Spring naar bijdragen

boottrip naar Caroline en Laser juni 1985


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Inderdaad leuke film.

 

@Leendert Vingerling als ik naar het overstappen van de boot naar de Ross en Communicator kijk vraag ik mij af of er ooit ongelukken zijn gebeurd of is dat altijd goed gegaan?

 

Op de Ross stond met grote letters Caroline, maar volgens mij heeft er nooit Radio Monique op gestaan terwijl zij wel de grote zender gebruikte en het geld binnen brachten.  Is daar nooit sprake van geweest?

 

grt,

 

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei andre ph5c:

Leendert, leuke film maar die boot tochten waren die nog lucratief voor de organisatie?

Werd door mensen mee te nemen tegen betaling zo'n complete bevoorrading gefinancierd?

 

De bezoekerstrips  van de Stichting Media Communicatie(SMC) stonden los van de Monique organisatie, die verantwoordelijk was voor de bevoorrading. Het is wel eens voorgekomen dat er een discjockey meeging, maar dat was een uitzondering.

 

Er werd dus geen bevoorrading mee gedaan.Daar is bewust hier voor gekozen, omdat we bang waren dat er wel eens een 'stille' van de opsporingspolitie mee zou kunnen gaan. Die zou dan alle informatie in handen  krijgen om de bevoorrading aan te pakken en daarmee het voortbestaan van de zendschepen  te verkleinen.

 

De  aanmeldingen liepen via Rob Olthof(SMC) en ik regelde het verder.  Er bleef nauwelijks iets over, doordat iedere tocht goed betaald moest worden  en er slechts max 13 personen mee konden ivm de verzekering en reddingsvesten. De tocht duurde ook gemiddeld 8-9 uur en de prijs bedroeg aanvankelijk 150 en later 180 gulden.

 

De prijs was  fors hoger dan de trips vanuit Scheveningen  naar Veronica of Noordzee. Dat was korter varen en de huurprijs van het schip kon worden gedeeld door 50 bezoekers.

 

Een bezoek aan Caroline en Laser was dus niet voor iedereen weggelegd.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei pvanklei:

 

 

@Leendert Vingerlingals ik naar het overstappen van de boot naar de Ross en Communicator kijk vraag ik mij af of er ooit ongelukken zijn gebeurd of is dat altijd goed gegaan?

 

Er zijn gelukkig nooit ongelukken gebeurd.

Ik heb zelfs een paar keer een blinde jongen meegenomen. Hij had nog maar 5 tot10 procent zicht , maar wilde dolgraag mee. De radio was alles voor hem.

 

Hem begeleiden was zeer intensief en achteraf niet helemaal verantwoord. Het overstappen lukte wonderwel, omdat hij op commando reageerde. Zien kon hij niet, dus hij moest afgaan op instructies van anderen.

 

Ook de rondleiding op het schip was risicovol. Overal  losse draden, kabels, traptreden, lage deuren etc. Hij is zelfs in de zenderkamer geweest met zijn blindenstok. Eén verkeerde beweging en hij zou  zo maar onder  hoge spanning kunnen komen te staan, zodat ik hem verbrand  en levenloos naar huis zou  hebben moeten vervoeren.  Hij vond het de reis van zijn leven . Ik denk dat het in deze tijd waar alles aan alle regeltjes moet voldoen, niet meer zou kunnen.

 

8 uur geleden zei pvanklei:

Op de Ross stond met grote letters Caroline, maar volgens mij heeft er nooit Radio Monique op gestaan terwijl zij wel de grote zender gebruikte en het geld binnen brachten.  Is daar nooit sprake van geweest?

 

Monique heeft er inderdaad nooit opgestaan. Daar is wel degelijk over gesproken, maar de Engelsen wilden het niet. Het was 'hun' schip en zij bepaalden de regels. 

 

 

15 uur geleden zei hans558:

Ik was daar geloof ik  ook bij............ wat leuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 Maar heb je jezelf terug gezien?

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een keer mee geweest met zo'n trip in mei 1985. Was op dezelfde dag dat Joost den Draayer zou starten met zijn programma's (zaterdag van 10-12 dacht ik). Ik vroeg toen aan Ron West of de tape van Joost al aan boord was, en hij vertelde toen iets als 'nee, maar ik heb goede hoop dat deze er om 10 uur is'). Mag ik daaruit concluderen dat er wel af en toe progamma-tapes meegingen met deze boottochten?

bewerkt door henkleppers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei henkleppers:

Ben een keer mee geweest met zo'n trip in mei 1985. Was op dezelfde dag dat Joost den Draayer zou starten met zijn programma's (zaterdag van 10-12 dacht ik). Ik vroeg toen aan Ron West of de tape van Joost al aan boord was, en hij vertelde toen iets als 'nee, maar ik heb goede hoop dat deze er om 10 uur is'). Mag ik daaruit concluderen dat er wel af en toe progamma-tapes meegingen met deze boottochten?

2456. Monique 319 First Joost den Draaijer show 18‑5‑85 10‑12h                       120’

2457, Monique 319 First Top 50 Ad Roberts 18‑5‑85 12‑15.10h                          190’

2458, Monique 319 Start of the Boord Tip 5 Nico Stevens 18‑5‑85 15.10‑15.17h           7’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei henkleppers:

Mag ik daaruit concluderen dat er wel af en toe progamma-tapes meegingen met deze boottochten?

 

Ja dat mag je. Ik ging op 15 juli 1985 naar de Ross. Ik werd op het verzamelpunt station Breda afgehaald door Hendrik van Nellestein die ook een kofferbak vol programmacassettes bij zich had. Met die trip ging volgens mij ook wat proviand mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei henkleppers:

Ik vroeg toen aan Ron West of de tape van Joost al aan boord was, en hij vertelde toen iets als 'nee, maar ik heb goede hoop dat deze er om 10 uur is'). Mag ik daaruit concluderen dat er wel af en toe progamma-tapes meegingen met deze boottochten?

 

Die gingen soms in het geheim wel mee. Niet te opzichtig natuurlijk, maar het gebeurde . Een strikte scheidslijn tussen boottocht met bezoekers en bevoorrading was soms niet in het belang van radio Monique. Daarom ging er ook wel eens een discjockey mee.

 

Maar het bleef oppassen wie zich aanmelden. Antecedenten onderzoek kon toen nog niet gedaan worden, maar Rob Olthof had een klantenbestand  en wist wie 'in orde' waren. Toch ging het wel eens mis. Een tweetal mannen  wilden dolgraag mee, maar er was geen tijd meer om het geld over te maken.

 

Niks aan de hand, volgens Rob, maar er was wel  degelijk een probleem. Ze hadden slechts het aanbetalingsbedrag bij zich en verder waren het 'kale kippen'. Ze hadden  ook niets te eten meegnomen voor zichzelf en kwamen als uitgehongerde wolven aan boord. Ze namen ongevraagd voedsel uit de kombuis ,dat bestemd voor de bemanning van de Ross  Revenge was.

 

Op de terugreis was de tank van de auto leeg en was er geen geld om te tanken. Ik heb dat dan maar voorgeschoten. Maanden later kwamen ze het terugbetalen met een bos bloemen als goedmakertje.

 

2 uur geleden zei Jan-Fre:

Ja dat mag je. Ik ging op 15 juli 1985 naar de Ross. Ik werd op het verzamelpunt station Breda afgehaald door Hendrik van Nellestein die ook een kofferbak vol programmacassettes bij zich had. Met die trip ging volgens mij ook wat proviand mee.

 

Er ging soms wat eten mee, maar dat stond niet in verhouding met de echte bevoorrading.

 

Hendrik  produceerde allerlei reclames en jingles voor radio Monique. Hij wilde wel eens kijken hoe het station op zee er uit zag. Hij  was geen onbekende in het zeezenderwereldje. In februari 1980  werd van Nellesteijn door de beruchte tender Hosanna afgezet op de Mi Amigo voor de Nederlandstalige Caroline om daar een reparatie aan de MAN generator uit te voeren.  Ze wilden weer met twee zenders uitzenden en de MAN kon voldoende  leveren voor de 50 kw zender.  

 

Hendrik constateerde dat de leidingen van de MAN waren doorgesneden en er dus sprake is geweest van sabotage in oktober 1978 toen Mi Amigo plotseling uit de lucht moest gaan door een probleem aan de generator.  Deze ontdekking is ook bevestigd door Steven Bisshop(Johnny Lewis). Hendrik maakte  aan boord ook nog wat programma's onder de pseudoniem Wim Robijn. Op de dag dat de Mi Amigo zonk was hij jarig, maar zat hij weer thuis. Anders zou  het een verjaardag om nooit meer te vergeten  zijn geweest.

 

Ik zag Hendrik  vorig jaar maart nog op TV  bij Jinek.  Toen  werd hij gekozen tot ‘'de koning van de campagnefilm’.

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Er zijn gelukkig nooit ongelukken gebeurd.

Ik heb zelfs een paar keer een blinde jongen meegenomen. Hij had nog maar 5 tot10 procent zicht , maar wilde dolgraag mee. De radio was alles voor hem.

 

Hem begeleiden was zeer intensief en achteraf niet helemaal verantwoord. Het overstappen lukte wonderwel, omdat hij op commando reageerde. Zien kon hij niet, dus hij moest afgaan op instructies van anderen.

 

Ook de rondleiding op het schip was risicovol. Overal  losse draden, kabels, traptreden, lage deuren etc. Hij is zelfs in de zenderkamer geweest met zijn blindenstok. Eén verkeerde beweging en hij zou  zo maar onder  hoge spanning kunnen komen te staan, zodat ik hem verbrand  en levenloos naar huis zou  hebben moeten vervoeren.  Hij vond het de reis van zijn leven . Ik denk dat het in deze tijd waar alles aan alle regeltjes moet voldoen, niet meer zou kunnen.

 

 

Monique heeft er inderdaad nooit opgestaan. Daar is wel degelijk over gesproken, maar de Engelsen wilden het niet. Het was 'hun' schip en zij bepaalden de regels. 

 

 

 

 Maar heb je jezelf terug gezien?

 

Salut

Leendert

Enige tijd terug hoorde ik dat Ad Roberts zijn enkel had gebroken toen bij het overstappen op of van de Ross  het mis ging. Ik weet niet of dit bericht klopt en of dit voor de latere problemen heeft gezorgd waardoor hij in een rolstoel belandde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei bert ree:

Enige tijd terug hoorde ik dat Ad Roberts zijn enkel had gebroken toen bij het overstappen op of van de Ross  het mis ging. Ik weet niet of dit bericht klopt en of dit voor de latere problemen heeft gezorgd waardoor hij in een rolstoel belandde.

Dit verhaal Is mij niet bekend., maar ik ben geen alwetende natuurlijk. Kan me vergissen.

 

Wel heeft Maarten de Jong(Paul Lek)  zijn enkel gebroken. Hij maakte een vreugdesprong bij het zien van de tender en vergat over een ijzeren deurschot te stappen  met alle gevolgen van dien: ik citeer hem in de posting op 1 september:

...Weet je nog dat ik een dag voor mijn verjaardag in 1985 zo blij was dat de tender er aan kwam?  Stootte mijn hoofd waar het bloed uitgutste en brak ook mijn enkel....Had een verjaardag in het ziekenhuis in Nieuwegein.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Er zijn gelukkig nooit ongelukken gebeurd.

Ik heb zelfs een paar keer een blinde jongen meegenomen. Hij had nog maar 5 tot10 procent zicht , maar wilde dolgraag mee. De radio was alles voor hem.

 

Hem begeleiden was zeer intensief en achteraf niet helemaal verantwoord. Het overstappen lukte wonderwel, omdat hij op commando reageerde. Zien kon hij niet, dus hij moest afgaan op instructies van anderen.

 

Ook de rondleiding op het schip was risicovol. Overal  losse draden, kabels, traptreden, lage deuren etc. Hij is zelfs in de zenderkamer geweest met zijn blindenstok. Eén verkeerde beweging en hij zou  zo maar onder  hoge spanning kunnen komen te staan, zodat ik hem verbrand  en levenloos naar huis zou  hebben moeten vervoeren.  Hij vond het de reis van zijn leven . Ik denk dat het in deze tijd waar alles aan alle regeltjes moet voldoen, niet meer zou kunnen.

 

 

Monique heeft er inderdaad nooit opgestaan. Daar is wel degelijk over gesproken, maar de Engelsen wilden het niet. Het was 'hun' schip en zij bepaalden de regels. 

 

 

 

 Maar heb je jezelf terug gezien?

 

Salut

Leendert

Ja ik heb me teruggezien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-10-2019 om 08:17 zei Leendert Vingerling:

 

De bezoekerstrips  van de Stichting Media Communicatie(SMC) stonden los van de Monique organisatie, die verantwoordelijk was voor de bevoorrading. Het is wel eens voorgekomen dat er een discjockey meeging, maar dat was een uitzondering.

 

Er werd dus geen bevoorrading mee gedaan.Daar is bewust hier voor gekozen, omdat we bang waren dat er wel eens een 'stille' van de opsporingspolitie mee zou kunnen gaan. Die zou dan alle informatie in handen  krijgen om de bevoorrading aan te pakken en daarmee het voortbestaan van de zendschepen  te verkleinen.

 

De  aanmeldingen liepen via Rob Olthof(SMC) en ik regelde het verder.  Er bleef nauwelijks iets over, doordat iedere tocht goed betaald moest worden  en er slechts max 13 personen mee konden ivm de verzekering en reddingsvesten. De tocht duurde ook gemiddeld 8-9 uur en de prijs bedroeg aanvankelijk 150 en later 180 gulden.

 

De prijs was  fors hoger dan de trips vanuit Scheveningen  naar Veronica of Noordzee. Dat was korter varen en de huurprijs van het schip kon worden gedeeld door 50 bezoekers.

 

Een bezoek aan Caroline en Laser was dus niet voor iedereen weggelegd.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Op 2-10-2019 om 08:17 zei Leendert Vingerling:

 

 

dank voor je antwoord Leendert.

 

Dan rest me nog een vraag, hoe zat het op het land precies in elkaar qua bevoorrading, deed jij de inkopen etc alleen en kreeg je een zak geld van de organisatie in de brand van hier redt je maar, of werd je nog bij gestaan door een heel team?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.