Spring naar bijdragen

Radio Veronica - 22-06-1968


Vincent

Aanbevolen berichten

Op 26-10-2019 om 07:23 zei Vincent:

Please login or register to see this link.

Hartelijk dank voor deze hele vroege - in meer betekenissen - Lex Harding.
En daarna ook nog een volledige Schoon Schip met De Vries!

Nu vind ik die zelf wat minder interessant, ik wil even met nadruk mijn waardering uitspreken voor de perfecte geluidskwaliteit van deze volledige Veronica-ochtend, een aircheck inclusief nieuwsbulletins van 51 jaar geleden.
Wie nog niet heeft geluisterd, zeker doen!

En Vincent, bedankt voor het uploaden!
 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Juul:

 

Inderdaad Paul, je speculeert.

Het heeft van alles te maken met een auto ongelijk dat Eddie Becker eerder in 1968 kreeg.

Dan geef ik direct mijn ongelijk mbt het ongelijk van Becker toe. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Maar om op Lex  Harding terug te komen. Ik vond hem  beter klinken in de ochtend dan Klaas Vaak. Waarom is dit niet langer uitgeprobeerd?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toen Lex op zaterdagochtend in OGM debuteerde, verving hij inderdaad de vanwege een auto-ongeluk uitgeschakelde Eddie Becker. Die keerde begin '69 terug, maar merkte dat de sfeer wat hem betreft nadelig was veranderd. (Misschien vanwege het vertrek van Joost en het nieuwe programmaleiderschap van Jan van Veen?). Rob Out beschrijft dit in Een Jaar Later.
Hoe dan ook , Eddie vertrok al snel na zijn terugkeer, en Tom Collins ging in '69 OGM doen. Deed ie ook best goed, maar wat mij betreft is Klaas (maart 1971-september '72) de enige geweest bij Veronica die een ochtendshow wist te maken op een wijze die tot in de jaren tachtig niet achterhaald was. Lex kwam inderdaad beter tot zijn recht in de middag. 

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei rauhfaser:

Nu vind ik die zelf wat minder interessant, ik wil even met nadruk mijn waardering uitspreken voor de perfecte geluidskwaliteit van deze volledige Veronica-ochtend, een aircheck inclusief nieuwsbulletins van 51 jaar geleden.
Wie nog niet heeft geluisterd, zeker doen!

 

Deze programma's zijn een onderdeel van een serie zoutwater programma's uit 67/68, stonden op een mat zwarte tape en klonken heel dof. Door ze te 'bakken' werd de kwaliteit van het geluid al beter, minder dof. Omdat ik zelf weinig tijd heb heeft Juul de opnames daarna bewerkt. 

 

Heeft iemand enig idee wie tussen 12:00 en 13:00 de presentatie deed?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.

 

 

in dit uur horen we Eddy Becker iedereen bedanken voor de beste wensen en vele kaartjes die hij kreeg. Hij had eerder dat jaar samen met Chiel Montagne een auto ongeluk gehad na een drive in show..  Hij kreeg een bijna schedelbasis. 

 

21 minuten geleden zei Hans Hendriks:

Ik heb genoteerd: Rob Out - Hits A Go Go

 

groet, Hans

 

 

Inderdaad.

7 uur geleden zei Bo Lus:

Ook Tineke heeft OGM gedaan.

 

image.thumb.jpeg.7120faf807694e8fc358deed05c1a0e2.jpeg

 

 

Ja maar we hebben het hier over 1968............................en niet over jaren daarvoor. (Harmen Siezen deed ook OGM.  hi )

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vincent:

 

Deze programma's zijn een onderdeel van een serie zoutwater programma's uit 67/68, stonden op een mat zwarte tape en klonken heel dof. Door ze te 'bakken' werd de kwaliteit van het geluid al beter, minder dof. Omdat ik zelf weinig tijd heb heeft Juul de opnames daarna bewerkt. 

 

Heeft iemand enig idee wie tussen 12:00 en 13:00 de presentatie deed?

Heb je de rest van de dag ook dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

 

Klopt: Please login or register to see this link.

Harde overgang na de Hollands allerlei, country en verzoekjes van Ome Gerard. Meteen de Summertime Blues er in na twaalven. Lekker hoor! Dit was de tijd dat Out zo te horen nog 100 procent voor de programma's kon gaan. Later wel ingehaald door de tijd, maar voor die tijd echt geen slechte deejay. 

Overigens ook 'technicus Juul' bedankt voor het bewerken van de tapes.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach een beetje je oren gebruiken hé. De rest van de dag komt ook nog weet ik van Vincent. En ik ben druk met andere zaken en dan is dit even een welkome afwisseling. Geen uren werk...........................

 

Juul

 

 

screen 84.jpg

screen 85.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Meteen de Summertime Blues er in na twaalven. Lekker hoor!

 

Leuke (instrumentale) versie van The Ventures.

 

1 uur geleden zei rauhfaser:

maar voor die tijd echt geen slechte deejay. 

 

Nog maar eens de Muziek Expres’ Populariteitspoll 1968:

 

1  Joost

2  Jan

3  Rob

 

1969:

 

1  Lex

2  Rob

3  Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Leuke (instrumentale) versie van The Ventures.

 

 

Nog maar eens de Muziek Expres’ Populariteitspoll 1968:

 

1  Joost

2  Jan

3  Rob

 

1969:

 

1  Lex

2  Rob

3  Jan

Een logische top 3. De publieken hadden nog niet echt deejays in die tijd, al waren mensen als Felix en Vincent al wel aan het warmdraaien, zeker de eerste onder zware invloed van Radio London en de Amerikanen (dezelfde voorbeelden als Veronica dus). Verder had '3' vooral veel 'mindere goden' (zacht uitgedrukt) als Van Zijtveld, Henk Bouwman, Krijn Torringa en Peter Blom, deels ex-Veronica dus.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rauhfaser:

al waren mensen als Felix en Vincent al wel aan het warmdraaien

 

Vincent haalde nooit echt de top en Felix werd uiteindelijk in 1976, door de lezers van Muziek Express gekozen tot beste dj van Nederland, maar het was niet zo overtuigend als b.v. Joost in 1965 met 60,5 % of Lex in 1971 met 38,8% van de stemmen.

 

Top 3  1976:

 

1  Felix   12.9%

2  Lex     12,3%

3  Frits   11,6%

 

4 uur geleden zei rauhfaser:

Verder had '3' vooral veel 'mindere goden' (zacht uitgedrukt) als Van Zijtveld, Henk Bouwman, Krijn Torringa en Peter Blom,

 

En dat bleven ze ook.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.

Een ouderwets 'ram-programma' van Van Veen, zoals Out het in zijn boek noemt. Inclusief van opwinding overslaande stem direct al in de eerste aankondiging.

17 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Vincent haalde nooit echt de top en Felix werd uiteindelijk in 1976, door de lezers van Muziek Express gekozen tot beste dj van Nederland, maar het was niet zo overtuigend als b.v. Joost in 1965 met 60,5 % of Lex in 1971 met 38,8% van de stemmen.

 

Top 3  1976:

 

1  Felix   12.9%

2  Lex     12,3%

3  Frits   11,6%

 

 

En dat bleven ze ook.

 

Vincent - en Jan Donkers en Wim Noordhoek - bedienden het 'Aloha/Hitweek-publiek'. Dat deed de Lexjo (en later Tineke) overigens ook, maar op dat vlak konden Veronica en '3' uitstekend naast elkaar bestaan. 
Cijfers van '68 en '76 vergelijken is overigens niet helemaal eerlijk. In '68 had Veronica nog geen concurrentie, bovendien zat het station tot ver voorbij de oksel in Muziek Express. Zie het op deze dag door Van Veen (en in eerdere jaren door Out, Torringa en Keuker) gepresenteerde 'teenagerprogramma'. Wel is de goede score van Lex in '76 opmerkelijk. Hij was immers anderhalf jaar weg geweest en zat één uurtje per week tegenover Toppop.

54 minuten geleden zei Bo Lus:

Ik wel.

en ik ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Juul:

Wat bedoel je met " tot in de oksel" ?????

 

 

 

Juul

 

Oké, klinkt misschien wat plat. Ik bedoel: er waren 'warme banden' tussen beide media.

Daarnaast was het in de sixties inderdaad niet meer dan logisch dat de ME-doelgroep eerder naar Veronica luisterde dan naar die schaarse uurtjes pop op H1 en H3. In '76 lag dat dus heel anders (geen Veronica, 3 als alleenheerser, maar wel met veel meer deejays). Vandaar ook andere cijfers in de poll.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei rauhfaser:

Oké, klinkt misschien wat plat. Ik bedoel: er waren 'warme banden' tussen beide media.

Daarnaast was het in de sixties inderdaad niet meer dan logisch dat de ME-doelgroep eerder naar Veronica luisterde dan naar die schaarse uurtjes pop op H1 en H3. In '76 lag dat dus heel anders (geen Veronica op zee, 3 vrijwel als alleenheerser, maar wel met veel meer deejays voor de poll). Vandaar ook andere cijfers in de poll.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

 

Vincent - en Jan Donkers en Wim Noordhoek - bedienden het 'Aloha/Hitweek-publiek'.

 

Daar was H3 best goed in en 40Up Radio (met o.a. Jan Donkers en Harry de Winter) is daar feitelijk de erfgenaam van. Vincent heeft daar ook nog een tijdje aan mee gewerkt, maar heeft nu definitief de lier aan de wilgen gehangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

36 minuten geleden zei Will Stevens:

 

Daar was H3 best goed in en 40Up Radio (met o.a. Jan Donkers en Harry de Winter) is daar feitelijk de erfgenaam van. Vincent heeft daar ook nog een tijdje aan mee gewerkt, maar heeft nu definitief de lier aan de wilgen gehangen.

Helaas, inderdaad. 
Vincent was ook veel breder georienteerd. Deed later ook dingen op Radio 4 (klassiek, modern klassiek en experimentele pop en jazz) en was de grote man (samen met Harry de Winter) achter de live-muziek op Drie. Eind jaren zeventig pikte Lex die live-muziek ook op (Countdown en Countdown Radio), maar intern verklapte hij later dat dit vooral een imago-gedreven keuze was: de VOO wilde ook het alternatievere publiek voor zich winnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.