Spring naar bijdragen

Kilrock 1287 kHz


Vincent

Aanbevolen berichten

Gisteren is de zender in de Hoekse Waard aangegaan op de 1287 kHz. In Rotterdam zuid prima te ontvangen. Ik heb vanaf 20:00 uur tot dat zender uitgaat de 1287 opgenomen. Tijdens het nieuws van 20:00 hoor je dat ik nog even aan het 'spelen' ben met het filter omdat je de 1296 hoort (zijband dichtgezet).  Na het nieuws staat het filter open op 12 kHz, iets breder dan waarmee Kilrock uitzend.

Als tussen 05:00-06:00 de zender uitgaat hoor je een Spaanse zender die op dezelfde frequentie zit.

Mocht Kilrock vandaag weer te horen zijn, dan zal ik nog wat opnemen. 

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Kilrock-20151012-1739-1287kHz.thumb.png.50d9a95e64b7359d48558604e708f0da.png

  • Vind ik leuk 4
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 4
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Mannen bedankt voor jullie complimenten en nog een fijne jaarwisseling.

Volgend jaar hebben we meer nieuws wat betreft Kilrock ik zal jullie via dit medium op de hoogte houden.

waar dit er al één van is:

Er is een nieuwe pagina aan onze website toegevoegd om jullie wegwijs te maken in ons uitzendschema en de daaraan gekoppelde verschillende muziek dagdelen:

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

_1130608.thumb.JPG.c818c4d011792f9fff056fce655d7163.JPG

Hoi Eric dat zou heel goed kunnen we zenden op een relatief hoge frequentie uit met een vermogen van 100 watt  Peak Envelope Power vanuit 's-Gravendeel en dat is achter de hoogbouw van Rotterdam vandaan waardoor er naar het noorden heel veel grond golf verloren gaat.

Daar in tegen hebben we we wel een mooie skywave naar het noorden waar door we geregeld ontvangstberichten krijgen uit Zweden en Finland.

Maar ook met een goeie grondgolf in de richting noord oost over het zuiden naar het westen.

 

 

bewerkt door Willem Klomps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Eric kan heel goed kloppen, ik vind het zo ie zo al heel goed dat we daar zijn te ontvangen ik ben zelf een keer vanaf Rotterdam over de verdiepte A4 naar Den Haag gereden maar eenmaal aangekomen in Den Haag was er niets of weinig meer van te maken.

Daar in tegen zijn we naar het zuiden supergoed te ontvangen zelf in Bergen op Zoom nog heel goed.

 

Groet Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Termen voor AM, druk in de modulatie en voor in de luidspreker zitten.

Je wilt niet dat je LF ten onder gaat aan ruis en ander gekraak.

En compressie, ik zou dit niet veel inzetten, je krijgt dan zo een plat geslagen geluid, waar alles tegen het dak omhoog zit.

Dat klinkt niet lekker.

Voorbeelden van stations zijn er wel die dit doen.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt en dat is nou ook juist onze bedoeling je moet (vinden wij) niet luistervermoeidheid creëren bij je luisteraar. 

 

Op moment dat je de compressie verder opschroef krijg je een platgeslagen geluid en geeft een druk op je oren waardoor je snel geneigd bent om je radio zachter te gaan zetten en daarna ook wil gaan uitzetten.

 

Ik ben het eens dat als je de compressie maximaal gaat in zetten je ook harder kan moduleren en je vermogen maximaal kan benutten maar dat gaat dan ten koste van het luistergenot.

 

KilRock heeft ervoor gekozen om de luisteraar zoveel mogelijk luistergenot te geven en ja dat gaat ten koste van het maxi malen vermogen.

 

Wat wij dan ook op de eerste plaats zetten is goede ontvangst binnen ons bedieningsgebied en dat is al een hele uitdaging met alle man made noise van heden ten dage.

    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gulden middenweg lijkt me dan wijsheid inderdaad, maar het mag wel een tikkeltje meer gecomprimeerd dan nu het geval, een 'tandje' 😀 Zodat je wat meer 'edge' geeft aan het geluid. Ik ben van mening dat AM helemaal niet hifi hoeft te klinken en voor het luistergenot hoeft te dienen, daar heb je livestreams voor. Voor in de auto mag het er wel wat meer uit knallen. Neem als voorbeeld Monique in de jaren 80 maar ook Caroline.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk in de modulatie is wat anders dan wat de zee zenders deden in de jaren 80, das alles tegen het dak omhoog zetten.

Ik ben het niet eens met de stelling dat AM niet HiFi mag/moet klinken, ik lees het zo dat de kwaliteit van de muziek opgeofferd wordt aan luidheid.

Het kan wel samen gaan, maar dat heb je niet met huis tuin en keuken instellingen voor elkaar.

Dan komen we in de wereld van soundprocessing terecht, en ik mag nu uit eigen ervaring spreken, een heel eigen wereld.

 

Een waar in je echt zult moeten verdiepen over hoe en waarom en wat AM nu is en wat het inhoud om niet tot de 0 te gaan en hoe je luider kunt worden dan 100% en dat je het ook hoort dat het luider wordt.

Neem als voorbeeld Caroline nu, 1 KW carrier, en ze moduleren wel tot 8 a 9 Kw op.

Daar is iemand bij geweest die het weet, hoe je dit doet.

Persoonlijk had ik bij Caroline het een tandje terug gezet.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwaliteit hoeft niet opgeofferd te worden aan luidheid, daar ben ik het mee eens maar zoals ik al schreef is er ook nog eens iets als een gulden middenweg zien te vinden waardoor het toch luid en 'vet' klinkt en je toch een mooi helder en crisp geluid krijgt. Ik weet niet welke processing Kilrock gebruikt maar met StereoTool en Breakaway kun je veel kanten op aangezien er een tal van presets in zitten die je gewoon kunt uitproberen en zo nodig aan kunt passen naar je eigen wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.