Spring naar bijdragen

Jan Parent (Veldkamp) op Omroep Zeeland


Martin1968

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Martin1968:

Zijn eerste wapenfeit is een opname van Omroep Zeeland uit 1992.

Het betreft de eerste ochtenduitzending met Jan Parent, Jan Veldkamp bij Radio Monique.

 

Ik dacht even naar een uitzending van nieuws en actualiteiten van Hilversum 2 uit 1970 te luisteren.

Jan doet het uitstekend, geen verspreking, prettige stem , maar het programma is oersaai. Het is regionale omroep ten voeten uit.

 

Heb begrepen dat Jan's adviezen over een vlottere vormgeving  van de hoofdredacteur niet mochten. Die was een echte krantenman, zonder radio achtergrond. En dat wreekt zich.

 

Ik heb me altijd verbaasd over de dominantie van voormalige  krantenmedewerkers bij regionale omroepen. Hun visie was totaal anders dan die van de echte radiomakers. Alsof een loodgieter ook een elektricien is.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik dacht even naar een uitzending van nieuws en actualiteiten van Hilversum 2 uit 1970 te luisteren.

Jan doet het uitstekend, geen verspreking, prettige stem , maar het programma is oersaai. Het is regionale omroep ten voeten uit.

 

Heb begrepen dat Jan's adviezen over een vlottere vormgeving  van de hoofdredacteur niet mochten. Die was een echte krantenman, zonder radio achtergrond. En dat wreekt zich.

 

Ik heb me altijd verbaasd over de dominantie van voormalige  krantenmedewerkers bij regionale omroepen. Hun visie was totaal anders dan die van de echte radiomakers. Alsof een loodgieter ook een elektricien is.

 

Salut

Leendert

 

 

Jan had natuurlijk al wat radio-ervaring. In 1978 was hij al te horen in een radiospot voor de jukebox met Ton Schipper en was op 31 augustus van dat jaar ook te horen in het programma van Ton Schipper. Ondertussen was hij al op diverse vrije radio's in Zeeland actief en was in maart 79 te horen met allerlei interviews met zeezenderjocks. In de zomer van 79 was hij bezoeker op de MV Mi Amigo en was daar ook te horen. In 1981 werd hij samen met heel wat andere collega's uit Zeeland bekend op het West-Vlaamse radio Kompas dat in de zomer van 1982 zelfs tot in Londen perfect doorkwam. Daar was hij meestal aanwezig bij allerlei activiteiten voor de interviews. Als er technisch ergens iets niet in orde was, was hij onmiddellijk erbij om het in orde te brengen. In die periode had hij al meer ervaring dan zijn Belgische collega's die veel van hem konden bijleren. Hier werd hij bekend onder de naam Hugo Meulenbroek. Midden jaren 80 verhuisde hij naar zee als Jan Veldkamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.