Spring naar bijdragen

Zeezender DJ's Bij Unique In Amsterdam


Louis Stuster

Aanbevolen berichten

Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson, Paul De wit, Frits Koning, Rob Harthold, Johan Visser,

Eric Beekman, Peter van Den Holst. Hans Verlaan, Tom V.De Velden, Wim de Valk, Ruud Van Velsen en Johan Vermeer.

Allemaal hebben ze korte of langere tijd met radio Unique( FM ) te maken gehad.

De laatste tijd plaatsen we oude opnames en de bijbehorende verhalen uit die tijd op het forum

En soms worden de dwarsverbanden tussen land en zee duidelijk zichtbaar...

 

 

bewerkt door Louis Stuster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Louis Stuster:

Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson, Paul De wit, Frits Koning, Rob Harthold, Eric Beekman, Peter van Den Holst. Hans Verlaan, Tom V.De Velden, Wim de Valk, Ruud Van Velsen en Johan Vermeer.

Allemaal hebben ze korte of langere tijd met radio Unique( FM ) te maken gehad.

De laatste tijd plaatsen we oude opnames en de bijbehorende verhalen uit die tijd op het forum

En soms worden de dwarsverbanden tussen land en zee duidelijk zichtbaar...

 

 

 

Opvallend hoeveel medewerkers er van een lokaal station op zee hebben gezeten. Toeval of een duidelijk voorbeeld van  hoe een  'old-boys network' functioneert ?

 

Het kan toch niet zo zijn dat er alleen in Amsterdam discjockey's te vinden zouden zijn. 

 

Salut

Leendert

 

 

6 uur geleden zei Harm ten Brink:

Doe maar Ruud van Velzen, in 1975 ontstaan uit de voornaam van Ruud Doets en de achternaam van Hans van Velzen.

Járen later ben ik met ze op de foto gegaan tijdens de personeelsreünie van Radio Veronica in 2009 waar ik toevallig te gast was.

 

Je had voor een 'schuilnaam'  uit een samenstelling van  Veronica boordpersoneel en technici aan land  ook kunnen kiezen voor' Juul van Groningen' of' 'Sietze Borst' ?

Dat heb je niet gedaan, maar waarom wel een samenstelling van Ruud Doets en Hans van Velzen ? Idolen ?

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Harm ten Brink:

Doe maar Ruud van Velzen, in 1975 ontstaan uit de voornaam van Ruud Doets en de achternaam van Hans van Velzen.

Járen later ben ik met ze op de foto gegaan tijdens de personeelsreünie van Radio Veronica in 2009 waar ik toevallig te gast was.

Velzen102.jpg

 

 

"Toevallig' te gast ?

 

Leuk trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Je had voor een 'schuilnaam'  uit een samenstelling van  Veronica boordpersoneel en technici aan land  ook kunnen kiezen voor' Juul van Groningen' of' 'Sietze Borst' ?

Dat heb je niet gedaan, maar waarom wel een samenstelling van Ruud Doets en Hans van Velzen ? Idolen ?

 

Salut

Leendert

Omdat die namen steevast bij het begin van het nieuws werden genoemd.

Dat vond ik kennelijk intrigerend en is ook inherent aan het fenomeen radio.

Ik heb die naam altijd gebruikt tot ik ging werken voor Europoort Radio van Nico, de voorloper van Stadsradio Rotterdam.

Dat is volgens mij 1989 geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎7‎-‎10‎-‎2019 om 21:40 zei Leendert Vingerling:

 

 

Opvallend hoeveel medewerkers er van een lokaal station op zee hebben gezeten. Toeval of een duidelijk voorbeeld van  hoe een  'old-boys network' functioneert ?

 

Het kan toch niet zo zijn dat er alleen in Amsterdam discjockey's te vinden zouden zijn. 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Je had voor een 'schuilnaam'  uit een samenstelling van  Veronica boordpersoneel en technici aan land  ook kunnen kiezen voor' Juul van Groningen' of' 'Sietze Borst' ?

Dat heb je niet gedaan, maar waarom wel een samenstelling van Ruud Doets en Hans van Velzen ? Idolen ?

 

Salut

Leendert

 

Leendert 

Ben zelf ook een beetje verast door de lange lijst toen ik vorige week e.a aan het opsommen was. Toch is het niet zo dat er bewust banden waren. Solliciteerde zelf bij mi Amigo terwijl De Wit en Hudson bezig waren met Caroline. Ruud van Velsen was me zelfs even geheel ontgaan omdat dat de periode na Unique betrof. Over het algemeen gingen ze zelf op pad naar die zee zenders. Gold ook voor het dj Trio Frits Koning , Wim de valk en Rob Harthold  waarvan iedereen dacht dat ze via Unique bij Monique terecht kwamen  Komt natuurlijk door die namen. Maar beidde stationsnamen hebben toch een geheel eigen geschiedenis.  En Ad Roberts liep natuurlijk ook al een tijdje in dat wereldje rond....maar 14 dj's...het is zeker opvallend....( Al moet ik wel Herman de Graaf even afdingen. Die is alleen even in het openingsprogramma geweest)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.