Spring naar bijdragen

Radio Paradijs 26-07-81


martinja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei martinja:

Radio Paradijs 26-07-81 Testuitzending op 272 AM 1

Please login or register to see this link.

 

Radio Paradijs 26-07-81 Testuitzending op 272 AM 2

Please login or register to see this link.

 

Radio Paradijs 26-07-81 Testuitzending op 272 AM 3

Please login or register to see this link.

 

Paradijs zat een kanaal verder dan RMA vanaf de Magdalena. 1107 ipv 1100 of 1098 khz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ruudam:

Paradijs zat vooral pal naast R Bloemendaal. Ik denk nog steeds de oorzaak van de razendsnelle ondergang.

ik meen me te herinneren dat ze bij Veronica TV melden dat ze na die tests op 271m zouden verhuizen naar 262m en 214m voor de 2 zenders die zouden starten. De overheid in NL sloeg onmiddellijk in paniek 2 zenders en een satelietschotel (dachten ze) en nog andere zeezenders op komst... Ingrijpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2019 om 21:31 zei ruudam:

Paradijs zat vooral pal naast R Bloemendaal. Ik denk nog steeds de oorzaak van de razendsnelle ondergang.

 

Nee, de keuze om in de buurt van het Rem eiland te gaan liggen was een verkeerde inschatting van Ben Bode. Tot op de dag van vandaag heeft hij spijt niet geluisterd  te hebben naar het advies van Nigel Harris(Stuart Russell).

 

Die adviseerde om het schip  in het Knock Deep voor de Engelse kust te leggen. Daar had het probleemloos kunnen uitzenden. Compromis was geen FM ontvangst in Nederland.

 

Ben was te onervaren op maritiem gebied en koos voor een nostalgische  anker plaats....

 

Salut

Leendert

BB-2.jpg

  • Vind ik leuk 4
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2019 om 19:15 zei Leendert Vingerling:

 

Nee, de keuze om in de buurt van het Rem eiland te gaan liggen was een verkeerde inschatting van Ben Bode. Tot op de dag van vandaag heeft hij spijt niet geluisterd  te hebben naar het advies van Nigel Harris(Stuart Russell).

 

Die adviseerde om het schip  in het Knock Deep voor de Engelse kust te leggen. Daar had het probleemloos kunnen uitzenden. Compromis was geen FM ontvangst in Nederland.

 

 

 

Nou, ook in Knock Deep had zenden op 1107, pal naast R Bloemendaal tot ongewenste effecten geleid......niks probleemloos dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei ruudam:

Nou, ook in Knock Deep had zenden op 1107, pal naast R Bloemendaal tot ongewenste effecten geleid......niks probleemloos dus.

 

Dat had tot een beperkte storing geleid, maar niet direct tot ingrijpen. Voor de Engelse kust zou Nederland niet zo snel tot actie zijn overgegaan. De katalysator was de  foto van de 'zogenaamde satellietschotel'. De alarmbellen maakten toen bij de overheid overuren.

 

Als de Telegraaf die foto niet zou hebben geplaatst, dan denk ik niet dat er zo snel gehandeld zou zijn.

 

Salut

Leendert

mm31.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat waren wel runderen die in die satellietschotel trapten, want zo ziet het er niet eens uit.De opening zou naar boven moeten zijn, en bij nadere bestudering zou er wellicht niet zijn ingegrepen.

Maar die storing zou helemaal niet gering zijn geweest want tussen Knock Deep en Bloemendaal is alleen maar zout water. 

Bescherming bestaande zenders zit heel hoog bij de overheid en ook nu wordt bij storing piraten van andere zenders behoorlijk snel ingegrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.