Spring naar bijdragen

Radio Atlantis - 1973


Vincent

Aanbevolen berichten

Beste Vincent,

 

Welkom terug na een lange periode van afwezigheid op dit forum.

 

Nog dank aan jou en Martien dat hij de rubriek "Radio Mi Amigo vandaag 40 jaar geleden" van jou heeft kunnen overnemen.

 

Mooi dat nu Radio Atlantis aan de beurt is; de periode dat zij uitzonden vanaf het zendschip van Ronan O'Raheilly , waar in de avond- en nachturen Radio Seagull haar uitzendingen had.

 

Met vriendelijke groet.

Gerard

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog te digitaliseren:

923. Atlantis 259 Testing and nonstop 16‑7‑73 5.52‑7.00h                            68'

924. Atlantis 259 Luk van Kapelle show 7‑9 h. 16‑7‑73 7‑9h                         120'

925. Atlantis 259 Mike Moorkens show 16‑7‑73 9‑10h                                  60'

926. Atlantis 259 Peter van Dam show 16‑7‑73 10‑12h                                120'

927. Atlantis 259 Tony Houston show 16‑7‑73 12‑14h                                 120'

928. Atlantis 259 Luk van Kapelle show 16‑7‑73 14‑15h                               60'

929. Atlantis 259 Mike Moorkens show 16‑7‑73 15‑16h                                 60'

930. Atlantis Peter van Dam show 16‑7‑73 16‑17h                                     60'

  • Vind ik leuk 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.

Tony Houston met "Hold up" en Mike Moorkens met "Ter plaats rust" beiden een half uur. Ik vraag me af of dit inderdaad van de derde dag Atlantis is.

Op ‎30‎-‎9‎-‎2019 om 07:30 zei Vincent:

Na 1974 is nu 1973 aan de beurt. Komende weken komt alles voorbij wat er in het archief zit. We starten vandaag met een testuitzending en de eerste uitzenddag vanaf de MV Mi Amigo. Heb je aanvullingen, is iets niet juist, laat het dan weten.


Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Testuitzending had ik nog nooit gehoord. Mijn vrouw kijkt meewarig waar ik naar zit te luisteren...……………..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is natuurlijk zowiezo een verschil in beide talen, Nederlands of Vlaams. Daarbij gaat het om mensen die bij Atlantis hun eerste schreden op het radiopad zetten. In september 73 was men gemakkelijker gaan presenteren, de spanning van Atlantis in de lucht brengen als tweede Vlaamse zeezender was van hun schouders af gegeleden. In 74 klonk de tweede editie van Atlantis Vlaams relaxed en had het station een volledig eigen geluid. Maar wat is dat toch in zeezenderland.....enigszins lacherig doen over de Vlaamse toon in de programma's  en commercials van Atlantis en later Mi Amigo. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan boven de brallerige humbugachtige toon van lieden als Out en vd Goot. Hollandes Hot Air wat mij betreft. Onder medeweerkers van zeezenders RNI en Veronica stak het natuurlijk ook dat vanaf de Mi Amigo het sterkste signaal kwam. Hier in Grunn een goed signaal tov de circa 5 kwtjes vanaf de Norderney en de 17 kwtjes vanaf die maar liefst 100kw sterke zender op de Mebo. Chicago wist uit zijn 50kw meer te persen en had daarnaast op 259 de beste modulatie in de avond Seagull uren. In het prille begin hadden de mensen in Oostburg moeite met het op juiste manier opnemen van de Atlantis programma's. In de zomer van 74 toen Mi Amigo het stokje had over genomen van Atlantis was het signaal qua soundprocessing en sterkte superieur aan Veronica en RNI. Het was niet voor niets dat Ton van Duinhoven op H3 bij Chicago informeerde hoe men dat toch wel  niet voor elkaar kreeg. Vanuit het perspectief van de Hollanders werd toen weer reuze lacherig gedaan over dat Vlaamse gedoe op Mi Amigo met bijvoorbeeld Norbert in de ochtend waar weer voorbij werd gegaan aan het feit dat Mi Amigo een Vlaams station was. In mijn radiobeleving als Grunninger gaf ik persoonlijk wel de voorkeur aan Norbert of de Veronicanen in de ochtend. Het toontje  van Noordzee was zo....wat zal ik zeggen.... zo Amsterdamse landpiraat achtig. Niet mijn kop thee.  Ik prefereer de sjeu van het Vlaams. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2019 om 20:18 zei Albatrosstudio:

Ik vraag me af of dit inderdaad van de derde dag Atlantis is.

 

Dit is was op de band stond en van overige banden uit deze batch klopte de datum ook. Kan er nog bij vermelden dat het in het centrum van Rotterdam is opgenomen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.