Spring naar bijdragen

35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Gerard, 

 

Het is niet Dave Richards.

 

Je hoort eerst Johnny Lewis. Daarna komt 'de onbekende deejay'. Ik houd het op Keith King. Die zat maar  één periode  aan boord. Van november 1984 tot  begin januari 1985.  Er is vast nog wel ergens een schema terug te vinden van de programmaring van deze dag om helemaal 100 procent zeker te zijn.

 

 

Salut

Leendert

Je heb gelijk het is eerst Johnny Lewis and later Keith King.

Ik heb een programma 1-12-84 Keith King 1220-1530 Dave Richards

 

Groeten Peter

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Leuk om dit weer eens terug te horen. Een paar redenen waarom:

 

1)Na ongeveer 11.28 min hoor ik ineens een vrouwenstem zeggen: ‘Goedemorgen, dit is Radio Caroline’. 

Deze had ik heel lang niet meer gehoord! 

 

De jingle is gemaakt door Marjo Marcus(mijn wederhelft sinds 1977).Ze was in september een week aan boord en heeft toen op verzoek van Johnny Lewis en Simon Barrett een aantal Nederlandstalige station calls ingesproken.

Dat is dan weer een leuk weetje van die Nederlandstalige jingles. Ik heb heb mij vaak afgevraagd van wie die stem was.

 

Dank weer dat je jouw foto's met ons wil delen Leendert. Het is best wel bijzonder dat jij als medewerker veel foto's hebt gemaakt.  Behalve dat het toen niet zo makkelijk ging, met rolletjes die ontwikkeld en afgedrukt moesten worden als nu met mobieltjes, had het zo maar gekund dat je het als werk zag en geen tijd had om foto's te maken.

 

grt,

 

Peter

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Leuk om dit weer eens terug te horen. Een paar redenen waarom:

 

1)Na ongeveer 11.28 min hoor ik ineens een vrouwenstem zeggen: ‘Goedemorgen, dit is Radio Caroline’. 

Deze had ik heel lang niet meer gehoord! 

 

De jingle is gemaakt door Marjo Marcus(mijn wederhelft sinds 1977).Ze was in september een week aan boord en heeft toen op verzoek van Johnny Lewis en Simon Barrett een aantal Nederlandstalige station calls ingesproken.

 

2) Het nieuws wordt gelezen door Marti Wright(zie foto). Ze was Hongaarse van geboorte maar opgegroeid in Australië. Marti heeft heel kort aan boord gezeten. Ze was verliefd geworden op Caroline dj Bruce Purdy. Dat kan iedereen overkomen, maar de liefde was niet wederzijds. Zoiets is ongemakkelijk in een kleine gemeenschap aan boord ,omdat dit spanningen oplevert. Het was de reden voor haar om voortijdig naar land te gaan.

 

3) Radio Caroline presenteert zich als ‘Radio Caroline International’. Op een zeker moment is ‘International’ uit de station calls  van de dj’s verdwenen.Wanneer zou ik niet meer weten.

 

Salut

Leendert

69A6478C-15AF-4667-87DA-4EDEF48F4F5A.jpeg

76FED2F0-29DB-4D27-AE7A-9D42D0491767.jpeg

 

 

 

Mooi die RCA AR88   ontvanger  of is het nu een B40 ?,, rechts achter, hadden wij ook. een echt werkpaard.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Harm ten Brink:

Grappig dit, over verliefd worden aan boord.

In mijn herinnering nam iedereen het niet zo nauw met de hygiëne, al dan niet gedwongen door waterrantsoen of in mijn geval zelfs een keer een defecte waterpomp, waardoor mijn lichaam spontaan stopte met de aanmaak van testosteron.

 

Was dat de reden dat je de laatste dagen (21-4/26-4-1987) van je verblijf op de Ross Revenge niet op de zender te horen was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik heb nog een kleine 200 dia's liggen maar die zijn nooit gedigitaliseerd, op eentje na in hoge resolutie.

Gaat dat nog lukken, voordat je je' houten jas 'aantrekt? Je maakt me wel nieuwsgierig. Waarom heb je  toen gekozen voor dia's ?

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft niet mijn prioriteit, ook niet omdat de kwaliteit naar hedendaagse maatstaven gemeten beroerd is.

Daarnaast kost het een hoop geld en tijd om alles na te bewerken. Door de jaren heen vertonen dia's een kleur zweem.

Uitzondering daarop is bovenstaande foto, correct belicht, juiste moment etc.

Ik ben er ook wel een paar kwijt geraakt die ik had uitgeleend of opeens spoorloos bij een drukker verdwenen zijn.

En dat zijn dan natuurlijk de mooiste exemplaren...

Van één dia weet ik dat een oud collega die achterover heeft gedrukt, maar je beland dan snel in een 'welles nietes' discussie.

 

Ik heb eigenlijk altijd met dia's gewerkt vanwege de kosten. Nadeel is dat die dozen veel ruimte in beslag nemen.

 

Maar als je in de buurt bent wil ik de projector wel even voor je opzetten hoor.

 

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Harm ten Brink:

Net als de camera zelf trouwens, een Praktica spiegelreflex van oost Duitse makelij

 

Ross_Revenge-300dpi.jpg

Ha dat herken ik, weinig geld en toch een spiegel reflex willen hebben.

Ik had nog minder geld en had een Pentor, ook uit de DDR.

Dat was het budget merk van Praktica, maar net zo zwaar en degelijk.

Ik gebruikte ook dia, en ook voor de kosten, was jong wild en natuurlijk geen geld 😃

Heb lades vol met dia's van testbeelden, deze jaagde ik toen.

Er waren toen geen satellieten en beelden kwamen via de ether dan bij je.

Mijn verste herkenbare beeld komt uit Braziel, San Palo.

 

Theo

 

nog goedkoper.jpg

bewerkt door radio tpot
foto toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.