Spring naar bijdragen

Tune dagelijks luisteren er meer dan 6 miljoen mensen naar Radio Mi Amigo


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Albatrosstudio:

Wie weet nog wat die door Bert Bennett ingesproken tune was van “dagelijks luisteren er meer dan 6 miljoen mensen naar Radio Mi Amigo”

 

Zes miljoen dagelijks lijkt me erg veel.

 

Bert  zal dat wel ergens op gebaseerd hebben. Is hij niet in de war geweest met het weekbereik?

 

Zijn er  rapporten met luistercijfers van de Belgische radiostations uit die periode bekend, waarbij specifiek Mi Amigo werd genoemd?

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei PowerMusic:

Ok hier is ie dan.

Please login or register to see this link.

 

Spotje uit de tijd dat er nog geen fax was. Telexen was toen een alternatief voor telefoneren. Bert Bennett  gebruikt een niet bestaande vervoeging van het werkwoord telexen : Telexeer  

 

Zowel in het Nederlands als het Frans bestaat deze vervoeging niet.  Onkunde of bewust gedaan?

 

Daarnaast is het vreemd dat er wordt gezegd om te 'bellen' naar een telefoonnummer. Waar kun je anders naar bellen? 

Kortom, taalkundig gaat dit spotje de prullenbak in. Dat moet Douwe toch ook zijn opgevallen...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Zowel in het Nederlands als het Frans bestaat deze vervoeging niet.  Onkunde of bewust gedaan?

 

Werd vaker gebruikt in advertenties ( links bovenaan Randstad Uitzendbureau) links daaronder ook een advertentie van Ds. Toornvliet op Radio Mi Amigo.

 

Pag 26:   Please login or register to see this link.

 

Midden van de pagina, Hakaf BV,Katwijk.

 

Pag 28:   Please login or register to see this link.

 

 

Of: :

 

"Op 1 april werden ze overgeplaatst naar de

radioschool in de oude Alexanderkazerne

in Den haag. Daar volgde een opleiding

van twee maanden in telefoneren,

telexeren, coderen, morse en algemene

vorming in communicatie. Daarnaast

schietoefeningen op de Waalsdorper

vlakte."

 

 

Pag 96:  Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Robin Westhof:

Werd vaker gebruikt in advertenties ( links bovenaan Randstad Uitzendbureau) links daaronder ook een advertentie van Ds. Toornvliet op Radio Mi Amigo.

 

Maar het blijft onjuist taalgebruik. Het werkwoord is telexen. Waarom iemand er dan telexeren van maakt is mij niet geheel duidelijk.

 

Taal en reclame zijn vaak een slecht huwelijk. Tegenwoordig erger ik me aan het verkeerd leggen van de klemtoon en het overmatig gebruik van je, jou en jouw. Jouw vakantie, jouw supermarkt,  jouw voordeel,  jouw fiets, jouw radiostation, etc. 

 

Ik schrik daar van.

 

Was vorig jaar even in Nederland en bij een benzinepompstation  bij Schiphol vroeg een jonge vrouw van amper 20 jaar:' Wil JIJ zegeltjes?

Ik  heb haar toen duidelijk gemaakt dat zoiets niet netjes is om te vragen aan een ouder persoon . Als je elkaar niet kent is het beter om 'u' te gebruiken. 'Oh dat wist ik niet , was haar antwoord.

 

Het verval van Nederland is niet meer te stuiten vrees ik.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Maar het blijft onjuist taalgebruik. Het werkwoord is telexen. Waarom iemand er dan telexeren van maakt is mij niet geheel duidelijk.

 

Taal en reclame zijn vaak een slecht huwelijk. Tegenwoordig erger ik me aan het verkeerd leggen van de klemtoon en het overmatig gebruik van je, jou en jouw. Jouw vakantie, jouw supermarkt,  jouw voordeel,  jouw fiets, jouw radiostation, etc. 

 

Ik schrik daar van.

 

Was vorig jaar even in Nederland en bij een benzinepompstation  bij Schiphol vroeg een jonge vrouw van amper 20 jaar:' Wil JIJ zegeltjes?

Ik  heb haar toen duidelijk gemaakt dat zoiets niet netjes is om te vragen aan een ouder persoon . Als je elkaar niet kent is het beter om 'u' te gebruiken. 'Oh dat wist ik niet , was haar antwoord.

 

Het verval van Nederland is niet meer te stuiten vrees ik.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

14 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Maar het blijft onjuist taalgebruik. Het werkwoord is telexen. Waarom iemand er dan telexeren van maakt is mij niet geheel duidelijk.

 

Taal en reclame zijn vaak een slecht huwelijk. Tegenwoordig erger ik me aan het verkeerd leggen van de klemtoon en het overmatig gebruik van je, jou en jouw. Jouw vakantie, jouw supermarkt,  jouw voordeel,  jouw fiets, jouw radiostation, etc. 

 

Ik schrik daar van.

 

Was vorig jaar even in Nederland en bij een benzinepompstation  bij Schiphol vroeg een jonge vrouw van amper 20 jaar:' Wil JIJ zegeltjes?

Ik  heb haar toen duidelijk gemaakt dat zoiets niet netjes is om te vragen aan een ouder persoon . Als je elkaar niet kent is het beter om 'u' te gebruiken. 'Oh dat wist ik niet , was haar antwoord.

 

Het verval van Nederland is niet meer te stuiten vrees ik.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

Kortgeleden kreeg ik een brief van de "Vereniging Eigen Huis".

In dit halve A4-tje stond 25 keer "je", "jij" en "jou".

Ik heb de op de brief geschreven "ik heb niet met U  op school gezeten" en hem terug gestuurd. Dit was hun reactie:

 

image.jpeg.f0e74aca93ca390a62fc9a60578ae548.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.

 

Of telexeren mag gebruikt worden, dat stond al in de krant in 1963. Als de vraag gesteld wordt, betekent dat mensen dit willen gebruiken.

Een beperkt aantal mensen beschikten over een telex, waardoor het slechts sporadisch gebruikt werd. En niet iedereen beseft hoe het zit met vervoegen.  

Maar als er mensen zijn die het gebruiken, wordt het dan ook in een spot gebruikt. En er zullen nog veel woorden gebruikt worden in advertenties die niet in een woordenboek staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.