Spring naar bijdragen

t is wat..........


Juul

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend deed m'n rechterportier raam niks meer. En het rechterportier ging ook niet meer op slot.

 

Nou had ik dat jaren terug ook al eens gehad. De garage maakte  een hele nieuwe draadboom  in het portier. En dat koste weer de nodige duiten.

Ik had goed opgelet toen ze dat deden en zag dat de draden, wel redelijk soepel ooit, die ze er in Tsjechie waar ook de VW vandaan komt,  ingezet hadden gewoon gebroken waren.

Ja, zo'n portier gaat natuurlijk veel open en dicht.

En ik ben zelf maar eens gaan neuzen en het is me gelukt. Ik had ooit eens van een PTT ambtenaar die een muzieklijn ging aanleggen   een stel "verbindings stukjes (koper met groene isolatie, gehad.

Die heb ik er maar tussen gemaakt. De dikke draden voor de motor tbv de ruit aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe  zekering  geplaatst..........

Kosten,   "budget neutraal". Het was effe werk maar toch gelukt.

 

foto 1.

de reparatie..

 

foto 2 

 

gebroken draden.

 

 

screen 48.jpg

screen 47.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje werk Juul. Garagerekeningen zijn niet mals merk ik bij de auto van mijn echtgenote. Nieuwe airco EUR 645. Sindsdien heeft ze een natte schoen na een ritje. Wordt gecontroleerd en weer een rekening van EUR 78,50. Ik kon lullen als brugman hoe stijlloos en onterecht mij dit leek maar ging geen euro af.

 

 

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere garage?

Die deurbedrading onderbroken komt heel veel voor, heb ik bij verschillende auto's gehad. Maar ik heb een "sociale garage" om de hoek, en dat scheelt bakken met geld.

Laatst samen met hem de eindtorren van de kachelventilatorregulator (scrabble woord) vervangen. Hij was niet zo goed in electronica, ik niet in uitbouwen. (En toen we het gingen testen dachten we dat er iets fout was gegaan, blijkt dat je de motor moet starten, op contact is genoeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-9-2019 om 21:26 zei Juul:

Afgelopen weekend deed m'n rechterportier raam niks meer. En het rechterportier ging ook niet meer op slot.

 

Nou had ik dat jaren terug ook al eens gehad. De garage maakte  een hele nieuwe draadboom  in het portier. En dat koste weer de nodige duiten.

Ik had goed opgelet toen ze dat deden en zag dat de draden, wel redelijk soepel ooit, die ze er in Tsjechie waar ook de VW vandaan komt,  ingezet hadden gewoon gebroken waren.

Ja, zo'n portier gaat natuurlijk veel open en dicht.

En ik ben zelf maar eens gaan neuzen en het is me gelukt. Ik had ooit eens van een PTT ambtenaar die een muzieklijn ging aanleggen   een stel "verbindings stukjes (koper met groene isolatie, gehad.

Die heb ik er maar tussen gemaakt. De dikke draden voor de motor tbv de ruit aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe  zekering  geplaatst..........

Kosten,   "budget neutraal". Het was effe werk maar toch gelukt.

 

foto 1.

de reparatie..

 

foto 2 

 

gebroken draden.

 

 

screen 48.jpg

screen 47.jpg

 

Juul,

 

Die constructie heeft wel een hoog knik gehalte van VW.

Waar ik bang voor ben dat die kousjes gaan schuiven, die jongens van de PTT bonden het kousje daarom af met polyamide draad gedrenkt in paraffine om dat te voorkomen.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger was alles in  een auto' mechanisch'.  Met een paar steeksleutels kreeg je alles weer aan de praat. Tegenwoordig is het elektronisch en het kost bakken met geld om het te repareren.

 

Hier Frankrijk kun je nog met een glimlach  met een paar biljetten  afrekenen. Dus zonder factuur. Scheelt meer dan een slok op een borrel.

 

Ik regel ook voor enkele  klanten het onderhoud van luxe auto's  .Was onlangs bij Ferrari in Cannes. Stonden daar medewerkers in de Ferrari kleding, dus met rood shirt en een rode broek' en met witte handschoenen.. Even wakker worden. Een rode broek in een garage.!!

 

Allemaal flauwekul natuurlijk, maar je betaalt wel voor deze poppenkast.  Tarief was 145 per uur...

 

Hetzelfde 'circus' ervaren bij Porsche of Aston Martin.  In wat voor wereld zijn we terecht gekomen?

 

 

salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei nchuijg:

 

Juul,

 

Die constructie heeft wel een hoog knik gehalte van VW.

Waar ik bang voor ben dat die kousjes gaan schuiven, die jongens van de PTT bonden het kousje daarom af met polyamide draad gedrenkt in paraffine om dat te voorkomen.

 

Nico.

 

 

Ja, ik ga de eerst komende dagen even kijken of er wat verschoven is. Maar het ging al vrij stug.  Maar dat parafine draad heb ik ook nog, je gelooft het niet............meegenomen toen ik nog bij Philips werkte ( 1965-1967). Doe ik nog steeds bij m'n electronica projecten veel mee.

Voor de twee dikke draden heb ik inderdaad krimpkous gebruikt. ( hup met de soldeerbout er tegen aan........)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.