Spring naar bijdragen

3 JAM jinglepakketten in Nederland


Oever532

Aanbevolen berichten

Als liefhebber en verzamelaar van jingles, ben ik toch benieuwd naar het volgende.

 

Zijn er nog meer Nederlandse zenders die de Hitradio 1, The Best Show (1 & 2) en Breakthrough jingles hebben gebruikt?

- Ik weet al dat de Best Show (1 & 2) veel gebruikt is door de TROS, dat het Hitradio 1 pakket zeer bekend is geworden dankzij Veronica (Hit-hit-hit-hitradio Veronica), en dankzij wat speurwerk op Soundcloud heb ik jingles van Hitradio Holland FM, 1224 en Happy Gold kunnen horen en dat Breakthrough door OOG Radio is gebruikt, maar ik ben toch nieuwsgierig om te weten of er meer (lokale) zenders/omroepen in Nederland zijn die deze pakketten hebben gebruikt of niet. 

Bovendien ben ik ook benieuwd naar de variaties van deze pakketten die gebruikt zijn als fillers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAM Hitradio (zonder 1) is in Nederland door Top Format voor respectievelijk Radio Veronica (VOO), Veronica Lokaal (VOO), Holland FM, Hitradio 1224, Hitradio Veronica ingezongen.  Best Show (zonder 1) en Best Show 2 alleen voor de TROS.

 

Corné Klijn heeft aan aantal cuts uit het pakket Breakthrough van JAM door Top Format laten inzingen voor Midstad FM en 3FM.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas niet in topkwaliteit, maar hier toch nog een klein beetje van OOG Radio, het Breakthrough pakket met als extra nog cut1 van het pakket voor ZFM Zandvoort. Jammergenoeg ook niet als uuropener zoals hij destijds vaak te horen was 'vanuit de badplaats Zandvoort..... Zandvoort 107 dit is ZFM  (inclusief meeuwen) maar als opener voor programma. Ik weet even zo snel niet of de jinglecompilatie van OOG enkel die uit het Breakthrough pakket zijn, anders zou de laatst te horen jingle ook gebruikt zijn voor het pakket van N44 FM uit Wassenaar. Die van Muziekstad FM uit Doetinchem moet ik nog zoeken

 

  Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel een naamjingle van Erwin vd Bliek gehoord, maar die zit in een compilatie van naamjingles van Cut#14 van het Hitradio pakket.

 

En ik meende in een uitzending van 100 jaar Radio met Erik de Zwart een filler versie gehoord te hebben met een gedeelte van diezelfde jingle, maar dan instrumentaal alleen.

Voor de verduidelijking:

Cut#14 van het Hitradio pakket (zonder DJ naam, wel met Veronica): Please login or register to see this link.  

Ik ben ook op zoek naar andere naam jingles uit dit pakket (heb alleen die van Lex Harding, de Top 40, Adam Curry, Alfred Lagarde, Peter Teekamp en Erik De Zwart)...

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25 mei 1987 werd het JAM Hitradio pakket voor de eerste keer door Top Format ingezongen in de Limit Studio in Nijmegen.  Op Cut #14 werden de volgende DJ-namen en programma-namen ingezongen:  Lex Harding, Peter Teekamp, Alfred Largarde, Erik de Zwart, Kees en Alfred, Top 40, Adam Curry, Jeroen van Inkel, Bart van leeuwen. Kees Baars en van Inkel.

 

Later is het pakket meerdere keren opnieuw ingezongen voor o.a. Veronica Lokaal (VOO), Holland FM, Hitradio 1224, Hitradio Veronica waaronder ook andere DJ-namen.

 

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.