Spring naar bijdragen

Circuit Zandvoort spot Rob Out


Juul

Aanbevolen berichten

Ja, daarom doe ik soms ook wat anders.................programma index maken maar........hoor ik er weer een stel voorbij komen.

Maar ja, moet wat doen om de geschiedenis "veilig te stellen".

 

Het waren 4 van deze banden.  En ik heb er nog wel een stel te gaan. Het zijn unieke opnamen want alle reclame buro's hebben ze al lang niet meer.

 

Want ik had nog nooit gehoord van Tiktak Preska koffie    het is een spot door Tineke.

 

 

screen 77b.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een flinke klus, Juul! In mijn audio en (RNI Top 50) videocompilaties gebruik ik altijd reclames, omdat die heel goed helpen om een juist tijdsbeeld neer te zetten. Ik heb denk ik zo'n kleine 1200 commercials (inclusief wat dubbele), die op RNI werden gedraaid (een aantal werden ook op Veronica gedraaid) en een kwart heb ik voorzien van beeld, om te gebruiken in videocompilaties. Sommigen van die commercials komen van banden, zoals jij nu ook aan het beluisteren ben, anderen heb ik uit studio of FM opnamen gehaald. B&G heeft ook commercials (met beeld) in hun archief (drum bijvoorbeeld). Ik heb 's gevraagd of ik een compilatie van commercials zou kunnen kopen bij ze. Toen bleek dat ik dan 19 Euro per commercial zou moeten betalen. Dat vond/vind ik toch wel erg gortig.

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's raar, want in feite hebben ze niet de rechten of ze moeten door de fabrikant danwel reclame buro overgedragen zijn.

Maar waar bestond die 19 Euro dan uit?  "handling kosten?"

 

Maar wat ik ook wel interessant vindt, wat wil jij met al die reclame's ? In feite kun je ze niet te gelde maken en al die zooi afluisteren ook niet denk ik dan.

Mijn, ons, doel is om alles te bewaren voor "de eeuwigheid", vandaar dat wel in (goed) gesprek zijn met B&G. En ik weet zeker als oud gebruiker en leverancier tijdens m'n werk,  natuurlijk wel hoe e.e.a. in elkaar steekt. Maar het is nog niet definitief rond, het is een weg van contracten e.d. Want wij  hebben ook onze voorwaarden.

 

Maar in ieder geval mijn "bewaardrift" als het Veronica aangaat is ingegeven door geschiedschrijving. 

En da's iets anders al een particuliere "verzamelaar". Maar geschiedenis was ook m'n favoriete vak op school.

dus het zat er al vroeg in. Heb ik van m'n moeder, die noteerde ook vaak de datum van zaken die ze kreeg.........

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Juul:

Da's raar, want in feite hebben ze niet de rechten of ze moeten door de fabrikant danwel reclame buro overgedragen zijn.

Maar waar bestond die 19 Euro dan uit?  "handling kosten?"

 

Maar wat ik ook wel interessant vindt, wat wil jij met al die reclame's ? In feite kun je ze niet te gelde maken en al die zooi afluisteren ook niet denk ik dan.

Die 19 Euro zijn inderdaad de "handling" kosten. Elk item, dat je koopt bij B&G, kost 19 Euro, ongeacht of het twee seconden of 2 uur duurt.

 

Ik ben iemand, die graag naar geluiden/beelden uit "het verleden" luistert en kijkt. Ik heb dan ook een vrij grote verzameling muziek en videoclips uit de jaren '60 en begin '70. Hier thuis luister of kijk ik vaak naar een "RNI"  format in OTSav, waarbij de platen worden afgewisseld door jingles, promo's en commercials uit de tijd dat RNI uitzond. Je zou kunnen zeggen dat ik m'n eigen 220radio/220TV heb draaien.

 

Te gelde maken is absoluut niet mijn doel, terugzwijmelen naar jaren '60/begin jaren '70 is het doel. Zo heb ik overigens ook wel 's een Billboard Hot 100 gepakt en daar een videocompilatie van gemaakt, inclusief WABC jingles en Amerikaanse commercials (uit bijvoorbeeld 1967) met beeld. je kan maar een hobby hebben.... ;)

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, sommige hobby's zijn vaak voor een buitenstaander niet te begrijpen. Zie je wel eens op TV.

Wat betreft Veronica dat was en is voor mij geen hobby, ik schreef het al, het is gewoon zorgen dat we een plaats krijgen in de geschiedenis en graag historisch juist.

En dat begon al in de begin jaren 70 toen ik alle papieren die ik bij Veronica tegenkwam bewaarde.

En dat terug zwijmelen dat herken ik.

 

Maar Ben, sukses en voldoening met je Hobby hoor.

 

 

 

screen 77.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja, Tiktak koffie verkocht vroeger als een tierelier, omdat het stukken goedkoper was dan de gebruikelijke merken .

 

Maar ik zoek al jaren naar een commercieel van Coca Cola.

Dat was vroeger altijd een hoogtepunt tijdens de Haarlemse honkbalweek  (los van het honkballen uiteraard),  omdat het publiek hartstochtelijk mee deed

Het begint ongeveer zo: Komt een man thuis, parkeert zijn auto langs de stoep, geeft zijn vrouw een zoen,  etc.

De rest ben ik vergeten, maar het eindigde met een blikje Cola wat hij uit de koelkast had gehaald.

D'r  zaten ook pauzes na elke zin, zodat het publiek kon reageren, zou mij niets verbazen als ze die pauzes later hebben ingevoegd toen ze door hadden dat het een hit was

Ik zou die commercieel graag nog eens willen terug horen, maar heb hem nog nooit kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.