Spring naar bijdragen

Online Radio Awards


Juul

Aanbevolen berichten

Op 9-10-2019 om 20:28 zei Juul:

Vanmiddag was ik bij de uitreiking van de Online Radio Awards. Dat was bij B&G in Hilversum.

 

Leuk dat je daar was Juul, maar wat is eigenlijk de( toegevoegde) waarde van een Award?  

 

Degene die de grootste achterban kan mobiliseren om te stemmen komt op de lijst van vijf genomineerden. De jury kiest vervolgens de winnaar. Een flinterdun concept, dat met veel 'poeha' wordt gepresenteerd in de media.

 

Ik vind zoiets van 'nul en generlei waarde'.

 

Een award kan alleen maar betekenis hebben, als het wordt beoordeeld op criteria door vakmensen. Niet door de 'Wij van WC eend ' fans.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Will Stevens:

Zijn dit dan geen vakmensen?

 

Dit zijn mensen die met hun ervaring gekozen zijn voor de jury. Maar daar gaat het  me niet om.

 

De zwakte van de award verkiezing is dat je alleen een nominatie kunt krijgen op basis van veel stemmen. De kwaliteit kan het  dus verliezen van de kwantiteit. Een slechte presentator, station  of podcast  kan door heel veel stemmen te krijgen van de achterban toch genomineerd worden. De voorselectie is niet gebaseerd op kwaliteitseisen en dat zou wel moeten.

 

De vakjury moet aan de poort selecteren vind ik. Op basis van kwaliteit moet zij vijf genomineerden aanwijzen. Daarover kan dan gestemd worden door het publiek, waarbij de vakjury voor de helft ook haar stem behoudt. Net zoals tegenwoordig bij het Eurovisie songfestival gebeurt.

 

De award vertegenwoordigt met de huidige procedure inhoudelijk niets waar een  winnaar trots op zou moeten zijn. 

Voor mij zijn het daarom  de' Ronsel Awards'.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Wat is dan de ervaring van die schijtlollige Bijlo?

 

Volgens de website is hij cabaretier, podcaster en radio columnist. Vanuit die hoedanigheid zal hij gevraagd zijn om als jurylid de genomineerden te beoordelen. Hij luistert veel naar radio en geeft daar vaak zijn mening over. Net zoals wij  dat in de nieuwsgroep doen. 

 

De waarde van een award wordt ook bepaald door degenen die hem toekennen. Een jury moet wel 'gewicht' hebben. Ik kan onvoldoende beoordelen of hij deskundig is en voldoende gewicht heeft.

 

Het is  bijvoorbeeld een heel verschil of de' beste voetballer van het jaar' wordt gekozen door een vakjury van voormalige topvoetballers of door terreinknechten...

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rechts " heer van Kooten" die Michiel Veenstra hardnekkig "Karel" bleef noemen.   Ik had ook de indruk dat Willem het niet zo had met de winnaar......hi

 

En ik denk dat heel veel mensen geen idee hadden wie Willem is. Maar ja zo gaat dat hé.

 

en naast Willem de man die "ambassadeur podcast" is en na een paar uur al weer niet want toen werd ie burgemeester.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent Bijlo is op de een of andere rare manier in de digitale omroep-Rolodex terecht gekomen als "verstand van radio hebbende persoon". Sindsdien kwettert hij overal, meestal te onpas, over programma's, presentatoren, en potkastjes. Zijn schijtlollige gereutel raakt vrijwel altijd kant noch wal. Zoals Henk Spaan vroeger al riep: "vuilnisman, kan deze zak ook mee?". 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

De zwakte van de award verkiezing is dat je alleen een nominatie kunt krijgen op basis van veel stemmen. De kwaliteit kan het  dus verliezen van de kwantiteit. Een slechte presentator, station  of podcast  kan door heel veel stemmen te krijgen van de achterban toch genomineerd worden. De voorselectie is niet gebaseerd op kwaliteitseisen en dat zou wel moeten.

 

 

 

De wereld van de 'online radio' is enorm groot. In principe kan iedereen zoiets op touw zetten, en dat is ook (een deel van) de lol. Maar een flink aantal luisteraars aan je binden die graag naar je luisteren, liever dan naar een van die andere ontelbare stations (in de ether en online), dat is andere koek. Alleen al het feit dat je een behoorlijke achterban hebt vind ik bij online radio een prestatie. Het betekent dat je iets goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.