Spring naar bijdragen

BRT opnames


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Van de 1ste download is het me duidelijk dat het om het programma "High tension"  gaat, dat blijkbaar op zondagmiddag werd uitgezonden en een onderdeel was van de Vlaamse Popradio.

De presentator is mij onbekend.

 

De tweede download bevat een fragment van een pop poll over 1967 en een stukje van een interview met The New Inspiration.

De wijze waarop dit programma werd gemaakt is al decenia lang niet meer aanvaardbaar.

 

Dank voor deze verrassende opnames, Douwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ik denk dat de opname van 1 maart 1970 is, de nieuwste gegevens van de Billboard Hot 100 (for week ending 28 february 1970) waren op zijn vroegst (pas) bekend op dinsdag 24 februari 1970.

Ik denk dat 1 maart logisch omdat ik ook de BRT Top 30 van die dag heb uit dezelfde bron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK. Noteer ik ook 1 maart

 

Op 13-10-2019 om 22:53 zei Albatrosstudio:

Please login or register to see this link.

De presentator leest voor uit Humo's Pop Poll 1967, de 1e poll van Humo, gepubliceerd op 25 augustus 1967 (zie Please login or register to see this link.
Er wordt gezegd dat de single van New Inspiration (You made a fool of me) al is uitgekomen in Engeland. Dat was op 29 december 1967 (zie Please login or register to see this link.
De gitarist zegt dat hij hoopt dat de single terechtkomt in de Engelse hitparade. Maar daar is hij niet terug te vinden. Ik heb dus geen einddatum, maar je zegt geen maanden dat je hoopt op een hit, lijkt me. 
Daarmee dateer ik deze opname op het eerste kwartaal van 1968.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De juiste naam van het programma was "Hi-Tension" en werd tijdens de week uitgezonden op BRT 1 en op zondag op BRT 2 Omroep Brabant.

 

Het tweede fragment komt uit het programma "Patapoef" van BRT 2 West-Vlaanderen, en werd gepresenteerd door Jaak Verdonck en Els Van Herzeele. De stem die u in dit fragment hoort is van Jaak Verdonck. Hij was trouwens de manager van The New Inspiration, de groep waarover het in dit fragment voornamelijk gaat.

Het juiste uitzenduur van het programma "Patapoef" kan ik me niet meer herinneren, en ik kan het ook niet meer terugvinden.

 

Mvg

 

Op ‎15‎-‎10‎-‎2019 om 22:55 zei Albatrosstudio:

Ik denk dat 1 maart logisch omdat ik ook de BRT Top 30 van die dag heb uit dezelfde bron

Dit kopt niet helemaal Douwe. De eerste BRT Top 30 werd pas uitgezonden op 2 mei 1970.

Wat me wel verbaasde :  in het fragment (na +- 11m30s) spreekt Jan Schoukens over de BRT Top 20.

Weet iemand hier meer van ? Ik heb nooit geweten dat er voor de BRT Top 30 (2-5-70 dus), ook een BRT Top 20 werd uitgezonden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Albatrosstudio:

Nou, hier is ie dan Patrick. BRT 2 Hi-Tension Top 20 01-03-1970

 

Please login or register to see this link.

Dit is fantastisch Douwe, hartelijk dank hiervoor.

Dit was dus de voorloper van de BRT Top 30. Het programma werd uitgezonden op de zondagmiddag op BRT 2 - Omroep Brabant tussen 12 en 13 uur en de DJ is Mike Verdrengh.

Heb je hier nog meer opnames van ? Enig idee hoelang deze lijst bestaan heeft, en vooral bestaan hier hitlijsten van ?

Het is dus wel degelijk een eigen BRT lijst, geen Humo Top 20. Samengesteld door luisteraars, de DJ's en platenverkoop.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎19‎-‎10‎-‎2019 om 11:37 zei erco59:

En hier is ook een BRT Top10 uit April 1969 door Dee-Jay Jan :

Please login or register to see this link.

 

Is van later, juli 1969.

 

23 uur geleden zei patrick:

Enig idee hoelang deze lijst bestaan heeft

 

Het programma Hi-Tension***  begon begin mei 1969, dus ik denk dat de eerste BRT Top 20 lijst, in de loop van mei voor het eerst is uitgezonden.

 

***  Woensdag, zaterdag en zondag 12.00-14.00 uur via BRT 2.

 

Dagelijks om 18.03 uur via BRT 1.

 

Vanaf het najaar van 1969, ook in stereo (om 18.03 uur) via de FM kanalen van BRT 3.

 

Jaarverslag 1969 - deel 2 [PDF]  Pagina 59: Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de opname hoor ik het volgende. De presentator is Zaki. 18 minuten in de opname is het 12:18. Programma het Hi-tension. Het sneeuwt.
Zoektocht brengt het volgende. De BRT-top 30 begon op 2 mei 1970. Deze opname is van daavoor. Zie Please login or register to see this link. (PDF). De top 20 werd uitgezonden op zondagen. Zie Please login or register to see this link.
Hieronder de lijst die Zaki opnoemt in de opname:
20  - Joe South - Children 
19  - Franky Franken's Selection - Skinny Minny
18  - Band - Rag mama rag
17 14 Creedence Clearwater Revival - Travelin band
16  8 Climax - Vancouver city
15  - Cellophane Mop - What goes up must come down
14  5 Lou Christie - She sold me magic
13 20 Three Dog Night - Celebrate
12 18 Frijid Pink - House of the rising sun
11  4 George Baker Selection - Dear Ann
10 19 Archies - Who's your baby
 9 12 Edison Lighthouse - Love grows
 8  ? Cold Blood - You got me hummin'
 7  6 Chicken Shack - Maudie
 6  3 Soulful Dynamics - Mademoiselle Ninette
 5  ? Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
 4 15 Shocking Blue - Seasons
 3 17 Cliff Richard & Hank Marvin - The joy of living
 2    Plastic Ono Band - Instant karma!
 1    ? - ? (de opname stop net vóór nummer 1)

Deze (Humo?) top 20 kan ik niet vinden op internet. Ik heb de lijst vergeleken met andere hitparades waar Frijid Pink stijgt en Simon & Garfunkel dalen, zoals de UK top 20 van Radio Luxemburg van 5 april 1970. Zie Please login or register to see this link. En de Veronica top 40 van 25 april 1970. Zie Please login or register to see this link.

Ik schat de datum daarom op april 1970. De enige melding van sneeuw die ik heb gevonden in april 1970 is van dinsdag de 7e: "In Botrange (Weismes) ligt er nog 30 cm sneeuw" Zie: Please login or register to see this link. Dat woord "nog" brengt me naar zondag 5 april 1970. Maar dat is een gokje. 

 

Dus mijn bestandsnaam is "19700405 1200 BRT - Zaki - Hi tension top 20"

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Albatrosstudio:

Allen bedankt voor alle info, dan heb ik hier nog een laatste:


Please login or register to see this link.

 

BRT 2 Hi-Tension Top 20 19700xyy.mp3

 

Graag weer meer details

Jammer dat de presentator geen standen geeft van de week ervoor. Alleen van nummer 18 wordt genoemd dat die NIEUW is.

 

BRT TOP 20  xx-xx-1970.PNG

BRT TOP 20  xx-xx-1970.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.