Spring naar bijdragen

Almadisk label


cdb

Aanbevolen berichten

Dit is misschien niet de juiste plek (of misschien juist wel) en heeft zijdelings iets met radio en media te maken. Ik zoek eigenlijk meer gegevens over het platenlabel Almadisk aangegeven met adres Sarphatipark 75 Amsterdam. Zover ik kan vinden, is dit label alleen gebruikt voor de eerste singel van The Cats - The Jukebox in 1965. Weet iemand misschien de oorsprong van dit label? Groeten, Cor. 

Almadisk label.png

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer het hier nog een keer. Ik zoek eigenlijk meer gegevens over het platenlabel Almadisk aangegeven met adres Sarphatipark 75 Amsterdam. Zover ik kan vinden, is dit label alleen gebruikt voor de eerste singel van The Cats - The Jukebox in 1965. Weet iemand misschien de oorsprong van dit label? Groeten, Cor. 

Almadisk label.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Tip........Arnold Murhen?

 

 

Die was er toch bij?

 

 

 

Ja Juul, die heeft daar wel eens iets over verteld. Met name over de opname in een klein gewoon kamertje met eenvoudige apparatuur en dat het over een klein platenlabeltje ging. Ik dacht, misschien is daar meer over bekend. Het is toch wel gek dat dit label (voor zover bekend) maar 1 single heeft uitgebracht. Bedankt voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2019 om 22:00 zei cdb:

Dit is misschien niet de juiste plek (of misschien juist wel) en heeft zijdelings iets met radio en media te maken. Ik zoek eigenlijk meer gegevens over het platenlabel Almadisk aangegeven met adres Sarphatipark 75 Amsterdam. Zover ik kan vinden, is dit label alleen gebruikt voor de eerste singel van The Cats - The Jukebox in 1965. Weet iemand misschien de oorsprong van dit label? Groeten, Cor. 

Almadisk label.png

 

Wikipedia verteld het verhaal compleet van If I didn't have a dime to play the juke-box maar almadisk komt daar niet als label uit.

Please login or register to see this link.

 

Nico.

20 uur geleden zei Juul:

Ik weet dat wij in de Veronica discotheek dat singletje hadden. Was veel gevraagd in MTUW. Maar ja, die discotheek is er niet meer. Helaas.

Juul,

Ik heb een kopie voor je als wil.

Het leuke is het heeft een connectie met Veronica en textiel handel.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Juul:

Dag Nico. maar wat bedoel je met een kopie?

 

Het audio heb ik wel.......... Of bedoel je de hoes?   Die heb ik nooit gezien. Die werd er nl direct vanaf gedaan als we de plaat kregen.

Voorkwam het weer terug doen in de verkeerde hoes.

 

Dag Juul,

Ik bedoelde Audio, ook ik heb niet de hoes en het vinyl.

Groet, Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hele verhaal op Wikipedia klopt, maar de single is ook uitgebracht op Almadisk 1965. De enige single op dit label. Het blijkt een sublabel te zijn van Durlaphone. Durlaphone bracht de singles uit onder eigen naam en onder sublabels als Almadisk en Omega. Weten we dat ook weer. Maar het waarom is mij nog niet helemaal duidelijk. Almadick label 45cat.com45 .png

The  Cats - The jukebox (almadisk) front.jpg

The Cats The jukebox label.jpg

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2019 om 20:39 zei Juul:

Ik weet dat wij in de Veronica discotheek dat singletje hadden. Was veel gevraagd in MTUW. Maar ja, die discotheek is er niet meer. Helaas.

Dat is leuk Juul. Dat plaatje is trouwens een gewild collectors item. Is denk ik een paar keer in 1965 gedraaid door onder andere Willem van Kooten die toen gelijk maar een stempel op alle muziek uit Volendam gezet heeft door het palingsound te benoemen. Daar was en is niet iedereen blij mee. Ook in de Jukebox van Stan Haag werd het regelmatig gedraaid. De originele single klonk voor geen meter en was  eigenlijk niet geschikt om op radio te draaien. Groeten Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.