Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo 17 september 1979


Martin1968

Aanbevolen berichten

Bedankt Martin en Vincent voor al die uren met herinneringen , kan me nog herinneren dat ik toen niet kon begrijpen dat de Magdalena in beslag was genomen ,had eerder de Martina verwacht. Het was een rare periode , binnen 2 maanden 2 zeezenders ( Delmare was nog sporadisch in de lucht) weg en de laatste Caroline klonk steeds Vlaamser ( reclame) en was niet meer het geluid van april t/m medio september 79.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎17‎-‎9‎-‎2019 om 18:11 zei Martin1968:

Vijftien jaar geleden heb ik de belevenissen van een technicus op de Magdalena opgetekend.

Misschien is het leuk dit ter afsluiting van de Mi Amigo 272 periode eens te lezen?

 

Please login or register to see this link.

 

Interessant leesvoer. Ik kwam dit eerder tegen op MediaPages.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Volgens Ferry Eden "een zwamneus"

 

Lijkt me een zware aantijging. In welk opzicht vindt Ferry dit? 

 

De betekenissen van een ' zwamneus' zijn een fantast, babbelaar, kletser of opschepper. Het lijkt me sterk dat  Mi Amigo 272 technicus Hans Alards alles uit de duim heeft gezogen. Ben dan wel benieuwd wat volgens Ferry het juiste technische verhaal is?

 

Het door Martin opgetekende relaas staat nu ook weer te lezen op de openingspagina van het RadioTrefpunt. De redactie plaatst toch geen 'fake nieuws' ?

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Lijkt me een zware aantijging. In welk opzicht vindt Ferry dit? 

 

De betekenissen van een ' zwamneus' zijn een fantast, babbelaar, kletser of opschepper. Het lijkt me sterk dat  Mi Amigo 272 technicus Hans Alards alles uit de duim heeft gezogen. Ben dan wel benieuwd wat volgens Ferry het juiste technische verhaal is?

 

Het door Martin opgetekende relaas staat nu ook weer te lezen op de openingspagina van het RadioTrefpunt. De redactie plaatst toch geen 'fake nieuws' ?

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Waarom zou er gelijk sprake zijn van fake news als twee mensen misschien hun eigen waarheid hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds de publicatie in 2004 geen contact meer gehad met Hans Alards. Of hij een ,,zwamneus'' is weet ik niet.

Nooit heb ik echter een reactie van andere betrokkenen ontvangen op zijn verhaal. Ben van Praag, met wie ik toen enkele malen contact had, ontkrachtte het in ieder geval niet. Overigens had Hans ook een hoop te vertellen over Ferry Eden, wat ik in de publicatie heb weggelaten omdat ik het niet relevant vond voor (het functioneren van) het radiostation.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

9 uur geleden zei Martin1968:

Overigens had Hans ook een hoop te vertellen over Ferry Eden, wat ik in de publicatie heb weggelaten omdat ik het niet relevant vond voor (het functioneren van) het radiostation.

 

Ik kwam in het artikel  wel deze onderstaande  passage tegen, die toch een zekere suggestie wekt. Wellicht dat Ferry hem dit niet in dank heeft afgenomen en daarom een 'zwamneus' noemt?

 

Met de Belgische DJ Ben van Praag kon ik het goed vinden. Hij was geen DJ, zo vertelde hij, maar leraar in topografie. Door hem kwam ik het één en ander aan de weet, zodat ik na twee dagen al goed op de hoogte was van het leven aan boord en de gewoontes van onze Nederlandse collega’s.

 

Zelf ontdekte ik dat drie van deze heren, w.o. Ferry Eden, altijd bij elkaar waren en ook een kajuit deelden. Dit drietal smachtte op de eenzame Noordzee volgens mij niet naar vrouwelijk schoon, maar kon met hun voorkeur buitengaats juist goed uit de voeten. ... Op een dag dat de generator het liet afweten verdwenen de drie al snel in één van de kajuiten en waren zo druk met elkaar dat ze niet in de gaten hadden dat ik de zender weer aan de praat had gekregen.

 

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Albatrosstudio:

Waarom zou er gelijk sprake zijn van fake news als twee mensen misschien hun eigen waarheid hebben?

 

Omdat Ferry technicus Hans Alards neerzet  met de opmerking dat hij een 'zwamneus' is. Met andere woorden, niet serieus te nemen,  een praatjesmaker, fantast. En fantasten worden in een normale wereld niet geloofd.  Zijn verhaal dus ook niet.  Fantasten en fake nieuws kunnen niet zonder elkaar.

 

Het zou beter zijn geweest als Ferry had gezegd dat hij de situatie anders heeft ervaren. In dat geval wordt Hans Alards niet weggezet als een zwamneus, maar als iemand die zijn tijd op de Magdalena kennelijk op een andere manier heeft meegemaakt dan Ferry.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Geert Theunisse, de berger van het Radio Mi Amigo zendschip MS Magdalena, die het boek “No Cure-No Pay Contra de Staat der Nederlanden” schreef begreep ik dat het schip tijdens de berging een verschrikkelijk vieze bende was.

 

Maart 2004 heb ik Geert in de haven van Antwerpen, waar hij toen met zijn boot bergingsboot lag, bezocht. Een heel aardige en gastvrije man.  We gingen bij hem langs voor het boek, maar hebben nog een hele tijd gesproken onder  het genot van een kopje koffie.  Ik begreep dat hij een paar jaar later eindelijk zijn paspoort weer terug kreeg, maar weet iemand of Geert uiteindelijk nog geld van de Nederlandse regering heeft gekregen voor de berging van de MS Magdalena?

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Martin1968:

Dat is heel goed mogelijk Leendert. Juist deze passage is relevant voor het functioneren van het radiostation en is daarom blijven staan. 

Dat vind ik een interessant argument.

 

Het is bekend dat er op de zendschepen nog al wat mannen bij elkaar( in de kajuit) kropen. Het beïnvloedde inderdaad het reilen en zeilen op een zendschip. Dat klopt. Het was anders, niet per definitie slechter of beter. Of dit in het geval van  Mi Amigo 272 ook zo is geweest weet ik niet. Misschien dat Louis hier iets over kan vertellen.

 

Ik heb op diverse  schepen wel gemerkt dat 'deze mannen' graag bij elkaar zaten, dus kreeg je 'kliekjes' vorming. En dat is iets wat je in een kleine gemeenschap op een schip nou juist niet moet hebben. Ze zonderden zich af en hadden andere discussies dan de doorsnee hetero man. 

 

Viel ook op dat  ze een andere voorkeur voor muziek hadden  en in de tijd van de platenhoezen kreeg de meest sexy zanger een voorkeurspositie om veel gedraaid te worden. De fantasie sloeg dan kennelijk op 'hol'(vergeef me de toevallige omschrijving).

 

Aan de andere kant waren 'deze mannen' erg verzorgend en behulpzaam ingesteld, plezierig in de omgang en spraakzaam. Geen horkerige macho/alpha mannetjes  dus. Ik kon het altijd goed met ze vinden. 

 

Er zijn ook irritante 'mannen' geweest die het functioneren ernstig bemoeilijkten. Meest bekende voorbeeld is Tony Allan  van Radio Caroline.

 

Mijn grootste 'schok' kreeg ik toen Johan van Hee, (technicus Johan Rood van Delmare) me 16 jaar geleden vertelde dat hij een vriend had.  De jaren dat ik het met hem had gewerkt was er niets, maar dan ook niets dat er op duidde dat hij op mannen viel. Maar dat was 1978-1980. Bijna veertig jaar geleden.

 

Ik blijf het moeilijk vinden te beoordelen in hoeverre 'deze mannen' het functioneren van een zeezender hebben beïnvloed.

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Leendert ook bij Veronica was dat wel eens gedoe. Maar ja, 1966 en dan ook nog ruwe zeebonken en Scheveningers.

Die vonden de komst van Gerard de Vries maar niks. En ze hadden een brief geschreven aan de directie. (die heb ik niet). Maar wel hun antwoord. Ik denk dat on "verhuld" taal gebruik er op gewezen werd door het boord personeel dat ze Gerard liever niet aan boord wilden vanwege z'n "geaardheid".  Later is dat met Hans Mondt en Tom Collins gewoon "goed gekomen".  Nogmaals 1966 hé?.......Zo simpel was dat toen nog niet.

 

 

 

 

screen 64.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei pvanklei:

Ik begreep dat hij een paar jaar later eindelijk zijn paspoort weer terug kreeg, maar weet iemand of Geert uiteindelijk nog geld van de Nederlandse regering heeft gekregen voor de berging van de MS Magdalena?

 

Geert Theunisse  is helaas in maart 2015 overleden.

 

Please login or register to see this link.

 

Hij had een langdurige ziekte en overleed op 74 jarige leeftijd. De strijd tegen de Staat der Nederlanden zal hem niet gezonder hebben gemaakt. Of dit de oorzaak van zijn ziekte is, weet ik niet. Evenmin weet ik of Geert zijn geld heeft gekregen. 

 

Alle mogelijke instanties hebben hem gelijk gegeven, tot aan de' Ombudsman 'toe. Die adviseerde de Staat dat Geert gelijk had en berekende dat hij 50.000 euro zou moeten ontvangen. De berger ging daar niet mee akkoord. Het bedrag was te laag.  Misschien heeft dit een terugbetaling in de weg gestaan.

 

Triest hoe alles is gegaan. Deze man heeft te goeder trouw de Magdalena geborgen en dat heeft  daarna zijn leven  helemaal op zijn kop gezet. De situatie die Geert heeft meegemaakt met de Staat bevestigt mijn diep geworteld wantrouwen tegen De Staat der Nederlanden. 

 

Er bestaat bijna geen onbetrouwbaarder instituut .

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Juul:

En ze hadden een brief geschreven aan de directie. (die heb ik niet). Maar wel hun antwoord. 

Tja 1966.

 

Begrijpelijk hoe de zeelieden  toen over een 'homo' dachten. De tijden zijn inmiddels veranderd.

 

Ik vind de genoemde argumenten in het antwoord van de directie slecht. Heel neerbuigend naar de zeelui toe en bovendien staat de brief vol taalfouten. Zoiets straalt ook geen autoriteit uit. De directie had gewoon een 'babbeltje' moeten maken met de boordlui.  Maar, dat durfden ze waarschijnlijk niet.

 

Valt me op dat  de directie het zendschip Veronica noemt , terwijl het in 1966 toch echt 'Norderney 'heette.

 

Enig idee wie deze brief heeft opgesteld?

 

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, alles draait om de perceptie van het individu.

 

Kliekjes vorming hou je altijd, we zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden.

Engelsen versus Nederlanders etc.

Nou moet ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat de hygiënische situatie aan boord niet bepaald uitnodigend was voor een lekkere pijpbeurt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.