Spring naar bijdragen

Commercial Radio Monique


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Leuk dat je dit vraagt.

Ik heb destijds de commercial aangebracht. Ben ook naar Texel gegaan .Eigenaar Bob Rienks wilde alleen adverteren op voorwaarde dat hij het schip kon zien. Hij wilde zeker weten dat er geen sprake van oplichterij was. 

 

Een moeilijke situatie, want  het is best wel een risico als een buitenstaander zoals Bob weet waar vandaan we naar het schip voeren.

 

Uiteindelijk is het goed gegaan. In het Belgische Nieuwpoort aten we na terugkomst

in een restaurant waar hij voor het eerst kennis maakte met ‘steengrillen’.

 

Zijn zakenpartner en restauranthouder was dermate onder de indruk, dat hij het in Nederland als eerste introduceerde en dankzij de rechten er goed aan heeft kunnen verdienen.

 

De commercial is gemaakt door Hendrik van Nellestijn van Simrek. Een subliem bedachte korte spot, die goed bleef hangen.

 

De laatste keer dat ik Hendrik sprak was hij bezig met een product dat de bijenstand weer kon laten groeien. Iets heel anders dus.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Leuk dat je dit vraagt.

Ik heb destijds de commercial aangebracht. Ben ook naar Texel gegaan .Eigenaar Bob Rienks wilde alleen adverteren op voorwaarde dat hij het schip kon zien. Hij wilde zeker weten dat er geen sprake van oplichterij was. 

 

Een moeilijke situatie, want  het is best wel een risico als een buitenstaander zoals Bob weet waar vandaan we naar het schip voeren.

 

Uiteindelijk is het goed gegaan. In het Belgische Nieuwpoort aten we na terugkomst

in een restaurant waar hij voor het eerst kennis maakte met ‘steengrillen’.

 

Zijn zakenpartner en restauranthouder was dermate onder de indruk, dat hij het in Nederland als eerste introduceerde en dankzij de rechten er goed aan heeft kunnen verdienen.

 

De commercial is gemaakt door Hendrik van Nellestijn van Simrek. Een subliem bedachte korte spot, die goed bleef hangen.

 

De laatste keer dat ik Hendrik sprak was hij bezig met een product dat de bijenstand weer kon laten groeien. Iets heel anders dus.

 

Salut

Leendert

 

Leendert,

 

Dankje voor je bericht.

 

Ik kwam hier op om dat ik regelmatig op het paracentrum kom om te springen, en heb ooit een opname gehoord van radio Monique ( hier gedownload ) waar in een commercial zat van het paracentrum, dacht misschien heeft iemand hem wel voor mij.

Ik weet niet hoe goed jij Bob kende ( ik ken hem niet, zijn zoons die de paracentrum nu hebben een klein beetje ) maar Bob is enige tijd geleden overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei andre ph5c:

Ik weet niet hoe goed jij Bob kende ( ik ken hem niet, zijn zoons die de paracentrum nu hebben een klein beetje ) maar Bob is enige tijd geleden overleden.

Ik leerde Bob kennen door het zakelijke contact. 

Toen bij Radio Monique de hoofdinvesteerder zich terugtrok en de reclame inkomsten tegenvielen, ging mijn bruto maandsalaris van 2500 naar 1500 gulden. 

 

Dat was tijdelijk. Als het beter ging met het station zou ik het verschil weer terugbetaald krijgen en weer terug gaan naar de toegezegde vergoeding. 

 

Om toch wat extra inkomsten te krijgen,mocht ik potentiële adverteerders benaderen. Bij een verkoop zou ik dan commissie ontvangen.

 

Dus als er niet werd gevaren, zat ik aan de telefoon. Bob was geïnteresseerd, maar ging niet over een nacht ijs. 

 

Uiteindelijk ging hij akkoord, op voorwaarde dat hij de productie kosten van de spot niet hoefde te betalen en in natura een gedeelte kon afrekenen. Dat bleek een gratis sprong te zijn. Die heb ik later ook gemaakt. 

 

De commissie die ik er aan over hield dekte helaas amper de onkosten voor telefoon en benzine. 

 

Degenen die het beste aan commissies verdiende was Gert-Jan Smit. Die rekende 25% op het het binnenhalen van adverteerders. Maasbach en Radiogemeente Bloemendaal waren onder andere zijn klanten. 

 

De commercial van Het paracentrum Texel heb ik niet meer .Wellicht dat iemand anders deze nog wel in het archief heeft zitten. 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.