Spring naar bijdragen

Echte AM plaatjes


Eric

Aanbevolen berichten

Vraag me af. Zijn er in de jaren 50, 60 en 70 platen geproduceerd die dan specifiek voor de AM stations werden geprocessed. Het valt me op dat sommige nummers van de oldies erg goed via middengolf AM klinken zelfs beter dan via FM. Of komt dat omdat ik destijds ' mijn gehoor al heb verpest'  door teveel naar de zeezenders e.d. te luisteren?

En als er nummers zijn die specifiek voor AM zijn geproduceerd wat heeft men er dan precies mee gedaan? Ben benieuwd of er info over bestaat

Grts Eric 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Juul, Dank je wel Omni. Jaap Eggermont, bekende naam. Ik kwam zijn naam ook tegen tijdens ons bezoek in het 192 museum (augustus). Wat grappig dat er echt in de ether werd getest. Prachtig verhaal. Hoop dat er nog voorbeelden komen bovendrijven bij iemand. Ben ook nog steeds benieuwd wat men dan precies deed om binnen dat smalle spectrum van ca. 4,5 kHz het beter te laten klinken.

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hotel Amigo:

TPot,

Ja zéér geschikt zijn 'polka platen' voor de mg.

Helaas durft bijna niemand ze tegenwoordig meer te draaien...😪

 

Trouwens ik vind platen uit '60 én '70 prima klinken op de mg.

Dat 'past' wel aardig bij elkaar....

 

 

Met een groet,

 

HA

Hm, Frankie Yankovic en Johnny Peacon hebben nog in de Billboard gestaan, was wel eind jaren veertig maar toch!

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een voorbeeld van een speciale Mono  en Stereo mix. (beroemde single......was de aanloop voor het weggaan van Jan van Veen )

 

 

Wij draaiden de Mono kant maar de meisjes in de disco hadden het nummer label ( 40480) op de Stereo kant geplakt. (andere nummer is uit mijn collectie )

Maar er waren technici die maakte het allemaal niet zo veel uit......Ja, dat heb je hé?

 

screen 56.jpg

screen 57.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.