Jump to content

TROS 1975-06-26 - 1200-1400 - Lex Harding - Boter Klaas & prijzen

Recommended Posts

Dank je Martinja. Dit blijven zonder twijfel toch de wat 'meer bijzondere radio-uren' van Lex, uit zijn gehele carrière. Ja kan het je nu bijna niet meer voorstellen hoe de situatie destijds was. Leuk om nog eens terug te luisteren.

• Like 2
  • 2 months later...
Op 21 oktober 2019 om 15:50 zei Jan-2:

Dank je Martinja. Dit blijven zonder twijfel toch de wat 'meer bijzondere radio-uren' van Lex, uit zijn gehele carrière. Ja kan het je nu bijna niet meer voorstellen hoe de situatie destijds was. Leuk om nog eens terug te luisteren.

Praten door de muziek en zang was toen heel normaal...

• Like 1
15 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ja hoor, dat kan ik wel. 😀

Wil niks meer te maken hebben met het verleden is wat is dacht te hebben vernomen . Maar of dat de echte rede is weet ik ook weer niet .Tom Droog alias Tom Collins Pracht radio stem waar ik nog graag naar luister. 

21 uur geleden zei jan V:

Hier zijn er nog een paar...1975-06-26TROS

Please login or register to see this link. Tom Collins - Drie op je boterham 0606-0700

Please login or register to see this link. Tom Collins - Drie op je boterham 0700-0800

Please login or register to see this link.    Tom Collins - Drie op je boterham 0800-0900

Please login or register to see this link. Hugo Van Gelderen - Tipparade 1400-1500

gr jan V

Bedankt Jan De Veronica stemmen bij de TROS .

• Like 1
9 uur geleden zei Jaap De Vries:

Wil niks meer te maken hebben met het verleden is wat is dacht te hebben vernomen . Maar of dat de echte rede is weet ik ook weer niet .Tom Droog alias Tom Collins Pracht radio stem waar ik nog graag naar luister. 

Bedankt Jan De Veronica stemmen bij de TROS .

Als ik mij niet vergis is het Ton ipv Tom. Heb geprobeerd te bellen maar dat gaf geen resultaat. Stukje bezorgdheid. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By hans knot
      Alan Bown Set – Headline News. We kennen het nummer uiteraard ook van Edwin Starr en lange tijd werd gedacht dat die versie werd gebruikt voor een jingle ten bate van de jingle ‘Lex Harding Special’ op Veronica. In deze uitvoering zijn duidelijk de blazers te horen, die ook in de jingle voorkomen. De groep was afkomstig uit Londen en nam dit nummer in  1966 op voor het Pye label.

Alan Bown Set - Headline News. We also know the song by Edwin Starr and for a long time it was thought that this version was used for a jingle for the 'Lex Harding Special' jingle on Veronica. In this version you can clearly hear the horns, which also appear in the jingle. The group was from London and recorded this song in 1966 for the Pye label.

Jingle not available at the moment

• By rauhfaser
      Goedemorgen,

Even een vraag over de allereerste serie Geschiedenis van de Popmuziek in Poster, uitgezonden tussen november 1974 en mei 1975. De serie bestond uit 26 delen en was op basis van het overzicht in Radiopedia breed opgezet, namelijk zowel op Amerika als Engeland als Nederland georienteerd. Zo is het deel 'Kapers voor de kust' ((27 maart 1975) nog datzelfde jaar (op 20 november 1975) teruggekeerd in De Geschiedenis van de Nederlandse Popmuziek die Tom en Juul in ieder geval zelf maakten.

De 'grote' serie Geschiedenis van de Popmuziek uit 1980 (54 delen) was een aangekochte Amerikaanse serie en dus duidelijk vanuit die optiek gemaakt.

Weet iemand - misschien Juul - , iets over het ontstaan en maakproces van de eerste Geschiedenis van de Popmuziek in '74/ '75? 

Of beter nog: wie heeft er afleveringen?

Ik ken één aflevering, 8 januari 1975, over Cliff Richard. Die werd vanwege afwezigheid van Tom/Klaas eenmalig gepresenteerd door Lex Harding.

Details over de serie in Vincent's Radiopedia-pagina.

Please login or register to see this link.

Groet, Edwin
    • By mankenelis
      Allereerst dank aan al die mensen die zo ontzettend slim zijn geweest om oude bandjes te bewaren en te digitaliseren, zodat anderen er nu van kunnen genieten. Inmiddels heb ik al alle top 100-eindjaarsuitzendingen van 1985-1988 kunnen naluisteren. Mijn vraag is nu wie er al haar/zijn reguliere uitzendingen van 1986 en 1987 als download beschikbaar zou kunnen stellen. Er staan er wel wat in oude fora, maar die links zijn vervallen. Mijn dank is op voorhand heel groot!
    • By martinja
      TROS-H3-1976 12 09-1607-1736-FerryMaat-Europarade
      Please login or register to see this link.

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      5,124
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Rock Quest
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.