten vooraleer die bandopnemers weer de geest geven. Ik heb nu gelukkig een aantal Philips bandopnemers in reserve staan want af en toe valt er weer een uit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.