Spring naar bijdragen

Buizenradio met Veronica en Noordzee


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

Ik heb een buizenradio op de kop getikt, een Weimar 5340C van Duitse makelij.

Hoewel de verkoper zei dat hij werkt (het licht achter de afstemschaal ging branden) is hij zo dood als een pier.

Ik heb wat buizen vervangen zonder resultaat en op de externe P.U. ingang hoor ik een lichte brom.

Wie van jullie is ter zake kundig om er eens naar te kijken?

Het model is waarschijnlijk tussen 1970 en 1972 geproduceerd, getuige de vermelding van Radio Veronica 192 en Noordzee 220.

Teerknollen zitten er dus niet meer in en aan de condensatoren te zien lekt er op het eerste gezicht niets...

brddr15.jpg

bewerkt door Harm ten Brink
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht nog geimporteerd door "Oom" Dirk Verweij. Want hij deed in die tijd erg veel zaken met vooral Duitsland en ook Oost-Duitsland.

En dat waren vooral Radio's en tapijten en textiel.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Please login or register to see this link.

 

Ik ben wel deskundig heb ook alle buizen nog als ik bij het radiomuseum kijk maar we wonen niet in de buurt.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik heb een buizenradio op de kop getikt, een Weimar 5340C van Duitse makelij.

Hoewel de verkoper zei dat hij werkt (het licht achter de afstemschaal ging branden) is hij zo dood als een pier.

Ik heb wat buizen vervangen zonder resultaat en op de externe P.U. ingang hoor ik een lichte brom.

Wie van jullie is ter zake kundig om er eens naar te kijken?

Het model is waarschijnlijk tussen 1970 en 1972 geproduceerd, getuige de vermelding van Radio Veronica 192 en Noordzee 220.

Teerknollen zitten er dus niet meer in en aan de condensatoren te zien lekt er op het eerste gezicht niets...

brddr15.jpg

 

Harm,

 

Je kunt ook hier die vraag stellen, veel Expertise: Please login or register to see this link.

 

Groet Nico.

bewerkt door nchuijg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Bo Lus:

Van welk jaar zou deze radio zijn?  Veronica en Hilversum 3 staat er op, Noordzee niet.

Dus in elk geval tussen 1965 en 1974.

 

image.thumb.jpeg.64a3e036ebdb1eb20f959f9e5753208e.jpeg

 

 

typenummer ?  Dit zegt niet zoveel.

8 minuten geleden zei nchuijg:

 

Harm,

 

Je kunt ook hier die vraag stellen, veel Expertise: Please login or register to see this link.

 

Groet Nico.

 

 

En anders:

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nchuijg:

 

Harm,

 

Je kunt ook hier die vraag stellen, veel Expertise: Please login or register to see this link.

 

Groet Nico.

 

Dit is misschien een betere en snelle oplossing voor een regenachtige zondag: Please login or register to see this link.

 

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nchuijg:

 

Harm,

 

Je kunt ook hier die vraag stellen, veel Expertise: Please login or register to see this link.

 

Groet Nico.

 

 

En anders:

 

Please login or register to see this link.

 

Hier is het schema:

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat mijn draadje gelijk gekaapt wordt...

 

Gisteren ben ik er even met de luchtcompressor overheen gegaan en het ziet er best nog netjes uit.

Zelfs de printplaat ziet er nog puntgaaf uit.

Het enige dat vastzit is het koord van het draaimechanisme en daar ga ik zelf even mee aan de slag.

Wie zich geroepen voelt om tegen een redelijke vergoeding een helpende hand te bieden mag zich melden.

 

wei27.jpg

wei53.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Harm ten Brink:

Jammer dat mijn draadje gelijk gekaapt wordt...

 

Gisteren ben ik er even met de luchtcompressor overheen gegaan en het ziet er best nog netjes uit.

Zelfs de printplaat ziet er nog puntgaaf uit.

Het enige dat vastzit is het koord van het draaimechanisme en daar ga ik zelf even mee aan de slag.

Wie zich geroepen voelt om tegen een redelijke vergoeding een helpende hand te bieden mag zich melden.

 

wei27.jpg

wei53.jpg

 

Wat doe je nu moeilijk, stap op 20 oktober in de auto vanaf 11uur kun je terecht.

image.png.b0a90ebee6ab5cafbfc4ef030bd26adf.png

Daar zitten die dag allemaal buizenradio hobbyisten met hun apparatuur klaar om je te helpen en dat ding aan het spelen te krijgen.

En dat voor een handdruk en een dank je wel.

Even de moeite nemen om naar Driebergen te gaan, lijkt me simpel.

 

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-10-2019 om 02:58 zei Hans van Rijswijk:

Dit is een (waarschijnlijk DDR) toestel uit 1964. De vermelding van Noordzee sloeg op de 214 meter waarmee vanaf het REM eiland werd uitgezonden.

Het is zeker een DDR toestel, RFT was een Oost Duits merk.

Waarschijnlijk gemaakt voor de export, zeker vanwege de schaal die speciaal voor de klant werd gemaakt.

Noordzee slaat op REM-Radio Noordzee, op 1403 kHz, of 214 meter. Het blokje staat in de buurt van de 1400.

Als tie door Verweij is geimporteerd is het opvallend dat ook concurrent N-zee op de schaal staat.

Dus 1964 lijkt voor de hand te liggen en niet 1970 zoals B&G dat meldt.

De kwaliteit van dit soort toestellen is helaas niet geweldig, ik heb zelf ook wat van RFT.

 

Het is een straight forward schakeling, kan dus niet moeilijk zijn om het te repareren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.