Jump to content
Juul

t is wat..........

Recommended Posts

Afgelopen weekend deed m'n rechterportier raam niks meer. En het rechterportier ging ook niet meer op slot.

 

Nou had ik dat jaren terug ook al eens gehad. De garage maakte  een hele nieuwe draadboom  in het portier. En dat koste weer de nodige duiten.

Ik had goed opgelet toen ze dat deden en zag dat de draden, wel redelijk soepel ooit, die ze er in Tsjechie waar ook de VW vandaan komt,  ingezet hadden gewoon gebroken waren.

Ja, zo'n portier gaat natuurlijk veel open en dicht.

En ik ben zelf maar eens gaan neuzen en het is me gelukt. Ik had ooit eens van een PTT ambtenaar die een muzieklijn ging aanleggen   een stel "verbindings stukjes (koper met groene isolatie, gehad.

Die heb ik er maar tussen gemaakt. De dikke draden voor de motor tbv de ruit aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe  zekering  geplaatst..........

Kosten,   "budget neutraal". Het was effe werk maar toch gelukt.

 

foto 1.

de reparatie..

 

foto 2 

 

gebroken draden.

 

 

screen 48.jpg

screen 47.jpg

Edited by Juul
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukje werk Juul. Garagerekeningen zijn niet mals merk ik bij de auto van mijn echtgenote. Nieuwe airco EUR 645. Sindsdien heeft ze een natte schoen na een ritje. Wordt gecontroleerd en weer een rekening van EUR 78,50. Ik kon lullen als brugman hoe stijlloos en onterecht mij dit leek maar ging geen euro af.

 

 

Edited by Albatrosstudio
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere garage?

Die deurbedrading onderbroken komt heel veel voor, heb ik bij verschillende auto's gehad. Maar ik heb een "sociale garage" om de hoek, en dat scheelt bakken met geld.

Laatst samen met hem de eindtorren van de kachelventilatorregulator (scrabble woord) vervangen. Hij was niet zo goed in electronica, ik niet in uitbouwen. (En toen we het gingen testen dachten we dat er iets fout was gegaan, blijkt dat je de motor moet starten, op contact is genoeg)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 10-9-2019 om 21:26 zei Juul:

Afgelopen weekend deed m'n rechterportier raam niks meer. En het rechterportier ging ook niet meer op slot.

 

Nou had ik dat jaren terug ook al eens gehad. De garage maakte  een hele nieuwe draadboom  in het portier. En dat koste weer de nodige duiten.

Ik had goed opgelet toen ze dat deden en zag dat de draden, wel redelijk soepel ooit, die ze er in Tsjechie waar ook de VW vandaan komt,  ingezet hadden gewoon gebroken waren.

Ja, zo'n portier gaat natuurlijk veel open en dicht.

En ik ben zelf maar eens gaan neuzen en het is me gelukt. Ik had ooit eens van een PTT ambtenaar die een muzieklijn ging aanleggen   een stel "verbindings stukjes (koper met groene isolatie, gehad.

Die heb ik er maar tussen gemaakt. De dikke draden voor de motor tbv de ruit aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe  zekering  geplaatst..........

Kosten,   "budget neutraal". Het was effe werk maar toch gelukt.

 

foto 1.

de reparatie..

 

foto 2 

 

gebroken draden.

 

 

screen 48.jpg

screen 47.jpg

 

Juul,

 

Die constructie heeft wel een hoog knik gehalte van VW.

Waar ik bang voor ben dat die kousjes gaan schuiven, die jongens van de PTT bonden het kousje daarom af met polyamide draad gedrenkt in paraffine om dat te voorkomen.

 

Nico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger was alles in  een auto' mechanisch'.  Met een paar steeksleutels kreeg je alles weer aan de praat. Tegenwoordig is het elektronisch en het kost bakken met geld om het te repareren.

 

Hier Frankrijk kun je nog met een glimlach  met een paar biljetten  afrekenen. Dus zonder factuur. Scheelt meer dan een slok op een borrel.

 

Ik regel ook voor enkele  klanten het onderhoud van luxe auto's  .Was onlangs bij Ferrari in Cannes. Stonden daar medewerkers in de Ferrari kleding, dus met rood shirt en een rode broek' en met witte handschoenen.. Even wakker worden. Een rode broek in een garage.!!

 

Allemaal flauwekul natuurlijk, maar je betaalt wel voor deze poppenkast.  Tarief was 145 per uur...

 

Hetzelfde 'circus' ervaren bij Porsche of Aston Martin.  In wat voor wereld zijn we terecht gekomen?

 

 

salut

Leendert

 

 

Edited by Leendert Vingerling

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei nchuijg:

 

Juul,

 

Die constructie heeft wel een hoog knik gehalte van VW.

Waar ik bang voor ben dat die kousjes gaan schuiven, die jongens van de PTT bonden het kousje daarom af met polyamide draad gedrenkt in paraffine om dat te voorkomen.

 

Nico.

 

 

Ja, ik ga de eerst komende dagen even kijken of er wat verschoven is. Maar het ging al vrij stug.  Maar dat parafine draad heb ik ook nog, je gelooft het niet............meegenomen toen ik nog bij Philips werkte ( 1965-1967). Doe ik nog steeds bij m'n electronica projecten veel mee.

Voor de twee dikke draden heb ik inderdaad krimpkous gebruikt. ( hup met de soldeerbout er tegen aan........)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • Doneer

    Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

    Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

    No registered users viewing this page.

  • Member Statistics

    • Total Members
      4,061
    • Most Online
      2,923

    Newest Member
    ardo
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.