Spring naar bijdragen

Groeistad 747 kHz AM met regelmaat 'storing' ??


Eric

Aanbevolen berichten

Jammer, maar met regelmaat zijn er blijkbaar problemen met Groeistad op 1224 kHz. Ik heb bij werkzaamheden regelmatig Groeistad aanstaan. Soms is het geluid vervormd en de zender zwak(ker). Ik vermoed dat dit dan een andere zender is dan meestal in gebruik. Maar steeds vaker is er wel signaal, maar geen modulatie. Impact AM op 1008 kHz is wat dat betreft sterker (zelfde lokatie) en heeft vrijwel nooit storing althans op de momenten dat ik min of meer voorbij draai (want het format (helaas helaas)  spreekt mij totaal niet aan,

Grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Eric changed the title to Groeistad 747 kHz AM met regelmaat 'storing' ??

Nu al de hele middag geen modulatie. Enfin, nu net is Extra AM 1332 kHz weer on-air. Met de Blue Oyster Cult met The Reaper. Waar hoor je dat nummer tegenwoordig nu nog? Nergens. Heel leuk !! Zo te horen is Harm nog wel aan het sleutelen (korte onderbreking). 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1224 en voorheen 747 vervormen nog steeds. Ik denk dat het aan de opstelling ligt, teveel van het goede waardoor je dubbele compressie krijgt en het zo staat te vervormen. Heb dit wel eens aangedragen bij de eigenaar maar wordt niets mee gedaan, wel wat aanpassingen gedaan die niet zorgen voor het gewenste resultaat. Het is echt niet om aan te horen terwijl het format wel ok is.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RF31, ben het met je eens. Het is 'over the top'.  Vandaag wederom een vrij zwak signaal (wellicht maar een wattje, want zo groot is de afstand niet). 1008 kHz is S9++, 1224 kHz net aan S5. (Niet gekalibreerde meter, is dus min of meer verhouding). Beide zenden uit van dezelfde lokatie. 

Vermoedelijk offert men de 1224 kHz op ten faveure van een gepresenteerd programma op 1008 kHz. Dat is een hobby DJ (sri, is niet persoonlijk bedoeld) en een onduidelijke mix van muziek (beetje ratjetoe, maar op zich wel grappig voor een half uurtje). Als hij spreekt is er op de achtergrond een behoorlijk storende ventilator hoorbaar. De modulatie van Impact op 1008 kHz is verder prima. Bij 1224 kHz Groeistad is vandaag de modulatie sterk vervormd. Enfin.... het is hobby zullen we maar denken. (1332 kHz klonk vandaag weer prima).

Grts Eric

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is duidelijk. Op zondag zijn er gepresenteerde programma's op 1008 kHz vanuit Wassenaar. Impact AM met alternatieve muziek wijkt daarvoor. Maar het valt op dat Groeistad 1224 kHz dan zwakker is (en het audio nog meer vervormt). In Leiden (rechtstreeks 10km afstand, al bijna niet meer te ontvangen terwijl 1008 kHz S9++ is). En min of meer bij toeval hoor ik dat om ca. 2207 uur de gepresenteerde programma's op 1008 kHz ten einde zijn en het vermogen van Groeistad op 1224 kHz weer wordt opgedraaid. En weer goed te ontvangen. Apart.

 

Kan de moderator de titel aanpassen en 747 vervangen door 1224?  TNX

 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Eric:

Het is duidelijk. Op zondag zijn er gepresenteerde programma's op 1008 kHz vanuit Wassenaar. Impact AM met alternatieve muziek wijkt daarvoor. Maar het valt op dat Groeistad 1224 kHz dan zwakker is (en het audio nog meer vervormt). In Leiden (rechtstreeks 10km afstand, al bijna niet meer te ontvangen terwijl 1008 kHz S9++ is). En min of meer bij toeval hoor ik dat om ca. 2207 uur de gepresenteerde programma's op 1008 kHz ten einde zijn en het vermogen van Groeistad op 1224 kHz weer wordt opgedraaid. En weer goed te ontvangen. Apart.

 

Kan de moderator de titel aanpassen en 747 vervangen door 1224?  TNX

 

Zoek op Facebook Bart Serlie hij is van Groeistad en zit op diverse groepen die over LPAM gebruik gaan.  Die zou je kunnen benaderen i.v.m. het slechte geluid van Groeistad. Volgens mij zit hij hier niet namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.