Spring naar bijdragen

Til Gardeniers overleden


Juul

Aanbevolen berichten

Zij speelde een grote rol op 18 april 1973 tijdens de hearing. Zei was degene die tegen de NOS vertegenwoordiger zei dat we Geen piraten waren.

Aardige mevrouw, ik heb er later nog wel eens ontmoet en ze vond het jammer dat het zo gelopen is. Zij was voor "ons".

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Aardige mevrouw, ik heb er later nog wel eens ontmoet en ze vond het jammer dat het zo gelopen is. Zij was voor "ons".

 

'Een aardige vrouw'. Dat zal best wel,  maar ze had destijds wel slappe knieën , want als lid van de KVP stemde ze tegen.  

 

Achteraf zeggen dat ze voor Veronica was, vind ik beschamend en hypocriet. Ach ja, wordt er dan gezegd: fractie discipline, KVP had binding met de KRO en ze kon niet anders.  Lariekoek. Je kunt altijd anders. 'Waar een wil is, is een weg.., toch?

 

 

Salut

Leendert.

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

'Een aardige vrouw'. Dat zal best wel,  maar ze had destijds wel slappe knieën , want als lid van de KVP stemde ze tegen.  

 

Achteraf zeggen dat ze voor Veronica was, vind ik beschamend en hypocriet. Ach ja, wordt er dan gezegd: fractie discipline, KVP had binding met de KRO en ze kon niet anders.  Lariekoek. Je kunt altijd anders. 'Waar een wil is, is een weg.., toch?

 

 

Salut

Leendert.

 

 

 

Volgens mij waren er best wel veel in de Tweede kamer die persoonlijk wel wilden dat radio Veronica op de e.o.a. manier zou blijven. Maar ja, het gaat hier om politiek. Het wel of niet aannemen van een wet. Was Veronica in die tijd wel ergens in te passen behalve dan binnen het omroepbestel. Stel dat al die personen in de Tweede kamer, die eigenlijk Veronica wel leuk vonden en het hart lieten spreken, allemaal dit toen ook werkelijk hadden uitgesproken, dan had je waarschijnlijk een crisis gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei cdb:

Stel dat al die personen in de Tweede kamer, die eigenlijk Veronica wel leuk vonden en het hart lieten spreken, allemaal dit toen ook werkelijk hadden uitgesproken, dan had je waarschijnlijk een crisis gehad.

 

En een crisis was het blijkbaar niet waard. Een laffe houding van 'onze' volksvertegenwoordigers.

 

Als je er goed over nadenkt, dan wordt ons kiessysteem niet goed uitgevoerd.  We kiezen vertegenwoordigers die onze wensen in  het Parlement moeten vertolken.  Dat doen ze niet op persoonlijke titel, maar in partijverband. En daar wringt de schoen .Wie niet volgens de partijdiscipline stemt, wordt uit de partij gezet of verlaat de partij. Wilders, Kuzu en Ozturk ( Denk was PVdA) en Rita Verdonk zijn enkele voorbeelden daarvan..

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

En een crisis was het blijkbaar niet waard. Een laffe houding van 'onze' volksvertegenwoordigers.

 

Als je er goed over nadenkt, dan wordt ons kiessysteem niet goed uitgevoerd.  We kiezen vertegenwoordigers die onze wensen in  het Parlement moeten vertolken.  Dat doen ze niet op persoonlijke titel, maar in partijverband. En daar wringt de schoen .Wie niet volgens de partijdiscipline stemt, wordt uit de partij gezet of verlaat de partij. Wilders, Kuzu en Ozturk ( Denk was PVdA) en Rita Verdonk zijn enkele voorbeelden daarvan..

 

Salut

Leendert

 

 

 

Dat is de ene kant van de zaak. Als ik op een partij stem omdat ik achter hun programma sta maar dissidenten gaan hun eigen beleid voeren dan voel ik me genaaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

Dat is de ene kant van de zaak. Als ik op een partij stem omdat ik achter hun programma sta maar dissidenten gaan hun eigen beleid voeren dan voel ik me genaaid.

 

Daar zit ook wel weer iets in, maar er moet toch een zekere vrijheid voor een kamerlid  blijven om naar eigen inzicht te stemmen. Dat deden twee D'66 ers ook. Die stemden in juni 1973 tegen de twee  'anti-Veronica' wetten. De rest van D'66 was voor. 

 

Je ziet  wel vaker dat de  partijlijn niet wordt gevolgd: bekendste voorbeeld is 'de Nacht van Wiegel' in mei 1999. Wiegel stemde als enige van de VVD tegen de invoering van een correctief referendum.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.